Hi!
Zoals zovelen wil ik ook net dat beetje extra uit mijn PC persen... Zo ook uit mijn huidige overclockte Q9650 (ES!) systeem ( zie specs aan het einde van dit bericht )
Helaas krijg ik het probleem dat mijn systeem bevriest wanneer ik een game wil gaan spelen. Ook wanneer de Nvidia Geoforms screensaver actief wordt, bevriest mijn systeem na een minuut of 2. Geen enkele toets werkt dan nog en de enige optie is dan een harde reset...
In de huidige overclockte configuratie draait de hele handel ruim 3 uur Prime95 stabiel en mijn RAM heb ik vandaag 7 uur lang laten checken door windiag van MS. Geen problemen gevonden met m'n RAM.... Uiteraard heb ik, ook vandaag, de meest recente Nvidia drivers geïnstalleerd, maar het probleem blijft...
Vreemd is wel dat ik bij, in dit geval Crysis, de game wel langere tijd kan spelen wanneer ik de door het spel geoptimaliseerde settings gebruik, maar wanneer ik alles op high zet dan is het binnen een paar seconden gedaan met de pret.
Ook bij CoD5 heb ik de nodige problemen... Na even spelen voldoet zich het issue weer en is het tijd voor een harde reset.
Ik weet dat het OC'en van de VGA-kaart voor problemen kan zorgen maar dat is al maanden geleden gebeurd en met mijn vorige mobo ( was trouwens een slecht Gigabyte GA-G33M-S2L bordje ) kon ik probleemloos CoD5 spelen...
Iemand enig idee wat er aan het beruchte handje zou kunnen zijn? Te zwakke voeding maybe? Basiselementen behalve mobo en cpu in mijn systeem zijn: 2x HD, 1x DVD, 1x VGA, 1x Soundcard, 1x TV Kaart
Hieronder nog mijn PC specs.....
Bedankt voor jullie meedenken!
PC Specs:
Behuizing:
- Antec Nine Hundred
Moederbord:
- Asus P5Q-E
- Biosversie: 1703
- Chipset: Intel P45
Processor:
- Intel Q9650 3.0 Ghz
- Overclocked naar 3.7 Ghz ( Prime Stable )
Ram:
- 2x 2Gb DDR2-800 Corsair XMS2 ( 4-4-4-12 )
VGA:
- Club3D 8800GT 600/1500/1800, overcocked naar 670/1700/200 ( GPU/Shaders/RAM )
Voeding:
- Zalman ZM500-HP ( 500 Watt )
CPU Koeler:
- Scythe Mugen 2
Temperaturen:
- CPU Idle: 30
- CPU Stressed: 47
- GPU Idle: 50
- GPU Stressed: 75
- Moederbord: 35
Voltages:
- CPU Vcore: 1.275 ( BIOS instelling )
- CPU Vcore: 1.248 ( CPU-Z uitlezing, na V-Droop )
- CPU GTL Reference (0/2): AUTO
- CPU GTL Reference (1/3): AUTO
- CPU PLL Voltage: AUTO
- FSB Termination Voltage: 1.24 ( stock = 1.20 )
- DRAM Voltage: 2.1 ( hoort bij de genoemde timings volgens Corsair specs )
- Northbridge Voltage: 1.26 ( stock = 1.10 )
- Northbridge GTL Reference: 0.640 ( stock = 0.630 )
- Southbridge Voltage: AUTO
Zoals zovelen wil ik ook net dat beetje extra uit mijn PC persen... Zo ook uit mijn huidige overclockte Q9650 (ES!) systeem ( zie specs aan het einde van dit bericht )
Helaas krijg ik het probleem dat mijn systeem bevriest wanneer ik een game wil gaan spelen. Ook wanneer de Nvidia Geoforms screensaver actief wordt, bevriest mijn systeem na een minuut of 2. Geen enkele toets werkt dan nog en de enige optie is dan een harde reset...
In de huidige overclockte configuratie draait de hele handel ruim 3 uur Prime95 stabiel en mijn RAM heb ik vandaag 7 uur lang laten checken door windiag van MS. Geen problemen gevonden met m'n RAM.... Uiteraard heb ik, ook vandaag, de meest recente Nvidia drivers geïnstalleerd, maar het probleem blijft...
Vreemd is wel dat ik bij, in dit geval Crysis, de game wel langere tijd kan spelen wanneer ik de door het spel geoptimaliseerde settings gebruik, maar wanneer ik alles op high zet dan is het binnen een paar seconden gedaan met de pret.
Ook bij CoD5 heb ik de nodige problemen... Na even spelen voldoet zich het issue weer en is het tijd voor een harde reset.
Ik weet dat het OC'en van de VGA-kaart voor problemen kan zorgen maar dat is al maanden geleden gebeurd en met mijn vorige mobo ( was trouwens een slecht Gigabyte GA-G33M-S2L bordje ) kon ik probleemloos CoD5 spelen...
Iemand enig idee wat er aan het beruchte handje zou kunnen zijn? Te zwakke voeding maybe? Basiselementen behalve mobo en cpu in mijn systeem zijn: 2x HD, 1x DVD, 1x VGA, 1x Soundcard, 1x TV Kaart
Hieronder nog mijn PC specs.....
Bedankt voor jullie meedenken!
PC Specs:
Behuizing:
- Antec Nine Hundred
Moederbord:
- Asus P5Q-E
- Biosversie: 1703
- Chipset: Intel P45
Processor:
- Intel Q9650 3.0 Ghz
- Overclocked naar 3.7 Ghz ( Prime Stable )
Ram:
- 2x 2Gb DDR2-800 Corsair XMS2 ( 4-4-4-12 )
VGA:
- Club3D 8800GT 600/1500/1800, overcocked naar 670/1700/200 ( GPU/Shaders/RAM )
Voeding:
- Zalman ZM500-HP ( 500 Watt )
CPU Koeler:
- Scythe Mugen 2
Temperaturen:
- CPU Idle: 30
- CPU Stressed: 47
- GPU Idle: 50
- GPU Stressed: 75
- Moederbord: 35
Voltages:
- CPU Vcore: 1.275 ( BIOS instelling )
- CPU Vcore: 1.248 ( CPU-Z uitlezing, na V-Droop )
- CPU GTL Reference (0/2): AUTO
- CPU GTL Reference (1/3): AUTO
- CPU PLL Voltage: AUTO
- FSB Termination Voltage: 1.24 ( stock = 1.20 )
- DRAM Voltage: 2.1 ( hoort bij de genoemde timings volgens Corsair specs )
- Northbridge Voltage: 1.26 ( stock = 1.10 )
- Northbridge GTL Reference: 0.640 ( stock = 0.630 )
- Southbridge Voltage: AUTO
[ Voor 0% gewijzigd door scoobman op 13-03-2009 23:20 . Reden: Foutieve BIOS versie aangepast ]
Just an average guy...