budget lcd/plasma rond 5 - 600 euro 37" - 42"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een tv aan te schaffen maar ik zie de bomen in het bos totaal ni meer. Op de fora zie je vooral vergelijkingen per merk, maar het merk doet er voor mij niet veel toe. Ik wou mij eerst de plasma panasonic 42px80/42px8 (675/595euro) aanschaffen door de vele positieve reacties (enige nadeel tov LCD is dat het 255Watt verbruikt). Nadat ik in Vandenborre ben gaan kijken, gaf de 37px80 (657euro - 235Watt verbruik) een scherpere indruk. Is dit vooral door de instelling omdat dit normaalgezien ongeveer hetzelfde toestel is?

Maar als ik een 37" zou nemen, zie ik het nut van een plasma niet meer. De 32LX85 lijkt mij ook een subliem tv'ke (603,8euro). De samsung 37a550 (578euro) ligt ook binnen het budget, hoewel dit geen 100Hz is en dit is toch een pluspunt als je naar voetbal wil kijken... net als de 37 LG5000(557euro). Arg.

Ik kijk op 3 meter afstand, full hd vind ik zeker geen vereiste zeker niet bij een 37", 100Hz is wel mooi meegenomen omdat je dit, zeker bij een samsung, duidelijk ziet, 1080p is ook handig. Ik zou er ook een Wii aanhangen maar dit kan maar 720p aan.

Iemand tips :), want ik heb tgevoel dat hoe meer ik zit rond te kijken en er over lees, hoe moeilijker het is om te kiezen.

ps. iemand ervaring met de beamers acer X1260 (440euro) of acer P1265? Of zou ik teleurgesteld zijn tov de kwaliteit van een tv? De prijs is wel interessanter... tips?
Gaan de prijzen van de lcd/plasma in de toekomst nog sterk dalen aangezien de modellen van 2009 binnenkort in de winkels zullen liggen (panasonic)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als student mag de prijs zeker lager zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom heeft plasma geen "nut" bij 37"?

De 37" leek mogelijk scherper omdat ie zelfde resolutie heeft als de 42", maar het kan ook heel goed zijn dat de bron gewoon anders was.

Verder dalen prijzen altijd, dus je kunt wachten tot je een ons weegt. De verschillende modellen worden ook niet op een vast tijdstip in het jaar gelanceerd, dus het is ook niet zo dat je een datum kunt voorspellen waarop de prijzen harder dalen dan anders. Enige wat je had kunnen doen, is gaan voor de MM BTW actie. Op die dag waren er diverse koopjes, maar goed dat is nu te laat. Wellicht dat andere ketens ook met zo´n voorspelbare actie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van een plasma 37" en 42" is bijna gelijk, en lcd is pakske goedkoper bij 37" dan plasma.
Bij Vandenborre hangen alle tv's aan hetzelfde analoge tv- signaal. De kwaliteit is niet super, maar je kunt ze wel goed vergelijken. En MM geraakt met die zogenaamd voordelige acties nog altijd niet aan webshop prijzen... (en indien de prijs bij MM lager is dan bv. bij Vandenborre, verkoopt Vandenborre het aan dezelfde prijs...

Welke voorkeur hebben jullie tussen de 32LX85 (603,8euro), samsung 37a550 (578euro) en de 37 LG5000(557euro). Of resoluut voor de 37px80 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ik heb een maand geleden de Samsung PS42A410 gekocht, ben ik heel tevreden van, toen 505 euro.

Plasma, HD ready, VGA aansluiting (makkelijk voor PC)
Verbuik (gemeten) tussen de 240-150 watt (lichte tegen donkere scenes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat een beamer de nodige nadelen met zich mee brengt.. Je moet hem ergens opplaatsen, lamp kan kapot gaan, je hebt ook een media centrum nodig, etc

Overigens ben ik ook op zoek naar een tv voor op mijn kamer icm een Playstation 3 (hanteer voor tv zelfde prijsrange) dus zal dit topic in de gaten houden: )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k995 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:27:
Ik heb een maand geleden de Samsung PS42A410 gekocht, ben ik heel tevreden van, toen 505 euro.
Waar heb je dit toestel gekocht aan 505euro? Heeft er iemand een site gevonden met een overzicht van het verbruik van plasma/lcd's op dezelfde manier gemeten? Voor de ps42a410 vind ik een verbruik van 380watt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Waar heb je dit toestel gekocht aan 505euro? Heeft er iemand een site gevonden met een overzicht van het verbruik van plasma/lcd's op dezelfde manier gemeten? Voor de ps42a410 vind ik een verbruik van 380watt...
redcoon

en dat 380watt is opgegeven door fabrikant, ik heb het over zelf gemeten. Plasma TV verbuik is afhankelijk van welk soort beeld: complet zwart zit ik aan 30-40watt, volledig wit en hoogste herlderheid zal je aan 380watt zitten.

Als voor een beamer hen ik thuis ook, al een paar jaar, aan te raden, maar pak dan wel een voor home theater. Dat zijn meestal breedbeeld die 720p aankunnen moet je wel weten te vinden vanaf 500euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Lord_Nemesis

Wa oars?

Dat een 37" plasma geen nut heeft wil ik graag tegenspreken. Ik heb zelf de 37PX80 (was eerst van plan om de fullHD 42PZ80 te halen, maar wat ben ik blij dat ik nu deze heb :) ) en deze bevalt me stukken beter dan welke 42inch LCD dan ook. Ik heb een aantal maanden rondgekeken voordat ik deze keuze heb gemaakt.

In eerste instantie zou ik dus de 42PZ80 plasma halen, maar na wat vergelijkingen in winkels vond ik de 37PX80 (indien juist ingesteld!) zeker niet minder. Omdat ik een 42" wat te groot vond voor de muur waar hij voor kwam, heb ik een 37" gehaald. Geen moment spijt!

Maar wat ik je kan aanraden; maak een korte lijst met mogelijke modellen die je zou willen hebben (max 5) en ga die in de winkel bekijken. Pruts ondertussen naar believen met de instellingen om een goed beeld te vormen.

37" plasma is zeker gezien de prijs een echte aanrader naar mijn idee.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moest hij 100euro goedkoper zijn, zou ik onmiddellijk om de 37px80 gaan, maar met verzendkosten draait hij naar de 650-700euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Foto Klein ook in de gaten houden die heeft regelmatig Plasma tv's in de aanbieding van rond de 500 euro (deze week helaas niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Geen projector nemen als je geen geld hebt voor een fatsoenlijke 720p projector + scherm.
2. Gewoon in de winkel gaan kijken naar verschillende modellen en kijken wat bevalt. Kan je altijd later nog kijken of je ergens op internet hem goedkoper kan vinden. Bij de MM of Saturn hebben ze vaak bijna alle televisies op een HD bron staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

plan: Tweakers.net lanceert Koopinfo
Misschien eens een idee om op http://koopinfo.nl/ je eisen in te vullen en te kijken wat voor TV's er uit komen rollen. Niet te veel willen met dit budget of té specifiek qua eisen zijn want dan krijg je nauwelijks resultaten ben ik gisteren achtergekomen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast merci voor de info, ik ben in de Fnac gaan kijken en sommige goedkopere lcd schermen geven beter beeld dan duurdere. Hoewel ik bij de 32LG3000 bij snelle beelden toch wel mijn bedenkingen had (bij trage beelden absoluut niet, integendeel). Ik vind dat er wel nog altijd een groot verschil is tussen plasma en lcd. Ik denk dat ik voor de panasonic 37px8 ga (zwart of zilver). Nu heb ik op redcoon duitsland gekeken en daar staat die tv voor 519euro. Weet er iemand iets gelijkaardig zoals mediamarkt of vandenborre in Duitsland, dicht bij de grens. Aangezien ze daar maar 6% BTW betalen en er in geval van dit toestel een europese garantie is. De goedkoopste winkel waarbij er de mogelijkheid is om het toestel zelf af te halen is neckerman 649euro. Bij redcoon wordt dit met transportkosten 608+25=633euro (een stijging van 15euro op 14febr) maar dan betaal ik liever 16euro extra om het zelf te gaan afhalen zondre risico. Bij Fnac, Vandenborre kost dit toestel 699euro. Weet er iemand een voordeligere winkel (mag ook uitsluitend online zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:08:
Hoewel ik bij de 32LG3000 bij snelle beelden toch wel mijn bedenkingen had (bij trage beelden absoluut niet, integendeel). I
Ja daar hebben de goedkopere lcd's last van, mijne ook. Dan moet je eigenlijk 100Hz kopen, maar das weer stuk duurder. Op welk signaal heb jij die snelle beelden gezien? Ik heb zelf analoog, en op digitaal schijnt het een stuk af te nemen met die motion blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die Wii is geen argument, die kan met een componentkabel max. 480P aan :) Ik zou voor de plasma gaan. Overigens is je argument voor het verbruik erg wankel. Dat verbruik is dat bij volledig wit beeld of een gemiddelde? Als je niet weet wat ik bedoel dan zou ik aan dat argument niet teveel waarde hechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de Fnac in Gent tonen ze om het half uur een ander soort beeld, van panasonic demofilm, HD TV op één tot analoge TV. Je kan het zelf vragen om te wisselen.

Ik vermoed dat die waarde het maximale verbruik is, dus bij een volledig wit beeld, omdat bij normaal verbruik +/- 180W vr de 37px8 opgegeven wordt.

Weet er iemand een voordelige winkel om de 37px8 te kopen? Ik wou dit eerst bij redcoon kopen, maar aangezien dit toestel een kleine 20euro duurder geworden is, vraag ik mij af of er geen betere winkels zijn eventueel met de mogelijkheid om het toestel zelf af te halen (mede door de vele klachten hier op het forum over de transportfirma die redcoon gebruikt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
k995 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:27:

Plasma, HD ready, VGA aansluiting (makkelijk voor PC)
Verbuik (gemeten) tussen de 240-150 watt (lichte tegen donkere scenes)
ik heb voor mijn 450 (of 451, zelfe tv in principe) een dag na de introductie 699 betaald. Deze zal nu een jaar later wel rond de 550 of 600 te koop zijn?? Wel inderdaad het verbruik wat hierboven genoemd wordt. En ook 100hz. Voor dit geld de beste beeld kwaliteit die je kunt kopen in een platte tv. Een lcd van 600 euro komt hier niet bij in de buurt. Mijn advies, ga voor de beeld kwaliteit, hier geniet je elke dag van. Een slechte lcd erger je je elke dag aan. Nu erger je je hooguit 1x per jaar bij de stroomrekening.. En dat valt ook wel mee, volgens de bcc folder komt dit neer op 60 euro per jaar. Dus die 5 euro per maand heb ik er graag voor over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil in verbruik tussen een 37" HD ready plasma en 37" Full HD LCD zal miniem zijn, integendeel de plasma zal hier gemiddeld beter uit komen. Kent er iemand een voordelige winkel voor de Panasonic 37px8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb de px8 zien staan naast de px80, vond de px8 niet zo mooi daarmee vergeleken, doffer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das afhankelijk hoe hij staat ingesteld, want heb hem ook naast elkaar zien staan en daar was het zelf omgekeerd, de px8 gaf een mooier zachter beeld. Kent er iemand de winkel www.de-ka.be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met www.de-ka.be
Is dit te vertrouwen? De prijs is mij ietsje te laag... Je kan het toestel wel afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
ik zit inderdaad met hetzelfde probleem. Alle verschillende serienummers en product namen en nog te komen tv's vliegen me om de oren.
Heb een aantal vergelijkingssites gebruikt maar kom elke keer weer op andere info
http://koopinfo.nl/
www.vergelijk.nl
consumentenbond (oud)
www.kieskeurig.nl
www.correct.nl (volgens mij zijn dit oude modellen aangezien de prijzen echt belachelijk laag zijn, als dat niet boeiend is zou ik zeker daar is gaan kijken in de koopjeskelder)

Waar ik meestal bij uitkom zijn de plasma's of LCD's van LG
LG 42LG7000 & de LG 42LG6000 of voor plasma de LG 42PG3000 en LG 42PG6000

Ik moet echter nog wat dieper in de materie duiken en wat meer vergelijk tot ik een goed oordeel kan vellen. Mijn budget is max 1200 dus opzich wel ruim. Eis is dat het scherm 107inch is. Verder moet hij gewoon goed (en mooi) zijn :) of dit van Samsung, panasonic of LG is maakt me niet zoveel uit.
ik hou dit nog even in de gaten, ben wel benieuwd

[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 18-02-2009 13:36 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:46:
Heeft er iemand ervaring met www.de-ka.be
Is dit te vertrouwen? De prijs is mij ietsje te laag... Je kan het toestel wel afhalen.
Ik heb mailtje gestuurd om te vragen of ze ook de 42px80 konden leveren maar helaas.
Heb nu opnieuw mail gestuurd om te vragen hoe het zit met de betaling en verzenden.
Zodra ik antwoord heb, post ik het hier wel.

Ik ben dus nog altijd aan het twijfelen of ik een 37 of 42 zou nemen.
Zit op ongeveer 2.5 tot 2.7m van mijn huidige Sony Trinitron...

2 dagen geleden heb ik 3uur met een 42px80 staan spelen in de Mediamarkt, en het beeld was gewoon schitterend. Alle mensen keken plots naar de px80, en niet meer naar de Philips van 2000€ ernaast :)
De kleuren waren echt prachtig, geen last van judder ed, snelle beelden waren gewoon goed, geen vertraging...
En het leuke is: door de (lage) resolutie ziet SD materiaal er goed uit, en HD materiaal prachtig. De Full HD's geven bij SD beeld een lelijker beeld dan een 5 jaar oude gsm...
Geluid kon ik niet testen spijtig genoeg...

;)

[ Voor 4% gewijzigd door Aries.Mu op 18-02-2009 16:14 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De-Ka heeft mij vandaag gebeld, nu bij het horen van, als u vandaag het geld overmaakt verzenden wij onmiddellijk de tv en het eerder gebrekkig nederlands, begon ik mij vragen te stellen... En of ze een factuur met 2 jaar garantie geven is ook nergens te bemerken...

Ik vond persoonlijk de 37" mooier dan de 42" van dichterbij, het is immers dezelfde resolutie op kleiner afstand. En het beeld tussen de px80 en px8 vond ik bij de px8 zelfs mooier. Het geluid is beter dan bij Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou dan heb je je keus eigenlijk al gemaakt , he? ;)
Over die winkel, tja als je de absoluut laagste prijs wilt, moet je soms concessies doen wat betreft dat soort dingen. Wil je dat niet, dan zal je meer moeten betalen bij een "betere" shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Heb mail weergekregen van de-ka, en je kan gewoon de tv gaan halen bij hun...

Ik kan zelf mss beter dan ook de 37 nemen... Nog effe kijken waar ik eentje kan bekijken :)

Beste
u kunt het toestel bij ons komen afhalen
wij zijn elke dag open van 12u tot 19u
zondag´s zijn we gesloten
mvg

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd mij toch nog effe in om een Panasonic te kopen. De opvolger van de 37px8(0) is reeds op de markt, nl. de p37x10. Nu de specificaties zijn mij niet volledig duidelijk. Maar het toestel zou ongeveer gelijkaardig zijn behalve een aantal specificaties die 'op papier' iets beter zouden moeten zijn. Heeft wel hoger contrast: 30.000:1 native contrast, wat bedoelt men met 400 Hz sub field drive (cfr 100Hz?)

Het design is wel gelikter en moet niet meer onder doen voor samsung, maar het verbruik zou 1/3de minder zijn! Van 235Watt zou dit 190Watt worden... Nu weet er iemand wat dit op jaarbasis zou betekenen? Want als de nieuwe modellen maar honderd euro duurder zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 14:39 ]

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Trouwens de LG 42PG6000 is ook EOL. De opvolger gaat de 42PQ6000 worden waar verder nog geen specificaties van bekend zijn.

Hoop dat ze weinig aan het uiterlijk hebben gedaan, want deze TV ziet er echt schitterend uit.

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de 37px80 geworden en ik moe zeggen, sublieme beeldkwaliteit :). Bij stilstaande beelden vind ik dat de meeste huidige schermen een goede beeldkwaliteit hebben. Bij bewegende beelden komt de 100Hz zeker tot zijn recht. Het verschil met de 37x10 vond ik miniem behalve het design. Hij kost in de Fnac in Gent 799euro (goedkoper dan redcoon!!?!!). Ik heb het laatste toonzaalmodel gekocht aan 699euro. Ik vind de 37" mooier dan de 42" en de 37" is immers uitverkocht. De verkoper van Panasonic liet zelf uitschijnen dat er zeer weinig verschil zit in het verbruik. Dat het op papier lagere verbruik gecreeërd is door de helderheid naar beneden te halen (zwarter= minder verbruik). Ik vond dit de 100euro meer niet waard. Ik ben nu aan het prutsen met de instellingen, weet er iemand de meest aannemelijke instellingen? (ik weet dat dit persoonlijk is, maar het is wel handig om van te starten...)
Pagina: 1