Toon posts:

VGA splitter donker beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vga splitter(kabel) tussen 2 schermen gebouwd. Ik wil beide schermen clonen zodat ik er 1 op een nachtkastje heb en 1 op een bureau. Echter zodra beide schermen in de splitkabel zitten wordt het beeld ineens veel donkerder. Haal ik er weer 1 uit dan is alles weer helder.

Ik heb een GForce 9300 GE kaart. Die zou dat wel aan moeten kunnen. Zou het met de netspanning te maken kunnen hebben? En zou een splitterkastje met externe voeding dan kunnen helpen??

BVD!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een actieve splitter zal helpen ja

maar als je er zoeen hebt ?[
Afbeeldingslocatie: http://www.interface.ru/iarticle/img/16314_2.jpg

kun je er dan niet beter een dvi-> vga converter opzetten ?

(en dan zoftware matig je beeld clonen)

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 09-02-2009 22:39 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ehh hihi die zit ook al vol. Er hangt namelijk ook nog een klein lcd-tje aan. Excuus

Setup is dus:

dvi > vga > 16' lcd
vga > splitter > 2 x crt

Ik gebruik 2 schermen op bureau voor wanneer ik inbel via vpn op mijn werk. Waarbij weer 1 scherm de klant en 1 de rest

Het andere scherm is voor bij bed om savonds nog rustig wat te internetten, filmpie kijken etc.

En hdmi > vga is geen optie helaas

Verwijderd

Sommige schermen kan je omschakelen van 0.7V naar 1.0V, misschien helpt dat? Zit meestal ergens in het menu, in mijn huidige scherm kan ik 't niet vinden, dus niet elk scherm heeft 't. In ieder geval weet ik dat die omschakeling het scherm lichter of donkerder maakt (afhankelijk of je van 0.7 naar 1V of andersom schakelt)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Hoe heb je de splitter gemaakt? Als je de pins gewoon van 1 naar 2 hebt uitgevoerd, krijg je een spanningsdeler en daarom een te lage ingangsspanning op de monitors...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Ik heb een GForce 9300 GE kaart. Die zou dat wel aan moeten kunnen. Zou het met de netspanning te maken kunnen hebben? En zou een splitterkastje met externe voeding dan kunnen helpen??
Het heeft zeer zeker niets met de netspanning te maken. Ik weet niet hoe jij je splitter hebt gemaakt, maar normaal gesproken zal het signaal uit de VGA kaart altijd moeten bufferen (d.w.z. een kastje met voeding), anders krijg je een donker beeld omdat de uitgang van de VGA kaart te zwaar belast wordt.

Het type VGA kaart maakt overigens weinig uit omdat elke VGA kaart een uitgangsimpedantie heeft van 75 ohm. De ingangsimpedantie van de monitor zal ook 75 ohm zijn; dit is niet toevallig maar is gedaan om reflecties in het signaal te voorkomen. Schakel je de VGA ingangen van twee monitoren parallel dan hou je nog 37,5 ohm over, echter de uitgangsimpedantie van de VGA kaart is nog steeds 75 ohm, dit resulteert uiteindelijk in een lager voltage aan de VGA ingang van de monitoren dus een donkerder beeld.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
Haal een actieve VGA splitter. Zo'n passief Y-ding levert idd helderheidsverlies op.

Kost je iets van 12 eur, en voor 1 eur meer heb je de 4-poorts versie. (incl verzend)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15538

alleen even een voedingsverloopje meebestellen anders past ie hier net in stopcontact
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:04:
Ok redelijk duidelijk. Bedankt voor het meedenken. Dus eigenlijk zijn die Ysplitters pure nep dingen?

Ik ga hier in NL wel ff op zoek naar een leuke actieve splitter dan.
....
Als je spoed hebt kun je ff kijken, maar in NL online shoppen loont niet aangezien de verzendkosten alleen al 7 eur zijn meestal... en dan heb je ding zelf nog nieteens. 't is goedkoper om 't uit China over te laten komen 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 09-02-2009 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok redelijk duidelijk. Bedankt voor het meedenken. Dus eigenlijk zijn die Ysplitters pure nep dingen?

Ik ga hier in NL wel ff op zoek naar een leuke actieve splitter dan.

Een andere laatste optie zou zijn een goedkope PCI kaart erbij prikken waar ik dan nog een scherm op kwijt kan denk ik.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Al gedacht aan een switch? Als het echt een kwestie is van "overdag scherm 1, 's nachts scherm 2" lijkt me dat, evt kwaliteit daargelaten, een prima oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm en dan moet ik denken aan net zoiets als een scart switch met een knoppie, idd overdag nr 1 savonds nr 2?

hmm vind dit op zich wel te doen. dan kan ik er evt nog een scherm bij hangen :$

http://www.allekabels.nl/...litter-en-versterker.html

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 23:18 ]

Pagina: 1