Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Wordt usenet ratelimited tijdens bepaalde tijden?

Pagina: 1
Acties:

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:55
Ik heb UPC power, 8MBit en kan normaal met ruim 900k/s downloaden van eweka. In drukke tijdens zakte deze wel, maar 500k/s haalde ik altijd wel.

Sinds een paar dagen echter schommelt de snelheid tussen de 50-100k/s. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik zit in Eindoven trouwens. Zal dit de eeuwige knijpen ze wel/niet discussie weer aanzwengelen?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:38
Heb je een SSL reader ? Als je een SSL reader gebruikt (van eweka) dan word er niet op geknepen.
Heb gelezen dat de provider dan niet kan "zien" of jij via nieuwsgroepen download en daardoor niet kan knijpen.
Ik zelf gebruik een SSL reader van eweka en dat gaat prima !

gewoon nee.

Verwijderd

Ze kunnen SSL verkeer ook gewoon knijpen, als ze dat willen. Als je een http-download start naast je usenet, kom je dan wel aan je 8 MBit?

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb datzelfde ook al wat dagen achtereen.

het helpt zo nu en dan om een SSL reader te gebruiken, of de functie in Grabit zelf om SSL te grabben :P

maar er zijn posts die ik helaas niet met ssl kan grabben, doch wel met de trage poort 119 verbinding.

echt om te huilen soms 30KB/s tot 100KB/s Heb een 8MB verbinding bij UPC..

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:06:
Ze kunnen SSL verkeer ook gewoon knijpen, als ze dat willen. Als je een http-download start naast je usenet, kom je dan wel aan je 8 MBit?
oh ja vergeten er bij te typen, de verbinding is gewoon ok. heb een torrent draaien op 500k/s down. speedtest doet gewoon 840k/s. ssl heb ik nog geprobeerd. ik gebruik nzbget, geen idee of deze al ssl ondersteunt.

Verwijderd

Ik merk ook dat er sinds een aantal dagen tijdens de piek uren geknepen word.
vanaf 00:00 tot ongeveer 12:00 heb je wel weer volle snelheid...new policy..?

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 10:22
Het is vanaf 23:00 dat je weer hard kunt leechen. Ik heb het al veel eerder gezien en in deze grafiek kun je duidelijk zien dat UPC rond 23:00 de ratelimit eraf mikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.localhost.nl/~johan/tweakers/upctraffic.png

In deze grafiek staat aangegeven hoeveel verkeer (ook usenet verkeer) vanuit ons netwerk (TweakNews cq. Cambrium) naar UPC toe gaat.
Heel hard klagen is het devies, maar ik betwijfel of het iets uit gaat halen :|

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Titelfix, iets minder suggestief.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Is al tijden bekend dat UPC zijn verkeer shaped.
Torrent verkeer was eerst (jaren geleden) en dus ook al een jaartje usenet verkeer.

Enige dat helpt om het te omzeilen is SSL aanzetten (en encryptie voor torrents).

Zijn genoeg thread over te vinden in het wel bekende chelloo.com forum (internet - algemeen).
Dit was voor mij (2,5 jaar geleden) de reden dat ik binnen de 7 dagen bedenk tijd, chello de deur uit had gedaan.
Had die 7 dagen tegelijk demon (adsl) + chello draaien en kon meteen zien dat er iets niet pluis was.

Draai nu dus al die tijd al adsl voor minder dan de helft van een chello abbo met usenet inbegrepen.
Ik mis misschien wel iets van 8mbit/s , maar ik ga UPC met hun wanpraktijken mijn geld niet geven.

Leve de OPTA die al begonnen is de kabel monopolie open te breken.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Mmmm, ik heb sinds vandaag ook fiber 60 en eweka doet op dit moment maar 1800 kb/s. Is dat het moment?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Check eerst je snelheid is op www.speedtest.net.
Dan kun je eens SSL aanzetten ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Jim423 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:41:
Check eerst je snelheid is op www.speedtest.net.
Dan kun je eens SSL aanzetten ;)
Opperpanter2 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:18:
[...]

oh ja vergeten er bij te typen, de verbinding is gewoon ok. heb een torrent draaien op 500k/s down. speedtest doet gewoon 840k/s. ssl heb ik nog geprobeerd. ik gebruik nzbget, geen idee of deze al ssl ondersteunt.
Overigens zijn de waardes van speedtest.net ook niet zaligmakend. Ik kom volgens de test op 1916 kb/s, terwijl ik met apt-get altijd op 330 kB/s zit, al gauw 700 kb/s meer.
Pagina: 1