Ik heb achter een Speedlinq Zyxel-modem een Wireless MAXg Router USR5461. Het wireless gedeelte werkte altijd goed, maar de laatste tijd kreeg ik problemen. Zelfs als ik mijn meest gebruikte computer (met XP) alleen opstartte kreeg ik daar altijd de volgende vermelding in het logboek, b.v.:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Dhcp
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1002
Datum: 8-2-2009
Tijd: 9:33:38
Gebruiker: n.v.t.
Computer: P3400
Beschrijving:
De IP-adreslease 192.168.2.3 voor de netwerkkaart met netwerkadres 0011094EADE2 is geweigerd door de DHCP-server 192.168.2.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
en gelijk daarna:
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Tcpip
Gebeurtenis-ID: 4201
Beschrijving:
Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter RT2500 USB Wireless LAN Card (van de computer zelf) met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.
Ik heb gezocht naar een softwarefout, maar kon niets vinden. Iemand gaf me de suggestie de router een harde reset te geven. Daarna gaf de router een heel raar netwerkadres op, na nog een reset werd er helemaal geen netwerkadres meer uitgegeven. Vreemd genoeg wordt nog steeds als signaalsterkte "uitstekend" opgegeven en als snelheid 54 Mbps.
Als je de computers met kabels vast aansluit, gedraagt de router zich helemaal volgens het boekje.
Wat kan ik nog doen, of moet ik naar een nieuwe AP-router gaan zoeken?
Alvast bedankt!
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Dhcp
Gebeurtenis-ID: 1002
Beschrijving:
De IP-adreslease 192.168.2.3 voor de netwerkkaart met netwerkadres 0011094EADE2 is geweigerd door de DHCP-server 192.168.2.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
en gelijk daarna:
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Tcpip
Gebeurtenis-ID: 4201
Beschrijving:
Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter RT2500 USB Wireless LAN Card (van de computer zelf) met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.
Ik heb gezocht naar een softwarefout, maar kon niets vinden. Iemand gaf me de suggestie de router een harde reset te geven. Daarna gaf de router een heel raar netwerkadres op, na nog een reset werd er helemaal geen netwerkadres meer uitgegeven. Vreemd genoeg wordt nog steeds als signaalsterkte "uitstekend" opgegeven en als snelheid 54 Mbps.
Als je de computers met kabels vast aansluit, gedraagt de router zich helemaal volgens het boekje.
Wat kan ik nog doen, of moet ik naar een nieuwe AP-router gaan zoeken?
Alvast bedankt!