Toon posts:

PC (alternate Mars P910) DVI > HDMI LCD-Samsung

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

Ik heb pas een Alternate Mars P910 gekocht met een GeForce 9400 GT videokaart; ik heb dus een DVI-HDMI verloop kabel gekocht samen met een Audi cinch (1 voor in de PC & 2 uitgangen voor in de LCD tv)

Nu heb ik dus wel beeld alleen geen geluid (terwijl de audio kabel van de PC bij dezelfde poorten zijn aangesloten), heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen valt en ik wel geluid kan krijgen door mijn TV?

Bij voorbaat dank

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Driver-settings van je videokaart en/of geluidskaart al nagelopen op SPDIF ofzo; sommige onboard Nvidia-GPU's (bijvoorbeeld in laptops) moet je handmatig aangeven dat de driver het geluid naar SPDIF stuurt.

Daarbij; welkom op GoT maar zou je iets meer info willen geven over je systeem, wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je daarna echt niet uit komt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd deze "SPDIF" te vinden, ik kon er alleen echt niet bij komen ( ik weet ongeveer waar alles zit maar dit ging toch even te ver).

Waar zou ik deze SPDIF kunnen vinden & hoe kan ik zien of mijn geluid überhaupt wel door de goede poort gaat?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
MAX3400 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:04:
Euh... Driver-settings van je videokaart en/of geluidskaart al nagelopen op SPDIF ofzo; sommige onboard Nvidia-GPU's (bijvoorbeeld in laptops) moet je handmatig aangeven dat de driver het geluid naar SPDIF stuurt.

Daarbij; welkom op GoT maar zou je iets meer info willen geven over je systeem, wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je daarna echt niet uit komt?
Cinch.... SPDIF ??

Ik zie de link niet.

Zou je een foto van de achterkant van je TV kunnen maken?

Vaak zit er bij 1 HDMI poort wel een aansluitingsmogelijkheid (Cinch, of 3.5mm jack) voor geluid.

Mocht je dit niet hebben dan moet je het via losse boxen gaan doen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Crap, ik lees verkeerd. Denk niet dat er geluid door DVI kan maar ik zie nu pas dat je aparte kabeltjes hebt getrokken voor het geluid.

De vraag is dus of jouw TV geluid kan weergeven van input A (rood & wit toevallig?) terwijl je als beeld HDMI gebruikt.

/edit
@ThinkPad; ja, ik kwam er net te laat achter... Sorry allemaal... :+

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 09-02-2009 21:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-

[ Voor 100% gewijzigd door Humma Kavula op 09-02-2009 21:13 ]

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaard de rood & witte kabeltjes, maar er komt dus geen geluid door, ookal zitten ze in hetzelfde "segment" als de HDMI ontvanger (op de TV). Zou dit betekenen dat ik aparte boxen nodig heb of kan ik het geluid van me computer toch nog wel omleiden naar mijn TV?

Allemaal trouwens bedankt voor de snelle reacties!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:19 ]

Pagina: 1