Webbased License Manager

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik ben reeds enige tijd bezig met een commerciele PHP applicatie. Deze nadert momenteel de eind fase van de ontwikkeling, en vanavond wilde ik de license manager integreren. Op PHP gebied is Iono Licensing zo goed als de standaard, echter heb ik na een half uurtje bouwen aan het integratie systeem al een dusdanig groot security lek gevonden dat ik geen behoefte er aan heb om er nog mee door te gaan. Ik kan met 10 minuten een script schrijven dat iedere willekeurige licentie code valideert. Gezien de laatste versie van een jaar terug is, en sindsdien de makers zijn overgekocht en de tot nu toe al zeer gebrekkige support vanuit de nieuwe eigenaar, zoek ik eigenlijk een nieuwe webbased license manager. Ik ben bekend met PHPAudit van dezelfde makers echter is daarbij ook geen recente activiteit geweest.

Ik zoek dus een goede webbased license manager. Hij moet dingen beheren als versie's, downloads die er aan gekoppeld zijn, verloop data, locking aan hostname en IP, gewoon een volledige webbased manager. Het is absoluut niet noodzakelijk dat het in php geschreven, de integratie code zal ik toch zelf schrijven, echter is goede documentatie wel belangrijk. Tevens is het actief checken van de licentie van groot belang. Ik ga geen licentie's verstrekken die een jaar geldig zijn. De bedoeling is dat men dagelijks contact op neemt met de licentie server.

Wie o wie heeft een goede tip? Ik zou toch zeggen dat hier een markt voor is?

//edit: het idee is dus dat ik de klant een key verstrek en dat aan de hand daarvan een lock gemaakt wordt aan de installatie en dat het systeem het dan verder zelfstandig uitvecht met de licentie server.

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 09-02-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
Zend guards en Ioncube zijn encoders met beperkte licentie functionaliteit. Ik ga niet voor iedere klant handmatig een licentie maken en bv mailen. En als hij zn contract verlengt zou dat weer opnieuw moeten. Die licentie functionaliteit is ideaal als je een systeem gemaakt hebt en je wilt het aan 1 of meerdere servers locken. Ik zoek echt iets waar ik goed (veel) klanten mee kan bedienen.

• StM
Ik had gehoopt op iets meer reactie's...

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je zult in elk geval een product zoals Zend Encoder of Zend Guard moeten gebruiken. Want als je gewoon de applicatie als een collectie plain text php bestanden vrij geeft, kan elke developer met een beetje php kennis het licentie gedeelte eruit slopen..

De beste (goedkoopste) oplossing is denk ik gewoon zelf (via bijv. Plesk) de applicatie gaan hosten.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Naar aanleiding van dit topic ben ik nog zelf ook eens op zoek gegaan naar hoe nu het beste je php code te beveiligen.
Ik zelf kom eingelijk uit bij nu-encoder.... het is een soort bundeling met PhpExpress welke opzich zelf een php accelerator is maar als je voor +- 150 dollar een lic neemt op nu-encoder kun je gewoon ook een licentie sleutel meegeven. Deze kun je locken aan host-id, MAC adres, IP adres vhost of gewoon een expire date meegeven.
Schitterende oplossing eerlijk gezegd en veel goedkoper dan de oplossing van zend.
Pagina: 1