Statisch ip-adres ingegeven maar toch een dynamisch adres.

Pagina: 1
Acties:

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Misschien een simpele vraag die hier misschien al meerdere malen beantwoord is maar ik kan hem zo snel niet vinden.

Hoe kan het dat als je een statisch ip-adres opgeeft er toch een dynamisch ip-adres wordt uitgegeven.

Situatie
adsl-modem...router (geconfigureerd als accespoint)...draadloze netwerkkaart (onder windows vista)

Geef ik op de kaart statisch
ip-adres 10.0.0.153
subnetmasker 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138

En ik kijk in het DOS-schermpje dan krijg ik terug als statisch
ip-adres 169.254.187.167
subnetmaster 255.0.0.0
standaardgateway 10.0.0.138

Zet ik daarna de boel weer terug op dynamisch dan krijg ik
ip-adres 10.0.0.152
subnetmasker 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138

Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

Greetz, Bignose

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-03 21:35
Hmm, mischien effe de adapter disablen/enablen na wijzigingen
Als je een statisch ingeeft moet & zal dat gewoon een statisch adres zijn punt, maar zoals ik zei, effe de adapter stoppen & starten na zo'n wijziging doet soms wonderen ;-)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 22:51
Dat 169 adres is niet echt dynamisch, maar een adres dat gegeven wordt als er geen IP adres ingesteld is en ook geen adres door een DHCP server gegeven wordt.

Waarschijnlijk maak je dus toch ergens een foutje bij het ingegeven van het IP adres. Zeker weten dat je in alle velden iets opgegeven hebt (dus in ieder geval IP adres + subnet mask)?

Verwijderd

169.254... krijg je als er problemen zijn met het verkrijgen/toewijzen van een IP. Even de boel herstarten inderdaad.

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Het probleem is opgelost alhoewel ik niet helemaal exact weet wat er nu gebeurd is.

Ik heb eerst de netwerkkaart uitgeschakeld en daarna opnieuw weer ingeschakeld.

Vervolgens dacht ik er aan dat er mogelijk een conflict zou kunnen zijn met mijn draadloze printer maar die had toch een ip-adres 10.0.0.154. Dus daar zou geen conflict ontstaan.

Vervolgens heb ik de netwerkkaart weer opnieuw ingeschakeld en hem een vast ip-adres 10.0.0.159 met alle andere adressen gegeven.

Wanneer ik dit controleerde met ip-config was deze vervolgens ok uitgegeven.

Daarna heb ik het ip-adres veranderd in 10.0.0.153 en even binnen de eigenschappen op 'geavanceerd' geklikt. Daar bleken nu 2 ip-adres te staan, namelijk 10.0.0.153 en 10.0.0.159. De laatste heb ik verwijderd. vervolgens alles met 'ok' afgesloten en 'ipconfig' gedraaid. Maar toen zag het er wel heel raar uit. Zie afbeelding.

[img=http://img15.imageshack.us/img15/4605/001107tw5.th.jpg]

Alles werkte maar nog niet mijn IE.

Vervolgens de computer opgestart en nu staat alles goed en heb ik weer een hoge ID bij emule en daar was het uiteindelijk om te doen.

Want die had ik in de router met de poorten en het vaste ip-adres zo geconfigureerd voordat ik er een accespoint van maakte.

Iedereen bedankt voor het meedenken en wat mij betreft mag er een slotje op.

[ Voor 3% gewijzigd door Bignose op 10-02-2009 10:24 ]

Greetz, Bignose

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-03 21:35
Heb je dan ook manueel de DNS ingegeven ?? Als je van DHCP -> STATISCH gaat moet je die dus manueel ingeven! Dat kan mischien de reden zijn dat IE niet werkt ?
Pagina: 1