Gateway aan Router koppelen

Pagina: 1
Acties:

• sanpaulo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2020
Hallo,
Ik heb een probleem met het aansluiten van een draadloos netwerk naast een bedraad netwerk.

Ik heb een Motorola modem, Met een kabel gaat het internet van de modem naar de WANpoort van mijn router: een SiteCom DC-202v6. Op deze router zijn 3 computers aangesloten waar internet het doet, en in de laatste poort zit een LANkabel naar mijn Linksys Wireless-G ADSL Gateway, Model WAG54Gv2. Die kabel van de SiteCom gaat in de eerste poort van de linksys. Vanuit de linksys gaat een kabel naar mijn xbox, waarop ik ook internet wil.

De Linksys zend draadloos uit en ik kan met mijn laptop er verbinding mee maken. Maar ik heb er dan geen internet op!
Wie kan me helpen?

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:50
Staat DHCP uit op je linksys wireless G ADSL?

Want hij moet nu gewoon als ''switch''/Access point dienen, dus moet hij een IP adres krijgen van je Sitecom Router.

• sanpaulo
Ja, ik heb in de instellingen op 'bridge mode only' gezet, en dan is dhcp automatisch uit.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 23:14
Je linksys wil je dus alleen gebruiken als switch en ap?
Zit de kabel vanaf je Sitecom niet toevallig in de wan port van je linksys? dit moet een switch port zijn.

• peak
enveekaa schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:56:
Je linksys wil je dus alleen gebruiken als switch en ap?
Zit de kabel vanaf je Sitecom niet toevallig in de wan port van je linksys? dit moet een switch port zijn.
De linksys is een ADSL. Ik denk dat je aardig hard moet drukken/snijden om een RJ45 in een RJ11 poort te krijgen.

• peak
sanpaulo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:50:
Ja, ik heb in de instellingen op 'bridge mode only' gezet, en dan is dhcp automatisch uit.
Waarom bridge mode...

Ik ken de configuratie mogelijkheden niet uit m'n hoofd, maar reset het naar default settings. DHCP uit zetten en verbind eerst zonder encryptie.

Kijk ook even of je bekabeld via de linksys het I-Net op kunt.

• sanpaulo
Ja, alleen switch en ap.

In de achterkant van de linksys zitten 5 poorten: 1 Line, en 4 ethernet.
Ik heb de kabel vanaf de Sitecom in de 1e ethernetpoort van de Linksys.

(linksys is van mijn pa geweest en bij hem werkte het ook indezelfde poort)

• enveekaa
peak schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:59:
[...]

De linksys is een ADSL. Ik denk dat je aardig hard moet drukken/snijden om een RJ45 in een RJ11 poort te krijgen.
Ik zie een uitdaging :)

• sanpaulo
@peak,
ik zal het even proberen

• sanpaulo
Geen succes, ik kan alleen draadloos verbinden met de linksys. Niet met internet.

In het verleden was het een keer gelukt om via de draadloos verbinding op het Internet te kunnen, maar ik heb dit weer verwijdert omdat er problemen waren met de andere computers en het internet soms haperde.

Nog meer ideeën?

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
ipadres van je gateway in dezelfde range zetten als je lan?

Werkte bij mij wel iig...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• peak
sanpaulo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:29:
Geen succes, ik kan alleen draadloos verbinden met de linksys. Niet met internet.

In het verleden was het een keer gelukt om via de draadloos verbinding op het Internet te kunnen, maar ik heb dit weer verwijdert omdat er problemen waren met de andere computers en het internet soms haperde.

Nog meer ideeën?
Hoezo kan je alleen draadloos verbinden met de linksys?? Er zitten toch 4 ethernet poorten op?

Steek er een UTP van een PC in die momenteel in jouw Sitecom router zit.

Pak even 2 PC's

Zet op beide PC's een handmatige IP adres.
PC1:
10.0.0.1
gateway
10.0.0.1

PC2:
10.0.0.2
gateway
10.0.0.1

Probeer PC 1 te pingen d.m.v. PC 2 en vice versa.

Als dat niet werkt, dan werkt je switch niet.

• sanpaulo
@aka_ace, werkt niet.
@Peak, momenteel geen 2 pc's tot mijn beschikking (1e wordt gerepareerd, andere is momenteel afgesloten)

Bestaat er anders niet een SiteCom DC-202v6 - variant met 4 poorten ethernet én die zelf draadloos uitzendt (zo snel mogelijk) voor een zachte prijs?

• peak
sanpaulo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:18:
@aka_ace, werkt niet.
@Peak, momenteel geen 2 pc's tot mijn beschikking (1e wordt gerepareerd, andere is momenteel afgesloten)

Bestaat er anders niet een SiteCom DC-202v6 - variant met 4 poorten ethernet én die zelf draadloos uitzendt (zo snel mogelijk) voor een zachte prijs?
Linksys WRT54G

+- 45 euro

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of bij mycom een huismerk voor 20,=

http://mycom.nl/Products/...0Router%2011G/147272.aspx

maar je kan waarschijnlijk je wirelessgateway gewoon gebruiken via je ouwe sitecom
ff een standaard lapje tekst hieronder

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

[ Voor 86% gewijzigd door Fish op 09-02-2009 21:47 ]

Iperf

• enveekaa
Probeer eens van port te wisselen op de Sitecom, misschien zijn ze niet allemaal met elkaar geswitched.

• sanpaulo
Niets gelukt, ik koop een draadloze router die mijn sitecom vervangt ;)
Pagina: 1