Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

960 Kb in één Mbit?

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Een duidelijkere titel kon ik niet verzinnen, ik hoor een 8/1 (D/U) Mbit verbinding te hebben.

Als we dit even omrekenen naar Kbit dan kom je uit op een 8192/1024 Kbit verbinding.
En als je dan even meekijkt in mijn router dan zie je dat ze 960 Kbit per Mbit rekenen, niet helemaal fair, of is dit normaal?

Het onderstreepte is dus mijn vraag. Als dit niet normaal is dan ga ik even een belletje plegen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.easy-upload.nl/index.php/file/349907714c7be2

Niet dat het veel uitmaakt, maar alles is meegenomen, nietwaar?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34
je ziet ook dat je down niet 8mbit is, je lijn kan blijkbaar de max niet halen, geen probleem lijkt mij zo, is bekend verschijnsel bij ADSL.

• Malantur
  • Laatst online: 14:53
Het kan goed zijn dat dat de verliezen zijn van de bekabeling (binnen of buiten huis).

[ Voor 19% gewijzigd door Malantur op 09-02-2009 19:37 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dat is waar je modem op ingetrained is

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 13:28
Je hebt nog een oud speedtouch modempje, deze ondersteund geen ADSL 2 standaard, waarschijnlijk haal je met een nieuwer modem wel de 8Mbit

• _Apache_
  • Laatst online: 14:22

_Apache_

For life.

Andersom rekent ie dus. U om D, en dan is dit prima in orde. 1 en 8 beloven en van beide 96% krijgen, weinig over te klagen imho :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mr.Nobody schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:35:
dat is waar je modem op ingetrained is
Inderdaad, ik zou hier ook 8/1 (D/U) moeten hebben, in m'n modem staat keurig 4,5/0,9

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Red-Front
@_Apache_ & Malantur & Consolefreak
Jullie snappen het niet of ik snap het niet, dit is nml wat je van je provider krijgt. Dit staat los van wat je kan _halen_ door de afstand, dit is dus _ingesteld_. Ookal zat ik met mijn neus boven op 'KPN' haal ik het nog niet omdat ze het lager hebben ingesteld.

@Arjan Scholl
Verklaar dan eens waarom upload ook maar 960 is, of heeft dat ook met dezelfde reden te maken?

@Mr.Nobody
Hoe train ik een modem?

• Mr.Nobody
  • Niet online
Downstream Rate: 9285 kbps
Upstream Rate: 928 kbps

voor een 10 Mbit, tja waar ik eerder woonde zat ik op 17 Mbit.
maar ja, dat weet je met ADSL

edit: dat gebeurt automatisch. het instellen van je max verbindingssnelheid. doe hem eens aan en uit, dan zal je zien dat je getallen veranderen. kijk ook eens naar je ruis/signaal en dergelijke.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-02-2009 19:42 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Red-Front schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:39:
Jullie snappen het niet of ik snap het niet, dit is nml wat je van je provider krijgt. Dit staat los van wat je kan _halen_ door de afstand, dit is dus _ingesteld_. Ookal zat ik met mijn neus boven op 'KPN' haal ik het nog niet omdat ze het lager hebben ingesteld.

@Arjan Scholl
Verklaar dan eens waarom upload ook maar 960 is, of heeft dat ook met dezelfde reden te maken?

@Mr.Nobody
Hoe train ik een modem?
Als er storingen onderweg optreden of de lijn naar de centrale lang is dan gaat je modem automatisch lager intrainen, dit is een normaal verschijnsel en zorgt ervoor dat je verbinding stabiel is.

Is dus volkomen normaal :)

• Malantur
  • Laatst online: 14:53
Kan zijn, maar dan wordt ik wel dik in het zak gezet: (het gaat over Belgacom, in België)
Mijn router geeft namelijk 6011 / 512 Kbit per sec aan, terwijl ik normaal 12000 / 400 Kbit per sec moet hebben.
Bij Belgacom zeggen ze dat ik met de 6Mbit al aan de maximum zou zitten qua afstand tot de wijkcentrale }:|.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Pff, mensen, en vooral Red-Front: Probeer Google is...

Stel ik heb een 8/1 abonnement. Toen ik deze afsloot kreeg ik te horen dat mijn snelheid MAXIMAAL 8/1 zou zijn. Dat is dan een ADSL (1) abonnement. Van ADSL (1) weet je dat je zowiezo nooit boven de 8Mbit komt. Immers, daar voorziet de standaard niet in. Waarom niet? Door de afstanden en de storingen onderweg.

Wat gebeurt er nou? Heel simpel. Op het moment dat ik mijn modem inschakel gaat hij verbinding maken met de centrale. Vervolgens gaan ze samen een test doen om te bepalen welke maximale snelheid ze moeten gaan aanhouden om er 'zeker' van te zijn dat de verbinding stabiel is. Komt dat boven mijn maximale snelheid uit, dan limiteert de centrale hem daar op. In je modem staat er dan 8/1. Komt ie daar onder, dan is dat de snelheid die de modem/centrale gebruiken om te communiceren. Dit heet intrainen.

Dat jij een lagere snelheid haalt betekend dus dat je te ver van de centrale zit of er te veel storing op de lijn zit. Dat kan bijvoorbeeld komen omdat jij zelf de kabels binnenshuis niet in orde hebt.

Zo betaal ik zelf voor een 20/1 verbinding en krijg ik maar 11/1. Daar heb ik, net zoals jij, zelf voor gekozen. Immers, het gaat heel duidelijk om _maximum_ snelheden die wederom heel duidelijk niet altijd haalbaar zijn. Je wordt dus niet genaait, je hebt gewoon pech.

[ Voor 86% gewijzigd door Nijn op 09-02-2009 19:55 ]

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 13:28

@Arjan Scholl
Verklaar dan eens waarom upload ook maar 960 is, of heeft dat ook met dezelfde reden te maken
Ja dezelfde reden, theoretisch kun je met ADSL1 8mbit down 1 mbit up halen.
In praktijk liggen deze waarden lager
Met ADSL2(+) kun je tot theoretisch maximaal 24mbit down 1mbit up halen.

En een modem kun je niet trainen, dat is de procedure die hij zelf uitvoerd

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

@Mr.Nobody
Hoe train ik een modem?
Modem rebooten, deze zal nu bij het opbouwen van de verbinding opnieuw gaan intrainen op een bepaalde snelheid, afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de koperkabel. Deze waarde zul je dan weer zien staan in je modem en kan dus minder zijn als de maximale snelheid waarop de provider je snelheid heeft gezet.
Zie hierboven.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Red-Front:
Je hebt jezelf ook al gerealiseerd dat het (ook) aan je eigen bekabeling kan liggen?
Wat heb je daar al mee gedaan?

Die lagere getallen zijn puur het gevolg van storing en ruis, als gevolg van lange kabel lengtes (ADSL centrale naar jouw woning) en minder goede kabels.

Alles kan stuk.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Prima waardes voor een 8 Mbit verbinding.

Zoals anderen al gezegd hebben, je zutl nooit exact 8192 kbps / 1024 kbps halen. De werkelijke snelheid die je haalt is afhankelijk van een hoop factoren, waaronder ruis op de lijn, afstand tot de centrale en de staat/kwaliteit van de bekabeling.

[ Voor 105% gewijzigd door NNF op 09-02-2009 20:02 ]

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik zie bij deze getallen geen enkel reden om verder te kijken, voor een 8/1 is dit heel netjes ...

kijk naar mijn getallen of die van Nijn! wij klagen ook niet omdat we weten waar het aan ligt.
in mijn vorige huis zat ik boven op de centrale, ookal was het huis veel ouder, toch haalde ik beter waarden

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het zou kunnen dat 960 up het maximum is voor de speedtouch510, maar dat weet ik niet zeker.

telefoonkabel van isra naar modem zo kort mogelijk maken (signaalverlies)

Als hij toch lang moet zijn kun je ipv een gewone telefoonkabel, er het beste een UTP kabel voor misbruiken (minder signaalverlies)

Helpt dat niet zou een adsl2 modem kunnen helpen (als je centrale dat ook ondersteunt)

Voor een adsl2 modem kun je KPN opbellen, zij kunnen een speedtouch 780 in bruikleen geven waarbij je alleen de verzendkosten hoeft te betalen. Dat was vorig jaar in ieder geval zo, maar het lijkt me niet dat ze dat hebben veranderd.

• Mr.Nobody
  • Niet online
hij haalt 94% upload en 93% download van wat maximaal kan....
er is _niks_ mis met die verbinding. als ie zijn modem uitzet zal het de volgende keer misschien 980 hebben of 940, maar dan nog is dit netjes...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jij snapt het niet :) In je modem kun je niet zien wat de profielsnelheid is, in het modem kun je alleen zien wat de snelheid is waar je modem op intraind (en in sommige modems zie je ook een voorspelling wat de maximale snelheid is waar het modem op in kan trainen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Op ADSL zit gewoon een grotere marge. Je mag, mits er verder geen storende factoren zijn, er maximaal 10% onder zitten, dat is inherent aan de gebruikte techniek.

PSN: djmurcielago

• Red-Front
Nu snap ik het :)

Bedankt voor de duidelijke uitleg, heel simpel is het dus eigenlijk..Wel wat ophef, ja ik heb Google gebruikt en ja ik kwam er toch niet uit. Sorry!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
je probleem zit in je modem, in theorie haalt deze 8/1 in praktijk de waardes die jouw modem aangeeft, aansluiten van b.v. een 780 zal wel betere waardes aangeven.

• Erik
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 08:41

Erik

hehehe

harryslinger schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:34:
je probleem zit in je modem, in theorie haalt deze 8/1 in praktijk de waardes die jouw modem aangeeft, aansluiten van b.v. een 780 zal wel betere waardes aangeven.
ach, welnee. In zijn modem wordt gewoon de intrainwaardes weergegeven. Het type modem kan wel íets schelen, maar zal nooit een drastische verbetering opleveren.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Erik schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:49:
[...]

ach, welnee. In zijn modem wordt gewoon de intrainwaardes weergegeven. Het type modem kan wel íets schelen, maar zal nooit een drastische verbetering opleveren.
als ik nu mijn st 510 op mijn telfort lijn aansluit heb ik exact dezelfde waardes, modem kan gewoon niet hoger.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit is een Speedtouch 510 (ADSL1 modem) aangesloten op een KPN verbinding waar in de centrale (nieuwere) ADSL2+ geschikte apparatuur staat. Als je nu een ADSL2+ geschikt modem zou aansluiten zou je met je 8/1 verbinding waarschijnlijk wel de 8064/1024 zien (ja 8064, geen 8192).

Als je op ADSL2+ geschikte apparatuur bent aangesloten bij KPN met een 8/1 abonnement/verbinding mag je op ADSL en op ADSL2 verbinden als je modem dat kan.

Het is de combinatie die toevallig 'maar' 7616/960 verbinding weet op te bouwen, is niet een ingestelde snelheid (profiel snelheid) en ook niet de lijnlengte. Komt al sinds jaar en dag voor dit, zelfs in topics van 4 jaar terug!

Niet druk om maken, niet boos worden op een helpdesk die kunnen er ook niets aan doen. En effectief mis je echt nauwelijks iets van de snelheid die je zou kunnen halen, een paar kByte/s misschien. Sowieso haal je niet 8Mbps aan snelheid, je verliest bij ADSL techniek altijd een 10 a 12% door de overhead. Dus 7616 is een 768kByte/s downloade snelheid, dus 6Mbit/s wat je ziet op je download programma.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 09-02-2009 23:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1