Qwerty/Azerty

Pagina: 1
Acties:

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Beste,

Zoals de titel doet vermoeden gaat mijn vraag over de toetsenlayout bij een MacBook. Als belg is het nederlandse qwerty niet echt op voorraad. De reden om mogelijk een MacBook Pro met qwerty-layout te kopen zou vooral gericht zijn naar programmeren toe ( de speciale haakjes en commando's staan handiger).

Los daarvan zorgt azerty voor veel problemen onder bootcamp, zo wordt de layout van apple niet ondersteund. Er is wel mogelijk tot het zelf maken van je layout, maar dat werkt nog altijd niet 100%.

De vraag is dus de volgende, hoe werkt qwerty (nederlandse/engelse) onder bootcamp? Of onder VMware/Parallells? Werkt de layout gans hetzelfde als in mac os x? Of zijn er significante verschilllen? Andere plaatsering van de toetsen is niet erg, 2 weken trainen en je bent ermee weg, maar ik vind het persoonlijk belangrijk of alles van de qwerty-layout ook naadloos werkt onder bootcamp en dus geen andere codering gebruikt zoals bij de azerty-layout.

Alvast veel dank, jullie bevindingen en reacties zullen de reden tot aankoop van een nieuwe MacBook Pro zijn, al dan niet met een qwerty-layout.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Zover ik weet na 2 jaar BootCamp ervaring werkt de nederlandse qwerty lay-out precies hetzelfde in Windows als in Mac OS X. Qua Windows support is qwerty dan het beste idee.

Hier stond achterhaalde informatie…

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Goed om te weten.

Alvast dank.

Mag een slotje op.

[ Voor 52% gewijzigd door nagasy op 11-02-2009 15:46 ]

Battle.net: NagaByrd#2844