Aangezien veel mensen nu wel ergens aan mee doen, vroeg ik mij af of sommige projecten bijvoorbeeld totaal andere eigenschappen van de cpu gebruiken. Dan kan het dus zo zijn dat je bij het draaien van 2 (of meer ?) projecten tegelijk, beide op 75% van de normale snelheid draaien, maar dan heb je dus toch 50% winst. (snapie ?)
Verwijderd
Ga er maar van uit dat dat niet gaat werken.
Edit : al was het maar dat de CPU non-stop data in en uit z'n registers aan het switchen is waardoor alle processen trager gaan.
Edit : al was het maar dat de CPU non-stop data in en uit z'n registers aan het switchen is waardoor alle processen trager gaan.
Het antwoord: Nee
1 Project pakt al de idle-time, meerdere koetjes draaien heeft 0,0 effect. (ze gaan het ook niet verdelen ofzo, dus 1 project at a time is max)
1 Project pakt al de idle-time, meerdere koetjes draaien heeft 0,0 effect. (ze gaan het ook niet verdelen ofzo, dus 1 project at a time is max)
Een processor kan slechts 1 programma tegelijk draaien. Om toch te kunnen multitasken wordt er heel snel gewisseld tussen die verschillende programma's.
Als je meerdere programma's gaat draaien gaan ze dus om de beurt de CPU gebruiken. Netto winst is dus 0.
Als je meerdere programma's gaat draaien gaan ze dus om de beurt de CPU gebruiken. Netto winst is dus 0.
Het zou kunnen dan als je een dual cpu pc hebt
maar ik denk niet dat je zo'n ding hebt
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
Heb 2 duals en 1 quad dus die heb ik wel..
heb wel wat getest.. heb nu seti en rc5 draaien, (op een cingle cpu) met rcr haal ik nu 1,3mkeys i.p.v. 2,2 das dus 59,1% van de normale througput. Seti haal ik nu 1 packet in de 12:34 uur i.p.v. 7:13 uur das dus 57,4% van normale througput.
59,1+57,4=116,5% 116,5-100=16,5% winst !!!
Het is dus zeker wel mogelijk.
heb wel wat getest.. heb nu seti en rc5 draaien, (op een cingle cpu) met rcr haal ik nu 1,3mkeys i.p.v. 2,2 das dus 59,1% van de normale througput. Seti haal ik nu 1 packet in de 12:34 uur i.p.v. 7:13 uur das dus 57,4% van normale througput.
Ook dat is onmogelijk (iig met de dist.net client) omdat de client zelf ook de tweede processor pakt.Op maandag 26 februari 2001 08:22 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:
Het zou kunnen dan als je een dual cpu pc hebtmaar ik denk niet dat je zo'n ding hebt
Ik geloof dat die alien-client dat niet doet, die moet je echt 2x runnen als je een smp systeem hebt
Die alien client kan je ook als console versie starten, dan is ie stukken sneller en kan je dus gemakkelijk 1 per cpu starten. Er is dus iderdaad geen smp versie.Op maandag 26 februari 2001 10:20 schreef DukeBox het volgende:
Heb 2 duals en 1 quad dus die heb ik wel..
Pagina: 1