[Algemeen] Nieuwe GPU of wachten op DirectX 11

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 16:11

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Ik heb een vraag met betrekking tot een upgrade van mijn oude GPU.
Ik heb nu een 7900GTX, die is alweer een jaartje of 3 oud. De kaart zelf is nog prima, ben er erg blij mee.
De nieuwste spellen zijn nog speelbaar, wel op een stuk lagere resolutie en kwaliteit, maar dat drukt de pret niet.

Nu was mijn vraag, is het slim om nu al een nieuwe kaart te kopen? Of kan ik beter nog even wachten totdat DirectX11 uitkomt samen met wat kaarten?

Want ik heb dan persoonlijk het idee dat mijn kaart dan wat langer meegaat, dan als ik er nu een nog oudere 10/10.1 kaart koop.

Aangezien de aankondiging alweer bijna een jaar geleden is.

Is dit een goede redenatie? Of denken jullie:" LuL niet en koop nu een nieuwe, dat DirectX11 is toch niet zo interessant.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Er zal altijd wel iets zijn om op te wachten, is het geen nieuwe directX is het een prijsverlaging of een nieuwe generatie kaarten. Maw: kopen als jij dat nodig acht ;)

Specs

Verwijderd

@met hier boven.

Al brengt DX11 wel veel GPGPU met zich mee. Maar ik verwacht dat de ontwikkeling daar in ook nog wel even op zich laten wachten. Tis allemaal koffiedik kijken. En mijn koffie voorspelt alleen het weer ;) O-) .

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

DX11 komt op zijn vroegst aan het eind van dit jaar uit in Windows 7, en dat is dus wanneer er geen vertraging in zit (de DX11 kaarten komen waarschijnlijk rond dezelfde tijd pas uit).
Het komt er dus op neer of je nog ongeveer een jaar wil wachten of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door SECURITEH op 09-02-2009 19:14 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoals Reinman al zegt is dit koffiedik kijken.
Je kunt alleen de markt op dit moment beoordelen en mogelijk een paar maanden vooruit kijken aan de hand van roadmaps, meer niet.
Maar door te wachten op DirectX11 kaarten zul je geen kaart krijgen welke langer mee gaat dan een kaart van dit moment. Videokaarten evolueren snel en elk half jaar zie je wel een nieuwe release. Ook leert de ervaring dat de eerste lichting kaarten welke een nieuwe generatie DirectX ondersteunen vaak de games, die er een aardige tijd na komen, welke er gebruik van maken niet speelbaar op je scherm kunnen toveren.

Kijk naar de huidige markt en aankomende releases 2 maanden vooruit en oordeel vervolgens aan de hand van je eisen en budget. Er wordt gezegd dat in maart de Radeon HD49xx serie gelanceerd zal worden, dus mogelijk zal de huidige HD48xx serie dan wat in prijs dalen. Maar dat is dus allemaal onder voorbehoud.
Als je nu een kaart nodig hebt, koop gewoon nu een kaart.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.