Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2003] Calculated item in Pivot Table

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Excel heb ik een lijst met alle voetbalwedstrijden die ook ooit bezocht heb. Een eenvoudige tabel met datum, stadion, toeschouwersaantallen, thuisclub, uitclub en en nog enkele variabelen.

Wanneer ik er een pivottable van maak dan kan ik eenvoudig zienwelke wedstrijden ik in een bepaald stadion heb gezien of een overzicht van alle wedstrijden in Belgie bijvoorbeeld. Maar nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om alle wedstrijden tevoorschijn te toveren van een bepaalde clubs dus zowel uit als thuiswedstrijden.
Ik zou daarvoor graag een veld willen toevoegen in het page gedeelte van de pivottable. Ik heb heb al geexperimenteerd met een calculated field en item maar krijg het niet voor mekaar.

Kort samengevat; ik wil een keuzeveld toevoegen aan mij pivottable waarbij alle lijnen worden getoond waarin een gekozen waarde staat irrelevant welke kolom het betreft.

Verwijderd

misschien dat je beter in het bronbereik een veld toevoegd dat nagaat of de gekozen club voorkomt in de thuis of uit-kolom. vb met volgende formule
code:
1
=NIET(ISFOUT(VIND.ALLES($A$1;B2&C2)))
deze formule geeft waar als de clubnaam, ingevuld in A1, voorkomt als thuis- of uit-spelende ploeg, anders onwaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:02:
misschien dat je beter in het bronbereik een veld toevoegd dat nagaat of de gekozen club voorkomt in de thuis of uit-kolom. vb met volgende formule
code:
1
=NIET(ISFOUT(VIND.ALLES($A$1;B2&C2)))
deze formule geeft waar als de clubnaam, ingevuld in A1, voorkomt als thuis- of uit-spelende ploeg, anders onwaar.
Dat klinkt als een mooie oplossing. Ik zal er vanavond eens naar kijken. Bedankt.