Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL 03] simpele vraag over het maken van een grafiek

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:32
Ik moet een grafiek maken met daarin de waarden van verschillende stofjes (en daarom verschillende eenheden) en deze uitzetten tegen een datum. Echter nu is niet elk stofje op elke datum gemeten. Dus heb ik een grote tabel met gaten erin. Als ik hier een grafiek van probeer te maken krijg ik dus ook allemaal gaten in mijn grafiek. Terwijl ik graag wil dat de lijntjes mooi doorlopen.
Hoe kan ik excel vertellen dat als hij in een cel geen waarde ziet dat hij het lijntje gewoon door moet trekken naar de eerstvolgende wel gemeten datum?

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is anders wil ik graag nog meer uitleg geven.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij kun je ergens zeggen dat het een datum is en dan trekt hij hem vanzelf door

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 09-02-2009 16:29 ]

Iperf

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:32
Ik heb in de tabel aangegeven dat het een datum is en bij de waardes dat het getallen zijn. Maar hij trekt niets door :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer anders een trendline

Iperf

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Ik denk dat het makkelijker is om je data volledig te krijgen d.m.v. een formule.
Bijvoorbeeld:
Uitgangspunten:
- De waarde van een stofje staan onder elkaar (anders moet je de formule even aanpassen)
- De eerste waarde staat altijd ingevuld
- De eerste waarde staat in B3

Dan zet je bijv. in I3, deze formule =als(B3<>"";B3;(B2-B4)/2)
En vervolgens trek je de formule verder naar beneden en naar rechts.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Geef bij de ontbrekende waarden de waarde =NB() (Nederlandse versie) of =NA() (Engelse versie). Dan wordt deze punten wel meegenomen in je grafiek.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1