Toon posts:

Stedendatabase van Europa

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooraleerst, ik weet niet om mijn topic hier terecht hoort, indien niet, vooraf mijn excuses.

Ik ben al een tijdje bezig met een goeie stedendatabase te zoeken over heel Europa
Vereisten:
- elk stadje/dorpje/gemeente/.. moet er in voorkomen, klein of groot
- een juiste latitude/longitude van elke stad
- een eenduidige schrijfwijze, met een vertaling indien mogelijk
- een link tussen deelgemeente en gemeente

Ik heb vele databanken onderzocht, en uiteindelijk kwam ik uit op geonames.org. Dit is een gratis service, waar je van alle landen ter wereld dit soort data kan downloaden - of - hun webservice kunt gebruiken.
Toch ontbreken hier nog regelmatig plaatsen / vertalingen / etc... Ook is dit een databank die iedereen kan aanpassen mist je je geregistreerd hebt. Dus dit lijkt me niet 100% ideaal.

Ik weet niet of er één goeie, officiele database bestaat, desnoods betalend, waar ik zekerheid heb over de integriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Al eens gekeken naar googlemaps? Die bieden ook eea als webservice aan qua kaart-data, mischien ook wel met plaatsnamen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit met WEB van doen heeft (zie: Waar hoort mijn topic?) maar daarbij: Waar vind ik...?. Met een klein beetje googlen zijn die DB's prima te vinden (betaalde sowieso).

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 09-02-2009 14:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.