Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Google eens op "conditional formatting Excel" en hopelijk/mogelijk kan je de opties in de gevonden artikelen ook toepassen in Word.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
wat je voorstelt is niet mogelijk.MAX3400 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:08:
Google eens op "conditional formatting Excel" en hopelijk/mogelijk kan je de opties in de gevonden artikelen ook toepassen in Word.
je kan wel een ddbox maken met de werkbalk formulieren. na keuze van de kleur uit de ddlijst loopt een macro die de gekozen kleur effectief instelt.
Je hebt gelijk... Mogelijk dat ik me ook verkeerd heb uitgedrukt; binnen Excel heb je inderdaad ingebouwd ergens conditional formatting maar je kan het natuurlijk ook zelf schrijven via een macro. Ik had in mijn achterhoofd inderdaad de macro en mogelijk zou die toepasbaar zijn binnen Word.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:23:
[...]
wat je voorstelt is niet mogelijk.
je kan wel een ddbox maken met de werkbalk formulieren. na keuze van de kleur uit de ddlijst loopt een macro die de gekozen kleur effectief instelt.
/my bad...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Thanks! Heb je hier ook een concreet voorbeeld van? Ik heb nog nooit een macro geschreven namelijk.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:23:
[...]
Het lukt mij om een dropdown box te maken met bijvoorbeeld drie opties. OnExit moet ik dan een macro kiezen neem ik aan?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Waarom perse in Word? Dat lijkt me niet de meest voor de hand liggende tool voor wat je beschrijft.
Het kan wel met een omweg: doe het in Excel (voorwaardelijke opmaak + gegevensvalidatie met een lijst mogelijke waarden) en copypaste de hele bups naar Word. Maar dat is enorm gebruiksonvriendelijk, doordat je steeds eerst de Excel-boel moet activeren voor je het pulldownmenu kunt gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:23:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
precies. deze macro zegt dan bv.Audi_S2 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:41:
Thanks! Heb je hier ook een concreet voorbeeld van? Ik heb nog nooit een macro geschreven namelijk.
Het lukt mij om een dropdown box te maken met bijvoorbeeld drie opties. OnExit moet ik dan een macro kiezen neem ik aan?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Sub KleurInstellen() Dim CelKleuren As Collection Set CelKleuren = New Collection CelKleuren.Add &H80FF&, "oranje" CelKleuren.Add RGB(0, 255, 0), "groen" CelKleuren.Add RGB(255, 0, 0), "rood" ActiveDocument.Unprotect ActiveDocument.Tables(1).Cell(2, 2).Shading.BackgroundPatternColor = _ CelKleuren(ActiveDocument.FormFields("kleurkiezer").Result) ActiveDocument.Protect wdAllowOnlyFormFields, True End Sub |
maar de opmerking van F_J_K is relevant : je kan dit beter in excel doen. als je de bovenstaande methode in word gebruikt, moet je het document beveiligen voor formulieren en de kleur wordt enkel aangepast nadat het veld verlaten wordt.
Pagina: 1