Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] Dropdownbox die de cell background color bepaalt*

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 16:46

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik ben bezig met een score formulier in Word 2003.
Om de score bij te houden maak ik gebruik van een tabel.
De score bestaat uit. Groen, Oranje of Rood.
Wie kan mij vertellen hoe ik een dropdown box kan maken die de achtergrond kleur van de cell veranderd?
Ik heb uiteraard al uitgebreid gegoogled en gezocht op GoT.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google eens op "conditional formatting Excel" en hopelijk/mogelijk kan je de opties in de gevonden artikelen ook toepassen in Word.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:08:
Google eens op "conditional formatting Excel" en hopelijk/mogelijk kan je de opties in de gevonden artikelen ook toepassen in Word.
wat je voorstelt is niet mogelijk.
je kan wel een ddbox maken met de werkbalk formulieren. na keuze van de kleur uit de ddlijst loopt een macro die de gekozen kleur effectief instelt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:23:
[...]
je kan wel een ddbox maken met de werkbalk formulieren. na keuze van de kleur uit de ddlijst loopt een macro die de gekozen kleur effectief instelt.
Je hebt gelijk... Mogelijk dat ik me ook verkeerd heb uitgedrukt; binnen Excel heb je inderdaad ingebouwd ergens conditional formatting maar je kan het natuurlijk ook zelf schrijven via een macro. Ik had in mijn achterhoofd inderdaad de macro en mogelijk zou die toepasbaar zijn binnen Word.

/my bad... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Audi_S2
  • Laatst online: 26-11 16:46

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
[...]
Thanks! Heb je hier ook een concreet voorbeeld van? Ik heb nog nooit een macro geschreven namelijk.
Het lukt mij om een dropdown box te maken met bijvoorbeeld drie opties. OnExit moet ik dan een macro kiezen neem ik aan?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom perse in Word? Dat lijkt me niet de meest voor de hand liggende tool voor wat je beschrijft.
Het kan wel met een omweg: doe het in Excel (voorwaardelijke opmaak + gegevensvalidatie met een lijst mogelijke waarden) en copypaste de hele bups naar Word. Maar dat is enorm gebruiksonvriendelijk, doordat je steeds eerst de Excel-boel moet activeren voor je het pulldownmenu kunt gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Audi_S2 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:41:
Thanks! Heb je hier ook een concreet voorbeeld van? Ik heb nog nooit een macro geschreven namelijk.
Het lukt mij om een dropdown box te maken met bijvoorbeeld drie opties. OnExit moet ik dan een macro kiezen neem ik aan?
precies. deze macro zegt dan bv.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub KleurInstellen()
  Dim CelKleuren  As Collection

Set CelKleuren = New Collection
  CelKleuren.Add &H80FF&, "oranje"
  CelKleuren.Add RGB(0, 255, 0), "groen"
  CelKleuren.Add RGB(255, 0, 0), "rood"
  ActiveDocument.Unprotect
  ActiveDocument.Tables(1).Cell(2, 2).Shading.BackgroundPatternColor = _
      CelKleuren(ActiveDocument.FormFields("kleurkiezer").Result)
  ActiveDocument.Protect wdAllowOnlyFormFields, True
End Sub

maar de opmerking van F_J_K is relevant : je kan dit beter in excel doen. als je de bovenstaande methode in word gebruikt, moet je het document beveiligen voor formulieren en de kleur wordt enkel aangepast nadat het veld verlaten wordt.
Pagina: 1