Toon posts:

Q6600 met GA-X48-DS4 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigsbyte GA-X48-DS4 moederbord met DDR2 4 gig geheugen en een Q6600 processor van intel in mijn systeem zitten. (nu 2.4 ghz)
Nu wil ik deze gaan overklokken naar 3.2 of 3.4 maar ik weet niet wat ik allemaal aan moet passen in de BIOS om dit te doen.
Ik weet dat in de MIT diverse mogelijkheden zijn, maar niet welke stappen ik in de bios moet aanpassen om de snelheid op 3.2 of 3.4 te krijgen, nu blijft er 2.4 staan in mijn systeem info.
plaatje weg
Weet iemand welke instellingen ik moet gebruiken/aanpassen.

Ik heb wel diverse andere berichten gezien om iets in vcore aan te passen maar niet duidelijk welke stappen er in totaal doorlopen dienen te worden.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 09-02-2009 14:08 . Reden: Plaatje gaf popups ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je moet overclocken is prima te vinden door even in de manual te kijken, waar het prima uitgelegd staat, mocht je er met de MIT niet uitkomen. En dan is er natuurlijk oo nog altijd: Overclocking & Tweaking waar ook de nodige FAQs te vinden zijn.

OCen is in elk geval vaak iets dat je gewoon moet uitproberen om te zien waar het systeem stabiel blijft en wanneer niet meer. Dat is per cpu en per bord anders, dus gewoon een kwestie van uitproberen.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we op GoT verwachten dat je dit soort dingen eerst zelf uitzoekt en pas als je er niet uitkomt een topic opent.

Dit topic is gesloten.