Irrelevante threads, topics etc verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Iets waar ik zelf (eerlijk is eerlijk) veel toe heb bijgedragen zijn gesloten, irrelevante etc. threads en topics. :o
Ik merk dat als je een zoekactie start dat er erg veel van dit soort topics in je zoekresultaten staan.
Dit maakt het antwoorden vinden op vragen behoorlijk lastig en is m.i. ook de reden dat mensen voor het gemak dus maar weer dezelfde vraag stellen waardoor het probleem ook weer groter wordt (nog meer hits met hetzelfde trefwoord zonder antwoord)
Is het niet een idee om het forum op te schonen en gesloten (wegens andere redenen dan oplossingen) topics te verwijderen?
Als mensen makkelijker antwoorden vinden zullen ze ook minder reply's plaatsen of nieuwe topics openen.
Of meer sticky's wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Soort topic:
{...}
• Gesloten
{...}
{...}

(v) Snel gesloten topics ook laten zien
Tralalala :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

volgens mij is deze vraag al meerdere keren gestelt :P
lees bijv. eens:
Wat gebeurd er met oude/gesloten topics?

[ Voor 14% gewijzigd door Thrillseeka op 09-02-2009 14:16 ]

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Laat maar dan!!!
Als we Pipo de Clown met het grote gelijk weer tevoorschijn gaan halen voegen we dit onnodige topic ook weer toe aan de zoeklijst met oneindige hoeveelheid rotzooi.
Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Thrillseeka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:15:
volgens mij is deze vraag al meerdere keren gestelt :P
lees bijv. eens:
Wat gebeurd er met oude/gesloten topics?
En niet bevredigend opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 20:04

painkill

Pain(k)(ill)

Ik snap sowieso geen donder van die search.

ALTIJD kom ik op post uit 2000 uit, wat ik raar vind aangezien deze meestal niks met mijn probleem te maken hebben.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
painkill schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:36:
Ik snap sowieso geen donder van die search.

ALTIJD kom ik op post uit 2000 uit, wat ik raar vind aangezien deze meestal niks met mijn probleem te maken hebben.
Ik vind toch meestal wel wat ik nodig heb. Je kan zoeken op gesloten, open topics, sorteren op datum, subforum. Wat vind je lastig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
MatMich schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:34:

Laat maar dan!!!
Als we Pipo de Clown met het grote gelijk weer tevoorschijn gaan halen voegen we dit onnodige topic ook weer toe aan de zoeklijst met oneindige hoeveelheid rotzooi.
Jammer
Wat wil je dan als die opties in de search-opties niet goed is :? Dat iemand handmatig alle gesloten topics van de laatste 10 jaar volledig gaat doorlezen om te bepalen of een bevredigend antwoord is gegeven voordat die gesloten werd?

Ik zou zeggen, maak jezelf nuttig en maak een overzicht van alle gesloten topics welke wel en niet nuttig zijn :P

edit:
En het is grappig om deze klacht te horen van iemand die a) zelf veel van dit soort loze topics geopend heeft en b) ook in andere topics constructieve bijdragen post als "En als je het niet leest ,waarom antwoord je dan uberhaupt? Ben jij God ofzo?onbeschofte intolerante snotneus" 8)7 Een betere wereld begint bij jezelf ;)

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 09-02-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MADG0BLIN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:38:
[...]

Ik vind toch meestal wel wat ik nodig heb. Je kan zoeken op gesloten, open topics, sorteren op datum, subforum. Wat vind je lastig dan?
Het zou zoveel makkelijker zijn als je niet alle onzin hoefde te filteren.
Dit is allerlei regeltjes bedenken, om de tekortkomingen te omzeilen.
Moeilijk doen als het ook makkelijk kan
Het lijkt onze regering wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
MatMich schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:41:
[...]

Ben het toch wel met sewwer eens.
En je voorstel, alle topics die gesloten zijn zonder oplossing verwijderen? Hoe zie je dat voor je? Je huurt wat mensen om duizenden topics te lezen en te kijken of er wel een oplossing in staat? Niet echt reëel lijkt mij.

En het zijn geen regels, het zijn opties om het zoeken makkelijker te maken, je hoeft het niet te gebruiken volgens mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MatMich schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:34:
Laat maar dan!!!
Jammer
Ik ben oud genoeg om Pipo meegemaakt te hebben, maar deed het niet bewust als clown. Wel wilde ik aangeven dat de optie, om slotjes in je zoekopdracht te negeren, al aanwezig is zodat je wat dat betreft al je antwoord hebt. Sorry als je je beledigd voelde, was niet zo bedoeld :)

FWIW, ik zoek graag in ook de gesloten topics en filter op het oog heel makkelijk de 'slechte' topics er uit. Kijk naar alleen de titels, open wat tabs, en binnen een minuut heb je drie bladzijden aan hits doorgenomen. Dat heb ik heel veel liever dan dat iemand voor mij beslist wat ik wel of niet hoor te zien.
MatMich schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:41:
Dit is de makkelijke manier zonder allerlei regeltjes om de tekortkomingen te omzeilen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MADG0BLIN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:44:
[...]

Ben het toch wel met sewwer eens.
En je voorstel, alle topics die gesloten zijn zonder oplossing verwijderen? Hoe zie je dat voor je? Je huurt wat mensen om duizenden topics te lezen en te kijken of er wel een oplossing in staat? Niet echt reëel lijkt mij.

En het zijn geen regels, het zijn opties om het zoeken makkelijker te maken, je hoeft het niet te gebruiken volgens mij. :+
Nee dus je doet dat natuurlijk van nu af aan.
Het gaat over beleid en de gevolgen daarvan.
Jij geeft dus duidelijk aan dat als dat beleid dus niet goed is de rotzooi niet meer op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
F_J_K schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:04:
[...]

Ik ben oud genoeg om Pipo meegemaakt te hebben, maar deed het niet bewust als clown. Wel wilde ik aangeven dat de optie, om slotjes in je zoekopdracht te negeren, al aanwezig is zodat je wat dat betreft al je antwoord hebt. Sorry als je je beledigd voelde, was niet zo bedoeld :)

FWIW, ik zoek graag in ook de gesloten topics en filter op het oog heel makkelijk de 'slechte' topics er uit. Kijk naar alleen de titels, open wat tabs, en binnen een minuut heb je drie bladzijden aan hits doorgenomen. Dat heb ik heel veel liever dan dat iemand voor mij beslist wat ik wel of niet hoor te zien.

[...]

Dit is de makkelijke manier zonder allerlei regeltjes om de tekortkomingen te omzeilen.
Sorry iets te geprikkeld gereageerd
Excuses _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wat ik jammer vind is dat het automatisch op relevantie staat.
Ik zet het altijd op 'nieuwste reactie', want aan die resultaten heb je vaak meer.

Snel gesloten draadjes worden wel gefilterd. Maar wat zijn eigenlijk snel gesloten draadjes? Draadjes van een uur oud, dag oud, week oud?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je topics uberhaupt willen verwijderen vraag ik me af? Gaat iemand anders dan voor me bepalen wat voor mij interessant is en wat niet?

Ik gooi zelf alleen dingen als spam en puur geflame weg (als in, richting forum waar gebruikers zonder modrechten niet bijkunnen) en de rest gaat gewoon op slot en blijft in het subforum staan waar het gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
GoT search suxxors soms, daarom: GOOGLE!

code:
1
$_zoekopdracht + %_jaar + "$_forum" + site:gathering.tweakers.net

en om gesloten topics er uit te laten
code:
1
$_zoekopdracht + %_jaar + "$_forum" + site:gathering.tweakers.net -gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:51:
Ik zet het altijd op 'nieuwste reactie', want aan die resultaten heb je vaak meer.
Dat ligt er volgens mij aan waarop je zoekt. Als je een nokia zoekt die net 3 maanden op de markt is zul je met 'nieuwste reactie' vaak de beste resultaten krijgen.

Persoonlijk zoek ik vaak op onderwerpen die misschien een paar jaar geleden beter besproken zijn dan nu. Dan zoek ik liever op relevantie. Wat de default zou moeten zijn is niet aan mij, maar ik vind relevantie wel prettig. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GENETX schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:38:
En wat zuigt er dan aan? Gewoon maar roepen dat het stom is zal er natuurlijk nooit voor zorgen dat wij er wellicht iets aan kunnen doen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Erkens op 09-02-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

* boe2 roept mee
Google search is inderdaad superieur want GoT search zuigt inderdaad :p

GoT heeft vele handige zoekopties, daar ga ik mee akkoord, maar het probleem is dat het enkel volledige topics als zoekresultaat teruggeeft en geen individuele posts. Probeer zo maar eens een specifieke post terug te vinden als de query voorkomt in verschillende verzameltopics. Via google is dit secondenwerk ;)

(of ik gebruik de GoT search al heel de tijd op een verkeerde manier. Als je gewoon direct naar de relevante post in een topic kan gaan, enlighten me B))

*edit* terwijl ik men post editte kom jij aan met de knop die ik al jaren zocht _/-\o_. Bovenstaande argumenten zijn dus niet echt geldig.
(al mocht het wel iets duidelijker zijn dan een link waarvan je niet eens beseft dat het een link is die vlak naast onklikbare tekst in identiek dezelfde layout staat :p)

[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 11-02-2009 00:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boeboe schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:33:
* NMe roept mee
Google search is inderdaad superieur want GoT search zuigt inderdaad :p

GoT heeft vele handige zoekopties, maar het grootste probleem is dat het enkel volledige topics als zoekresultaat teruggeeft en geen individuele posts. Probeer zo maar eens een specifieke post terug te vinden als de query voorkomt in verschillende verzameltopics. Via google is dit secondenwerk ;)
Bekijk deze query voor de grap eens: *klik*

En dan met name de link "Alleen berichten met trefwoorden tonen" die bij elk topic staat. ;)
GENETX schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:38:

code:
1
$_zoekopdracht + %_jaar + "$_forum" + site:gathering.tweakers.net

en om gesloten topics er uit te laten
code:
1
$_zoekopdracht + %_jaar + "$_forum" + site:gathering.tweakers.net -gesloten
Handig als je een topic zoekt over open of gesloten encryptie, standaarden, of wat dan ook dat gesloten kan zijn behalve het topic zelf. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 11-02-2009 00:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:51:

Snel gesloten draadjes worden wel gefilterd. Maar wat zijn eigenlijk snel gesloten draadjes? Draadjes van een uur oud, dag oud, week oud?
Kan je het beter op relevantie + laatste ~ 500 dagen filteren; dat gebruik ik altijd en werkt hier behoorlijk goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien moeten jullie gewoon dit implementeren:

http://www.q-go.com :+

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 18-02-2009 13:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit maakt het antwoorden vinden op vragen behoorlijk lastig en is m.i. ook de reden dat mensen voor het gemak dus maar weer dezelfde vraag stellen waardoor het probleem ook weer groter wordt (nog meer hits met hetzelfde trefwoord zonder antwoord)
Als ik dit bekijk voor de devschuur, dan ben ik het er pertinent niet mee eens. Een topic wat niet aan de voorwaarden voldoet gaat dicht, maar er wordt wel degelijk een oplossing of een referentie gegeven naar een oplossing.

Je wilt niet weten hoevaak ik "rare" dingen in windows verklaard heb gekregen door juist naar de gesloten topics te kijken. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1