Ik heb een nieuwe computer gekocht in losse onderdelen en zelf in elkaar gezet.
Tijdens het assembleren deden zich twee problemen voor.
Tijdens het assembleren deden zich twee problemen voor.
- De grafische kaart is nogal groot. Ik plaatste deze eerst in het bovenste PCIe slot. Omdat de kaart zo dik is blokkeerde hij de onderliggende twee PCI poorten waardoor ik de wifikaart niet kon aansluiten.
Ik kon de kaart wel naar het onderste slot verplaatsen maar dan blazen de fans tegen de bodemplaat met een afstand van 3 mm. Niet goed denk ik. Wat ik ook kan doen is de netwerkkaart vervangen door een USB variant maar ik heb liever een antenne want het accespoint zit nogal ver en een goed bereik is belangrijk. - Voor het installeren van de koeler moest ik de washer/cpu frame eraf halen en de backplate verwisselen voor de nieuwe. Daarna de washer weer vastschroeven. Ik kreeg deze niet goed vast maar op de handleiding van de koeler stond dat het wel goed vast moest. Een van de schroeven draaide ik kapot. Dit leek in eerste instantie niets uit te maken. Maar toen ik de CPU erin deed kwam de hoek met de kapotte schroef omhoog zetten, van de printplaat af. De CPU blijf nog wel stevig contact maken met de socket dus dat zal niet zo erg zijn. Maar dan het geheel van de printplaat af staat baart me zorgen. Kan dit problemen opleveren? Ik ben bang als ik het mobo terugbreng (binnen 8 dagen) dat ik het zelf mag lappen.
kast | Apevia X-Plorer Metal Case, Black/Red, NoPSU |
cpu koeler | Scythe Mugen 2 5xHeatpipe CPU Cooler,S1366/775/AM2 |
mobo | Asus P6T Deluxe, S1366, X58, 6xDDR3, PCIe, ATX |
grafische kaart | Asus EAH4870X2 HDTI 2x1GB, 2xDVI, PCIe |
wlan kaart | Linksys WMP300N Wireless-N Adapter, PCI |