Toon posts:

Hoe ontdek je een DOA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe asus p6t deluxe v2 ontvangen..
en heb alles uit de kast gehaald om beeld te krijgen bij het opstarten.

De volgende onderdelen zijn erop aangesloten:

geheugen: 6gb verdeeld in banken a1 b1 c1 (blauw ledlampje brand)
Videokaart: sapphire 4870 1gb, verbonden met 2x6 pins stroom (groene lampjes doen het, ventilator draait)
Processor: intel i7 920: verbonden met draaiend koeler (processor goed geplaatst)
moederbord voorzien van de atx 4/8 pins en de normale 16?pins stroom
samsung 1gb hdd sata (maakt kort krakerig geluid bij opstarten)
blueray sata aangesloten
alle fans draaien
Bios gereset: Batterijtje eruit, jumper verplaatst 10 seconden gewacht
beeldscherm met dvi connector aangesloten.. zelfs met dvi to vga plyg.

geen beeld geen reactie ben er 12 uur mee bezig geweest..

DOA???????

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3463/3266574964_762e12d804.jpg?v=0

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 13:00 ]

Verwijderd

Doe eens 1 bankje geheugen ipv 3

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:21
wat zegt de helpdesk?

Neem aan dat je al contact hebt gezocht met Asus?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Probeer een zo kaal mogelijk systeem, probeer een andere voeding, ander geheugen, andere cpu, controleer of je afstandbusjes hebt gebruikt (kortsluiting) etc etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 09-02-2009 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Supreme
gedaan werkt niet (volgens boekje minimaal 2 reepjes (a1 b1) daarna 3 reepjes, 4 reepjes en 6 reepjes).

@to_tall
je hebt geen nederlandse asus helpdesk voor moederbords, mijn engels is niet al te geweldig om vervolgens lange engelse discussies te voeren, ik neem misschien nog via email contact op.

@Noork
Heb zo kaal mogelijk gedaan, zelfs alleen proc. geen geluid.
proc en alleen videokaart = 1 piepje vanwege geen geheugen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voeding doormeten met multimeter?
proc en graka in andere pc proberen?

Verwijderd

Voeding stekkers goed aangesloten op het mobo? Moet er nog 1 op de grafische kaart ?

Verwijderd

Topicstarter
@ed_L

Chieftec 750 watt turbo niks mis met voeding

@supreme

Ja ik heb alle stroom.voeding kabels goed aangesloten

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:18:
@ed_L

Heb je dat getest?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:18:
@ed_L

Dat zegt natuurlijk niets. Hoe weet je zo zeker dat je voeding het goed doet? Heb je hem angesloten op een ander systeem? doorgemeten? Het grootste deel van de BSOD/blackscreen/opstartproblemen hier de laatste tijd werden veroorzaakt door defecte voedingen. En op het moment dat ik in staat ben om aan de buitenkant direct vast te stellen dat er 'niets mis is' met een voeding, meld ik me bij een fabrikant voor een duur contract.

Meten is weten.

Verwijderd

Topicstarter
@ed_l

Waarmee kan ik een voeding dan testen?

ik heb deze voeding speciaal op advies aangeschaft... en alle lampjes en ventilatortjes draaien in de kast..
op welke wijze zou het dan kunnen liggen aan de voeding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:32:
@ed_l

ik heb deze voeding speciaal op advies aangeschaft... en alle lampjes en ventilatortjes draaien in de kast..
Dat heb ie al gezegt:
Edmin schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:09:
Voeding doormeten met multimeter?
proc en graka in andere pc proberen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 13:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens helemaal door. Daarin staat ook dat je bij dit soort gevallen hardware kunt uitwisselen om problemen te achterhalen. Ik zie echter nog niet dat je dat hebt gedaan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:32:
@ed_l

Indien lampjes branden en ventilators draaien, dan kan de voeding toch defect zijn, met een andere uitwisselen om te testen(of in een andere pc hangen).

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Heb je beide DVI aansluitingen gecontroleerd, bij mij is de DVI aansluiting die het dichtst bij het moederbord zit de default aansluiting.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Probeer eens je geheugen in je 2e slot dus dat zou moeten zijn (A2) of ben ik nou gek bezig?
Aangezien ik een Asus P6T6 WS Revolution heb en daar moet het geheugen ook in het 2e slot voordat ik ook maar beeld krijg. :)

Nvm

[ Voor 3% gewijzigd door Mafia op 10-02-2009 12:56 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mafia schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:58:
Probeer eens je geheugen in je 2e slot dus dat zou moeten zijn (A2) of ben ik nou gek bezig?
Aangezien ik een Asus P6T6 WS Revolution heb en daar moet het geheugen ook in het 2e slot voordat ik ook maar beeld krijg. :)
Ik heb hier nu toevallig ook zo'n WS Revolution liggen, maar als ik daar geheugen in de 2e slots duw doet hij anders vrij weinig.
Je zult ze echt in de slots A1, B1 en C1 moeten stoppen. (zoals met ieder X58 bord trouwens, stond leuk te kijken toen ik met m'n eerste X58 bezig was. De Gigabyte deed het niet, de MSI deed het niet en de Asus deed het ook niet. Bleek dus dat het mem verkeerd zat en dan start geen van al die borden op :+).

• Mafia
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:15:
[...]

Ik heb hier nu toevallig ook zo'n WS Revolution liggen, maar als ik daar geheugen in de 2e slots duw doet hij anders vrij weinig.
Je zult ze echt in de slots A1, B1 en C1 moeten stoppen. (zoals met ieder X58 bord trouwens, stond leuk te kijken toen ik met m'n eerste X58 bezig was. De Gigabyte deed het niet, de MSI deed het niet en de Asus deed het ook niet. Bleek dus dat het mem verkeerd zat en dan start geen van al die borden op :+).
Vreemd :S, bij mij moesten ze echt in het 2e 4e en 6e slot voordat ik ook maar beeld kreeg, aangezien het mijn eerste X58 bord was, en toen ik hem binnen kreeg ik natuurlijk meteen moest gaan testen.
Maar ik kreeg er dan ook geen beeld uit, pas toen ik het geheugen in het 2e, 4e, en 6e slot deed kwam er beeld. 8)7

*Offtopic* Terwdan je hebt maar meteen massaal van die X58 borden ingekocht om te kijken welke het beste presteert? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Mafia op 10-02-2009 12:46 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mafia schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:36:
[...]

Vreemd :S, bij mij moesten ze echt in het 2e 4e en 6e slot voordat ik ook maar beeld kreeg, aangezien het mijn eerste X58 bord was, en toen ik hem binnen kreeg ik natuurlijk meteen moest gaan testen.
Maar ik kreeg er dan ook geen beeld uit, pas toen ik het geheugen in het 2e, 4e, en 6e slot deed kwam er beeld. 8)7
Vanaf waar tel jij de slots? Van de socket naar de rand van het mobo toe of andersom?
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-ex58-ud4p_big.jpg
Om deze als voorbeeld te pakken. De witte slots zijn 1,3 en 5, de blauwe zijn 2, 4 en 6
*Offtopic* Terwdan je hebt maar meteen massaal van die X58 borden ingekocht om te kijken welke het beste presteert? _/-\o_
Als ik een geldboom had ;)
Nee, ik heb ze niet gekocht, ik heb ze gekregen (en massaal, ik heb er tot nu toe maar 10 in handen gehad).

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 10-02-2009 12:48 ]

Verwijderd

en massaal, ik heb er tot nu toe maar 10 in handen gehad
Dat is toch de helft volgens de pricewatch ;)

• Mafia
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:47:
[...]

Vanaf waar tel jij de slots? Van de socket naar de rand van het mobo toe of andersom?
[afbeelding]
Om deze als voorbeeld te pakken. De witte slots zijn 1,3 en 5, de blauwe zijn 2, 4 en 6

[...]

Als ik een geldboom had ;)
Nee, ik heb ze niet gekocht, ik heb ze gekregen (en massaal, ik heb er tot nu toe maar 10 in handen gehad).
Aah, daar gaat het dus fout inderdaad, ik tel ze andersom.
Maar gelukkig kwam ik er wel vrij snel achter want ik begon toch wel een beetje bang te worden dat mn mooie bordje kapot was :+

Man.. tien van die bordjes ik heb er tot nu toe nog maar 1 gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Mafia op 10-02-2009 12:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Dat is toch de helft volgens de pricewatch ;)
Maar niet alle borden die ik heb gehad staan in de PW ;)

ontopic:
verder is het zo dat bij ieder bord de sloten zo geteld worden, oneven rechts, even links (behalve bij de Foxconn Bloodrage, want die heeft er maar 3 :P)
Mafia schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Aah, daar gaat het dus fout inderdaad, ik tel ze andersom.
Maar gelukkig kwam ik er wel vrij snel achter want ik begon toch wel een beetje bang te worden dat mn mooie bordje kapot was :+
Dat had ik dus ook, niet leuk als je daar met je spiksplinternieuwe plank staat om te reviewen en hij doet 't niet (zeker omdat er toen alleen nog maar samples beschikbaar waren). Was gelukkig ook geheugen.

Ik had het gewoon in de handleiding kunnen lezen... maarja, wie doet dat nu :+

[ Voor 43% gewijzigd door TERW_DAN op 10-02-2009 12:56 ]

• Mafia
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Maar niet alle borden die ik heb gehad staan in de PW ;)

ontopic:
verder is het zo dat bij ieder bord de sloten zo geteld worden, oneven rechts, even links (behalve bij de Foxconn Bloodrage, want die heeft er maar 3 :P)

[...]

Dat had ik dus ook, niet leuk als je daar met je spiksplinternieuwe plank staat om te reviewen en hij doet 't niet (zeker omdat er toen alleen nog maar samples beschikbaar waren). Was gelukkig ook geheugen.

Ik had het gewoon in de handleiding kunnen lezen... maarja, wie doet dat nu :+
Haha, volgens mij doen wij het andersom, we gaan eerst bouwen en als het dan echt niet lukt pakken we de handleiding erbij.. maar ik heb zoveel moederborden gehad waar ik de handleiding niet van lees.

Meteen bouwen die handel is mijn motto. :9~

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 20:00

360Degreez

Typisch weer dit...

Hoofdpijn!

Ik mocht voor mijn nieuwe kantoor plek een systeempje samenstellen en heb gekozen voor het volgende:

- Asus P6T WS Pro
- Intel i7 980X
- 8GB Geheugen (Kingston HyperX 1600Mhz)
- Sata DVD Speler/Brander
- Sata 500GB harddisk
- Coolermaster Hyper 212 Koeler
- Coolermaster Cosmos kast
- Coolermaster SilentPro 850w voeding
- 2x 24" Acer V243HL monitoren

Na anderhalve week drama, stampvoeten, huilen en mijn leverancier lastigvallen krijg ik met geen mogelijkheid beeld uit de machine. Alle ledjes branden netjes en niets wijst erop dat er dingen verkeerd aangesloten zijn. Alle fans draaien en het moederbord reageert normaal op de reset en aan/uit knop. Als ik het geheugen eruit haal en de PC start piept 'ie netjes.

Tot nu toe geprobeerd :
- Alle hardware losgekoppeld behalve geheugen en processor
- Alle combinaties van geheugen plaatsing (naar aanwijzing van documentatie en forums)
- Meerdere videokaarten geprobeerd (Asus EN6200LE & Radeon 4870OC)
- Huilen en bidden
- Voeding gecontroleerd in ander systeem
- Geheugen omgewisseld voor OCZ geheugen (betere compatibiliteit) (OCZ3P1600LV4GK)

Niets werkt, ik krijg ook geen bliepje bij het opstarten.

Ik heb bij het moederbord een diagnose kaartje gekregen, maar de Code69 die op het display verschijnt wordt niet in het boekje beschreven, en ik kan er online niets van vinden. (Handig om niet al je codes in het boekje te zetten Asus, dikke pluim!)

Het staat hartstikke mooi onder/op mijn bureau, maar meer dan een zacht gezoem krijg ik er niet uit.

Iemand ideeën?

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

360Degreez schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:22:
Hoofdpijn!

Ik mocht voor mijn nieuwe kantoor plek een systeempje samenstellen en heb gekozen voor het volgende:

- Asus P6T WS Pro
- Intel i7 980X
- 8GB Geheugen (Kingston HyperX 1600Mhz)
- Sata DVD Speler/Brander
- Sata 500GB harddisk
- Coolermaster Hyper 212 Koeler
- Coolermaster Cosmos kast
- Coolermaster SilentPro 850w voeding
- 2x 24" Acer V243HL monitoren

Na anderhalve week drama, stampvoeten, huilen en mijn leverancier lastigvallen krijg ik met geen mogelijkheid beeld uit de machine. Alle ledjes branden netjes en niets wijst erop dat er dingen verkeerd aangesloten zijn. Alle fans draaien en het moederbord reageert normaal op de reset en aan/uit knop. Als ik het geheugen eruit haal en de PC start piept 'ie netjes.

Tot nu toe geprobeerd :
- Alle hardware losgekoppeld behalve geheugen en processor
- Alle combinaties van geheugen plaatsing (naar aanwijzing van documentatie en forums)
- Meerdere videokaarten geprobeerd (Asus EN6200LE & Radeon 4870OC)
- Huilen en bidden
- Voeding gecontroleerd in ander systeem
- Geheugen omgewisseld voor OCZ geheugen (betere compatibiliteit) (OCZ3P1600LV4GK)

Niets werkt, ik krijg ook geen bliepje bij het opstarten.

Ik heb bij het moederbord een diagnose kaartje gekregen, maar de Code69 die op het display verschijnt wordt niet in het boekje beschreven, en ik kan er online niets van vinden. (Handig om niet al je codes in het boekje te zetten Asus, dikke pluim!)

Het staat hartstikke mooi onder/op mijn bureau, maar meer dan een zacht gezoem krijg ik er niet uit.

Iemand ideeën?
Sorry voor de late reactie op je probleempje, misschien is het al opgelost.

Aangezien ik hetzelfde mainboard (P6T WS pro) heb in m'n PC, ben ik bang dat je eerst met een gewone i7 de BIOS moet updaten naar de laatste versie om de i7 980x 6-pitter te laten werken.

Maar waarschijnlijk is je dat al gelukt gezien de tijdspanne. :P Mooie CPU trouwens. :9~

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1