Toon posts:

Autorun met connection detection

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik wil graag een autorun schrijven voor op een usb stick waarin een redirect zit die verwijst naar een pagina op internet. Mocht er geen verbinding actief zijn moet de autorun een html pagina op de usb-stick zelf openen.

Een autrun schrijven is geen probleem, alleen het controleren of er een internet verbinding is is voor mij onduidelijk.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Een ping uitvoeren naar een bekende website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eens hier dan heb je een idee denk ik
fish in "tcp/ip instellingen op verschillende net..."

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Waarom laad je niet standaard een pagina van de stick?

In die pagina include je een javascriptbestandje welke de pagina doorverwijst. Als het script niet geladen kan worden (wegens gebrek aan verbinding) gebeurt er niets.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 20:05
cyberstalker schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:44:

In die pagina include je een javascriptbestandje welke de pagina doorverwijst. Als het script niet geladen kan worden (wegens gebrek aan verbinding) gebeurt er niets.
Op zich wel goed idee, maar krijg je dan geen security warnings in de browser?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cyberstalker schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:44:

Erg goed idee eigenlijk, heb nu een batch script geschreven die google.com pingt en de ttl opzoekt, bij een time-out laadt hij de pagina van de stick anders wordt er direct naar de pagina op internet gegaan. Alleen standaard een pagina laden van de usb stick met een .js erin lijkt me wel wat gebruiksvriendelijker ipv een dos prompt die enkele seconden in beeld zijn ding aan het doen is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:
[...]

Erg goed idee eigenlijk, heb nu een batch script geschreven die google.com pingt en de ttl opzoekt, bij een time-out laadt hij de pagina van de stick anders wordt er direct naar de pagina op internet gegaan. Alleen standaard een pagina laden van de usb stick met een .js erin lijkt me wel wat gebruiksvriendelijker ipv een dos prompt die enkele seconden in beeld zijn ding aan het doen is.

Thanks!
Je kan toch ook gewoon een programmatje schrijven wat de ping doet? Dan hoef je helemaal geen interface te tonen tijdens het pingen ( Of een soort wachtscherm ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik weet niet wat je doelgroep is, maar realiseer je wel dat je op die manier geen rekening houdt met eventuele proxy instellingen in de browser en/of de mogelijkheid van het niet kunnen runnen van DOS applicaties...

Denk bijvoorbeeld aan zakelijke omgevingen waar de command prompt ge-disabled is en/of waar men wel internet-toegang heeft, maar alleen via een proxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Een batch script is geen DOS applicatie meer (gewoon CMD.exe).

De WinInet functie InternetCheckConnection lijkt me precies wat je zoekt.

[ Voor 39% gewijzigd door MSalters op 11-02-2009 11:34 ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan moet je wél het recht hebben om cmd.exe op te starten :P
Pagina: 1