Traag internet wanneer andere PC aanstaat

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03 17:36
Wanneer mn broertje zijn PC aan heeft staan vliegt opeens mijn down/upload snelheid (4mb/s) naar beneden, zo'n 20x langzamer dan normaal. Op speedtest haal ik normaal rond de 400kb/s down en dan nog maar een kleine 20, upload nog geen 3kb/s. Wanneer ik de PC van broederlief uitzet vliegt de snelheid weer meteen naar normaal. Dit is niet altijd geweest, maar doet zich pas sinds kort voor.

Alcatel Speedtouch Router met draadloos internet van KPN
Win XP pro SP2
Er zijn in totaal 5 of 6 PC's/laptops en een draadloze printer aangesloten op de router, maar die staan bijna nooit tegelijk aan.

Ik draai uTorrent, alleen wanneer die uitstaat blijft het probleem zich voordoen. Verder heb ik met Hitman en wat andere scanners laten draaien, zonder resultaat.

Iemand die dit herkenbaar vind en een oplossing heeft? Dan kunnen we met z'n allen weer tegelijk internetten..

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:29
Spyware / Virus / Torrent / LimeWire probleem bij je broer...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Dekar
Hahah niet aan gedacht! Ik laat daar ff hitman draaien.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Broertje seed onbewust al zijn media naar onbekenden via een downloadprogje dat automatisch opstart met windows?

• Dekar
mwa alleen seeden van wat torrents zal de down/upload snelheid niet zo hard naar beneden halen, of wel?

iig eerst limewire en al die meuk er af gooien, als dat al helpt is mijn vrag hierboven beantwoord.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 15:05
Dekar1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:54:
mwa alleen seeden van wat torrents zal de down/upload snelheid niet zo hard naar beneden halen, of wel
Jawel :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Moning2 op 09-02-2009 11:55 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa seeden kan je bandbreedte gewoon compleet opeten ja. Als in: als de upload verzadigd is, zal heel veel verkeer traag worden.

Omdat je eerst een beetje data moet uploaden (om bijv aan te geven welke pagina je wil laden van een server) zal je 'internet' 'traag aanvoelen'.

Check anders eens met een pakketsniffer wat voorbij komt, bijvoorbeeld met wireshark.

• Dekar
wireshark zal op mijn pc ook werken, als op andere pc het probleem voordoet? ziet hij dus al het verkeer vanaf mijn pc? de pc van mn broer is echt een tering zooi, oud volgegooid nooit onderhouden ding :P

• Dekar
Hij heeft er een programma opstaan genaamd Morpheus, dit kan ik niet eens deïnstalleren, als ik de uninst.exe wil starten hangt de pc. Ik kan echter waarschijnlijk wel gewoon de map weggooien, maar is dit slim?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 15:05
Het is duidelijk dat het probleem bij de computer van je broertje ligt
Installeer het programma maar eens op de computer van je broertje

En installeer ook eens SP3 :Y)
Dekar1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:26:
Hij heeft er een programma opstaan genaamd Morpheus, dit kan ik niet eens deïnstalleren, als ik de uninst.exe wil starten hangt de pc. Ik kan echter waarschijnlijk wel gewoon de map weggooien, maar is dit slim?
Ga eens naar start - uitvoeren - msconfig - tab opstarten - vink alle rotzooi uit wat niet nodig is (zoals morpheus ;) )
Dan is het programma nog niet weg maar wordt het (als het goed is) ook niet gestart als de gebruiker inlogt

[ Voor 62% gewijzigd door Moning2 op 09-02-2009 12:28 ]

• Dekar
Zo te zien is het probleem verholpen, bedankt! als er nog iets is horen jullie nog van me :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hehe, dit is idd de grootste plaag bij huizen waar meer mensen op 1 verbinding surfen. En het is bij bittorrent niet alleen de upload die je verbinding plat kan trekken, ook het aantal connections wat zo'n programma maakt kan je router helemaal lamleggen. Default staat upload/connections vaak veel te hoog. Upload zet ik altijd op 10KB/s en connections op 50.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dekar1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:03:
wireshark zal op mijn pc ook werken, als op andere pc het probleem voordoet? ziet hij dus al het verkeer vanaf mijn pc? de pc van mn broer is echt een tering zooi, oud volgegooid nooit onderhouden ding :P
Nee. Tenzij je een hub ipv een switch hebt (en je dan je nick in promiscuous mode zet)

Hoezo is het opgelost?
Morpheus is meen ik idd een filesharing applicatie. En ik zou hem maar goed verwijderen ;).
Pagina: 1