Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste antispam voor Thunderbird?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:31

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik gebruik alweer een jaar of twee Thunderbird, maar ik moet zeggen dat het ingebouwde spamfilter steeds waardelozer wordt. Elke dag glipt er weer veel spam doorheen en daar word ik niet echt vrolijk van.

Ik heb al eens gekeken naar alternatieven, en vond bv. ThunderBayes maar die vond ik niet echt lekker werken plus soms deed 'ie het gewoon niet. Ook vond ik Spamato maar die werkte weer via Java en vond ik ook niet echt handig.

Toen nog Caretaker geprobeerd, maar dan ben ik alle controle kwijt. Onterecht als spam gemarkeerde e-mail (bv. een Conrad nieuwsbrief) moest ik aan het Caretaker team melden, zelf iets in Caretaker aanmelden als zijnde een false positive was niet mogelijk. Dus Caretaker was ook al geen oplossing, ik wil zelf controle houden waar nodig. Tweaker of niet, nietwaar :)

Is er iemand die mij een goed spamfilter kan adviseren voor Thunderbird? Commerciëel zou ook kunnen, mits niet te duur.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik laat tegenwoordig mijn mail scannen door gmail. Gewoon daar mijn pop mail binnen halen en dan via iMAP in Thunderbird. Hierdoor kan ik vanuit thunderbird ook gewoon mail naar mijn spam map sturen zodat gmail dat voorstaan ook herkent en filtert. Kost niets, alleen even wat instel tijd!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
swtimmer schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:53:
Ik laat tegenwoordig mijn mail scannen door gmail. Gewoon daar mijn pop mail binnen halen en dan via iMAP in Thunderbird. Hierdoor kan ik vanuit thunderbird ook gewoon mail naar mijn spam map sturen zodat gmail dat voorstaan ook herkent en filtert. Kost niets, alleen even wat instel tijd!
Eerlijk gezegd zie ik het filteren via een externe dienst niet zo zitten. Bij voorkeur heb ik gewoon iets lokaals, dan heb ik ook veel meer controle erover. Ik zal het iig in gedachte houden mocht ik echt niets beters kunnen vinden dan Thunderbird's eigen filter.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb ook eens een flippend thunderbirdfilter gehad. Reset hem en leer het hem opnieuw aan. (ik heb dat gedaan door nieuwe install met alleen behoud van mail.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mar2zz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:08:
Ik heb ook eens een flippend thunderbirdfilter gehad. Reset hem en leer het hem opnieuw aan. (ik heb dat gedaan door nieuwe install met alleen behoud van mail.
D'r zit ook gewoon een optie in om de trainingsgegevens te herinitialiseren hoor :)

Maar dan nog, als dit de oorzaak zou zijn dan is dat des te meer een reden een ander spamfilter te willen. Ben ik de enige die dat wil en gebruikt echt iedereen verder nog gewoon het Thunderbird filter zelf? :?

• Mar2zz
Weet ik :), ik ben van de herinstalls om alles uit te sluiten, zeg maar digitaal onder de douche met dat bevuilde program... Dat filter werkt echt prima. Gewoon ff hertrainen. Heb je mailadres van je ISPofzo? Bij sommige ISP's staat het niet standaard aan, maar kun je het wel gratis aanzetten, een spamfilter op de server. Bij sommige ISP's moet je ervoor betalen (voor jou geen bezwaar toch?).

Kijk overigens uit als je zelf anti-spamprogramma's gaat proberen. Mijn ervaring is dat sommige spam gaan veroorzaken als je onverhoopt toch het filter niet aan wilt schaffen na de trialperiode (of regels onderaan je uitgaande mail spammen (zoals spamfighter), zodat jij een spammer van hun product wordt met elk mailtje dat je verstuurd).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mar2zz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:19:
Weet ik :), ik ben van de herinstalls om alles uit te sluiten, zeg maar digitaal onder de douche met dat bevuilde program... Dat filter werkt echt prima. Gewoon ff hertrainen. Heb je mailadres van je ISPofzo? Bij sommige ISP's staat het niet standaard aan, maar kun je het wel gratis aanzetten, een spamfilter op de server. Bij sommige ISP's moet je ervoor betalen (voor jou geen bezwaar toch?).

Kijk overigens uit als je zelf anti-spamprogramma's gaat proberen. Mijn ervaring is dat sommige spam gaan veroorzaken als je onverhoopt toch het filter niet aan wilt schaffen na de trialperiode (of regels onderaan je uitgaande mail spammen (zoals spamfighter), zodat jij een spammer van hun product wordt met elk mailtje dat je verstuurd).
Ik zit bij TweakDSL, die hebben geen spamfilter. En wat antispam programma's betreft, ik beperk me in mijn zoektocht tot freeware en commerciëel juist om van die meldingen te voorkomen. Dus geen Spamfighter-meldingen in de zin van hoeveel er al geblokkeerd is :)

• Mar2zz
Ik heb een jaar of wat geleden besloten al mijn email om te batterijen naar een "verhuisbaar" adres. Gebruik nu alleen nog maar hotmail en gmail, en die filteren echt goed, heel sporadisch dat ik nog een mailtje krijg waar ik niet op zit te wachten.

Overstappen is niet zo een groot probleem, daar zijn mensen binnen een paar maand aan gewend, helemaal als je thunderbird zo instelt dat je altijd vanaf je nieuwe emailadres beantwoord, ongeacht waar mensen het heen hebben gestuurd. Ik zou overigens gmail doen, aangezien hotmail ook onderaan je mail een regel meespamt als je hun smtp server gebruikt. Als je hotmail verstuurd met de tweakdsl smtp of gmailsmtp server heb je geen last van die spamregel.
Pagina: 1