Heb een dik vet probleem en weet niet wat de oorzaak is. Onderstaande code is een fragment. Bovenaan in mijn classe zet ik nawArrayLength op 5. In mijn constructor wil ik de waarde afdrukken. Tot mijn verbazing word er geen 5 maar 0 afgedrukt. Ik was wat aan het renamen aan de classenamen in Microsoft Visual Studio en sindsdien werkt het niet meer. De rest van de code werkt wel gewoon. Voorheen hoogde nawArrayLength++; mijn waarde telkens met 1 op. Sinds de wijziging in classenamen werkt dat ook niet meer. Ik snap er echt niks van waarom dat niet gewoon werkt. Is gewoon enorm simpel en logisch iets. Als ik in de constructor de waarde set word er gewoon 0 afgedrukt.
Wellicht doe ik iets verkeerd maar ik weet niet wat. Echt klote dit. Kan zo niet verder met mijn huiswerk
Zijn dit blok met C# begonnen en ken heel Visual Studio nog niet echt.
Bij het debuggen:
Tot mijn grote verbazing word de array niet eens goed gevuld. Voorheen wel. Nu opeens niet meer.
De plaatsen 0 tot en met 4 bevatten een 4 op de plaats van de i. En de rest wel gewoon zoals de loop hoort te gaan. array plaats 5 bevat Hans 5 en 6 Hans 6 behalve 0 tot en met 4. plaats 0 bevat Hans 4;
Bij het afdrukken van de waarden die ik in de loop maak klopt het wel allemaal.
Damit laten we het hier maar niet over hebben. Op een of andere manier is er oude code teruggesprongen.
Wellicht doe ik iets verkeerd maar ik weet niet wat. Echt klote dit. Kan zo niet verder met mijn huiswerk
Zijn dit blok met C# begonnen en ken heel Visual Studio nog niet echt.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| namespace Opdrachten1tot4 { class Deel1Opdracht1tot4 { NAW[] nawArray = new NAW[20]; int nawArrayLength = 5; public Deel1Opdracht1tot4() { for (int i = 0; i < 10; i++) { nawArray[i] = new NAW(); nawArray[i].SetNaam("Hans " + i); nawArray[i].SetAdres("Wanmolen " + i); nawArray[i].SetWoonplaats("Berghem " + i); //nawArrayLength++; } Console.WriteLine(nawArrayLength); } |
Bij het debuggen:
Tot mijn grote verbazing word de array niet eens goed gevuld. Voorheen wel. Nu opeens niet meer.
De plaatsen 0 tot en met 4 bevatten een 4 op de plaats van de i. En de rest wel gewoon zoals de loop hoort te gaan. array plaats 5 bevat Hans 5 en 6 Hans 6 behalve 0 tot en met 4. plaats 0 bevat Hans 4;
Bij het afdrukken van de waarden die ik in de loop maak klopt het wel allemaal.
Damit laten we het hier maar niet over hebben. Op een of andere manier is er oude code teruggesprongen.
[ Voor 13% gewijzigd door Twazerty op 09-02-2009 01:33 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.