Toon posts:

Assemblage problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik zit met een probleem en ik kom er niet uit..
Ik probeer een computer te bouwen maar ik krijg geen beeld.

De volgende onderdelen heb ik:

asus p6t deluxe v2
sapphire 4870 1gb
6 gb kingston 1333mhz
chieftec turbo cft750
intel core i7 920
samsung hdd 1 gb
blue ray disk

Ik heb veel geprobeerd... zit nu in een stadium dat ik alleen de processor erin heb zitten... dus geen geheugen en geen videokaart.. want dan zou je meestal een piepje moeten horen.. ik hoor dus niks

het enige wat ik hoor is 1 klik van mijn hard schijf..

Monitor geeft telkens aan: check signal cable.. maar hij doet het gewoon wanneer ik hem op mijn laptop aansluit...
alle lichtjes en fans draaien van binnen.. videokaart geeft ook gewoon lichtjes en draait..

volgens mij heb ik mijn bios ook goed gereset..
ik heb 4 jumpertjes, aan de linkerkant van boven naar beneden, ik heb de bovenste naar rechts verplaatst en 10 seconden gewacht (wat volgens het boekje zou moeten) en toen dat niet werkte probeerde ik ze alle 4
de batterij zat erin met de bolle kant naar rechts (zo hoort deze toch te zitten daar)?

Daarnaast zie ik ook nog een enkele jumper staan met de text chassis... moet ik daar wat mee?

Heb me ajb en heel erg bedankt voor de moeite!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
jeetje mijn heetje...

Verwijderd

Het is toch echt de normaalste zaak van de wereld hier dat je eerst die gids doorneemt om de meest voorkomende problemen te ondervangen ;)

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Inderdaad. Zulke problemen zijn vaak te breed om op afstand te kunnen evalueren. Je zal zelf dus even een beetje moeten uitvogelen wat de oorzaak is.

Ik kan alleen mededelen dat een vriend van mij precies hetzelfde moederbord DOA thuis had gekregen en dus omgeruild heeft. Hij kampte met precies dezelfde problemen, geen piepjes en helemaal geen POST.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:41:
[...]

Het is toch echt de normaalste zaak van de wereld hier dat je eerst die gids doorneemt om de meest voorkomende problemen te ondervangen ;)
ik heb deze gids doorgenomen.. maar mijn probleem zit in een heel vroeg stadium.. ik krijg gewoon geen beeld.. ik hoor geen geluidjes

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voedingsstekker van de videokaart aangesloten?

Gechecked of 't MB een biosversie heeft die die cpu ondersteund?
Als je de versienummer ergens kunt terugvinden that is...
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:23:
Daarnaast zie ik ook nog een enkele jumper staan met de text chassis... moet ik daar wat mee?
Is een soort van "inbraak"-alarm, zo noem ik het :P .
Sommige kasten hebben ergens een knopje (die je daarop aansluit) zitten die ingedrukt wordt wanneer je de case dicht doet. Doe je 'm open... pieppieppieppiep etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 09-02-2009 01:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-01 00:37

Yor

Yor1313#2571

Chassis intrusion is een jumper die je idd op de kast kunt aansluiten. Maakt iemand de kast open hoor je of een alrm of het systeem kapt er gewoon mee en doet niks meer.

http://yor.minitroopers.com

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Heb je het geheugen in de ''eerste sloten'' ?
Ze moeten in de zwarte (2de) sloten.
Dat was bij mij het probleem van geen beeld geven.
Succes!

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoveel gedaan jongens. echt waar!
Kunnen jullie me alsjeblieft helpen ipv doorverwijzen?
ik zal zeggen wat ik allemaal gedaan heb:

3 dimmetjes van 2gb in de juiste bankjes gedaan.. zelfs 2, als er geen in zit hoor ik enkel pieptoon!
alle kabeltjes zitten goed: atx stroom check, cpu check, moederbord stroom check,

OP mijn videokaart heb ik 1 x 6 pciE en 1 x 8 pciE (moeten er 2 zijn van 1 x 6) maakt die 1x 8 veel uit?

hdd opd stroom check... volgens mij zitten die ata kabels ook gewoon goed

fan stroom check alles draait...

alleen nog steeds geen beeld..

Ik heb de sapphire 4870 1g met aan de buiten kant 2 invoermogelijkheden voor beeldschermen.. heb de linker gebruikt...

moet ik iets doen aan mijn beeldscherm??

Onderste jumper heb ik vervangen en 10 seconden verplaatst naar rechts...

help me ajb.. ik word gek

Verwijderd

Yor schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:42:
Chassis intrusion is een jumper die je idd op de kast kunt aansluiten. Maakt iemand de kast open hoor je of een alrm of het systeem kapt er gewoon mee en doet niks meer.
Dat is niet hoe deze functie normaal werkt.

Normaal gezien geeft deze na opening een waarschuwing bij het opstarten en als het zo is ingesteld in de BIOS moet men een wachtwoord ingeven om verder te gaan. Dit is gemaakt voor bedrijfs en school omgevingen waarbij er heel erg veel hardware is en er niet continu toezicht is op alle hardware.

Op die manier weet de systeembeheerder dat de boel open is geweest en hij dus actie moet ondernemen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Je zult toch echt duidelijk moeten omschrijven wat je hebt gedaan en wat het effect er van was. Zoals al aangegeven, we zitten op afstand, jij moet ons de info leveren. Wij hebben geen glazen bol waarmee we zelf jou kast kunnen zien.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in een ander forumdeel, namelijk Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.