Raar blu-ray afspeel probleem

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 15:08
Ik heb een vreemd probleem bij het afspelen van bluray schijfjes of ISO's van Bluray schijven (gemount) op mijn mediacenter. Ik krijg tijdens het afspelen op mijn plasma scherm dunne witte lijntjes te zien die van boven naar beneden lijken te lopen....Er is geen regelmaat volgens mij. Het lijkt vrij random te gebeuren. Bij lichtere scenes is het erger dan bij donkere overgangen in een film. Ik heb het idee dat het bij donkere scenes helemaal niet gebeurd.

Het afspelen gebeurd door een htpc waarop vista x86 draait. Het is een redelijk actueel systeem met 4GB geheugen, Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo met een Phenom quadcore (9550). Er zit een Club3D passieve Ati 4650 in. Er draaien 8.12 drivers van Ati op het systeem. HTPC zit via een HDMI kabel op een Panasonic Full HD Plasma aangesloten.

In eerste instantie gebruikte ik Powerdvd (versie 7.3 ultra) en dacht dat het daar aan lag, maar ik heb ook arcsoft total media theater geprobeerd. Beide laten hetzelfde effect zien. Ik heb ook meerdere blurays geprobeerd, en ook een aantal ISO's van blurays.

Andere films die ik wil bekijken hebben dit probleem niet. Ik kijk veel HD content op de htpc, zoals Full HD mkv's .

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb kabels e.d. al gechecked.

Aangezien het probleem zich in meerdere programma's afspeelt, had ik het idee dat het hardware gerelateerd zou zijn, maar daar denken mods wellicht anders over. Excuses als het hier niet thuis hoort.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

wordt je videokaart niet te warm? bij dit soort isootjes gebruikt je afspeelprogramma waarschijnlijk de gpu om het een en ander te versnellen. Als je gpu dan te warm wordt en artefacts begint weer te geven zul je dat sneller zien dan dat je gpu niet gebruikt wordt.

-_-

Verwijderd

MKV's worden juist vaak niet geaccelereerd door de videokaart....
maar temperatuur problemen kunnen wel meespelen. Laat de kast eens open bij het afspelen.
Kan ook een driverprobleem zijn. 8.12 werkt niet altijd vlekkeloos; probeer eens 8.6, deze gaf bij mij betere resultaten.
Heb je de scaling goed ingesteld? (op 0%)

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 15:08
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:13:
MKV's worden juist vaak niet geaccelereerd door de videokaart....
maar temperatuur problemen kunnen wel meespelen. Laat de kast eens open bij het afspelen.
Kan ook een driverprobleem zijn. 8.12 werkt niet altijd vlekkeloos; probeer eens 8.6, deze gaf bij mij betere resultaten.
Heb je de scaling goed ingesteld? (op 0%)
Ik het nog niet officieel gechecked, maar de kast was eigenlijk de hele tijd nog open. het is me zeker niet als warm opgevallen. Het is ook zo dat de artefacts er onmiddelijk inzitten. Ook als het afspelen het eerste is wat wordt gedaan na opstarten.

Andere driver is idd een optie die ik kan proberen. Weet je ook hoe de laatste 9.1 'gevallen is".

Verwijderd

Nee helaas, heb ik nog niet geprobeerd.... op m'n beide mediacenters wordt maar zelden de driver veranderd, omdat voor mce doeleinden vaak meer verprutst wordt in de releases dan wat anders. als je een goeie hebt, gewoon laten draaien. Voor games is dat anders, op mijn game/werkpc doe ik wel regelmatig updates.
Ik had dus de 8.12 op een van beide geprobeerd, omdat in de releasenotes iets stond van videodeblocking verbetering oid. maar bij installatie bleek scaling(overscan) niet meer goed te werken, en in een andere release (ik dacht 8.11) deden blu-rays het niet meer goed; sommige films (harry potter) wilden ineens niet meer afspelen.
Nadat 8.6 erop is gezet deed ineens alles het weer; zowel blu-rays als scaling.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 23:47

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Sorry dat ik deze omhoog schop maar ik heb hetzelfde probleem..

Stack:
Vista ultimate 64 bit
4GB intern geheugen
ATI Club3d HD4650, via dongle met HDMI naar onkyo tx706 en daar verder naar mijn LG full hd tv.
Intel® Core™ 2 Duo E8400
Asro 945GCM-s moederbord.

Codecs:
CoreAVC
ac3filter
CCCP (verwijderd dacht dat het hier wellicht aan lag)
drivers ati CCC. 2009.0317.2131.36802

Alles speelt prima behalve blu ray (avchd of BDMV mappen). Hier zijn constant witte knipperende horizontale strepen te zien door het beeld. Als je de applicatie vervolgens verkleind (dus niet full screen) Lopen de lijnen zowel in de film als op het bureaublad wat er achter zichtbaar is.

Iemand hier nog een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Bl4ckviper op 19-04-2009 17:19 ]

Be fast .... Be furious....

Pagina: 1