Ik wil graag gd in php gebruiken onder debian, alleen heeft het pakket nogal zware dependencies (een berg X11 onderdelen). Op andere distributies/OS ben ik dat niet zo tegengekomen (hetzij omdat ik daar toch al X op had hetzij omdat daar packages/ports zonder die afhankelijkheden te vinden waren. (o.a. Free-&OpenBSD))
Debians php5-gd geeft dus helaas wel dergelijke dependencies. En het lijkt er niet op dat dat wordt gefixed. Helaas geen niet op xpm bouwende package dus.
Nu heb ik een aantal vragen:
1: waarom zouden ze dat niet willen fixen (OK, dat kan ik beter aan de package maintainers vragen)
2: wat is de makkelijkste manier om zonder grote X11-meuk toch gd.so te kunnen gaan gebruiken?
a: ergens anders een module vandaan halen- waar? UIt andere distro... ?
b: zelf een module compilen? UIt de originele php-sources, uit de php5-gd sources van debian... ?
Debians php5-gd geeft dus helaas wel dergelijke dependencies. En het lijkt er niet op dat dat wordt gefixed. Helaas geen niet op xpm bouwende package dus.
Nu heb ik een aantal vragen:
1: waarom zouden ze dat niet willen fixen (OK, dat kan ik beter aan de package maintainers vragen)
2: wat is de makkelijkste manier om zonder grote X11-meuk toch gd.so te kunnen gaan gebruiken?
a: ergens anders een module vandaan halen- waar? UIt andere distro... ?
b: zelf een module compilen? UIt de originele php-sources, uit de php5-gd sources van debian... ?