Internet connectie valt soms weg met Sitecom Router*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Beste Tweakers,

Sinds ik een iPhone en een EEE-PC heb, heb ik een draadloze router van Sitecom (de WL-607) aan mijn (antieke) Thompson-modempje gehangen. Met een usb-adapter (ook van Sitecom, de WL-169) maak ik de internetverbinding met mijn desktop.

Maar al sinds dag 1 heb ik problemen met deze opstelling. Zowel op de EEE-PC als op de iPhone en de desktop valt mijn verbinding elke dag wel een keer uit, en als ik al verbinding heb met de router is het erg moeilijk om bijvoorbeeld wikipedia te openen. Als de pagina wordt geopend is mn internet in principe net zo snel als voorheen, maar soms moet ik drie of vier keer refreshen voordat de pagina uberhaubt wordt binnengehaald.

Ik zit in een kleine ruimte dus op zich zou de (relatief zwakke) draadloze router gewoon zn ding moeten kunnen doen hier. Is een van jullie bekend met dit probleem? Zou het kunnen liggen aan de Thompsom-modem die ik zo'n 5 jaar terug bij mn internetabonnement kreeg, of wellicht aan de usb-adapter?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

zit je niet toevallig met bijvoorbeeld je buren op het zelfde kanaal ? , probeer eens een ander kanaal (wat niet bezet is )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Nou, ik heb een eigen router. Kan je op het zelfde kanaal zitten als iemand anders zn router, ook als beide routers beveiligd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
Dat kan heel goed ja.

WIFI heeft kanalen 1 t/m 14, waarvan er al een deel niet gebruikt mogen worden in Nederland. Kanaal 6 kom je het meeste tegen, omdat routers daar meestal standaard op staan ingesteld. En dan krijg je een vervelend effect. 5 mensen die gelijktijdig op dezelfde telefoonlijn willen lullen werkt gewoon niet. Of ze nou geheimtaal met een vooraf afgesproken code spreken of niet.

Dus, zoek even op Google hoe je kunt zien welke wifi kanalen bij jou in de buurt in gebruik zijn en hoe je het wifi kanaal van je router kunt veranderen.

Los daarvan gaat er bij mij en menig andere Tweaker al een belletje rinkelen bij de naam Sitecom. Een enigzinds adequate omschrijving daarvan zou zijn "Goedkope sh*t die het vaker wel doet dan niet. Vooral goed in onverwachts en zonder verklaring van tijd tot tijd storingen geven zodat je maar blijft zoeken naar de oorzaak. TROEP". Zoek anders op Tweakers rond en je ziet al snel hoeveel fans van Sitecom er hier rondlopen. Mijn advies zou dus zijn: vervangen. Of het op dit moment toevallig wel werkt of zoals gebruikelijk niet werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Nijn op 09-02-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar nog even aan toevoegend:

Jouw spullen voldoen aan het 802.11g-standaard. Niets mis mee an sich, maar tegenwoordig zijn er draft-n producten te koop. Die zijn sneller maar hebben een onhebbelijke neiging, namelijk om 802.11g netwerken weg te drukken als ze actief gebruikt worden. Daarom is het met WiFi-g tegenwoordig nog belangrijker om een vrij kanaal op te zoeken, of in ieder geval eentje waar geen sterke stoorbronnen aanwezig zijn in mijn woonkamer (in A'dam Oost, echt stedelijk gebied) kan ik niet minder dan 20 WiFi netwerken detecteren. In zo'n geval kun je nooit een helemaal vrij kanaal vinden, maar moet je gewoon het minst slechte nemen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:59
Nijn schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:58:
Dat kan heel goed ja.

WIFI heeft kanalen 1 t/m 14, waarvan er al een deel niet gebruikt mogen worden in Nederland. Kanaal 6 kom je het meeste tegen, omdat routers daar meestal standaard op staan ingesteld. En dan krijg je een vervelend effect. 5 mensen die gelijktijdig op dezelfde telefoonlijn willen lullen werkt gewoon niet. Of ze nou geheimtaal met een vooraf afgesproken code spreken of niet.

Dus, zoek even op Google hoe je kunt zien welke wifi kanalen bij jou in de buurt in gebruik zijn en hoe je het wifi kanaal van je router kunt veranderen.

Los daarvan gaat er bij mij en menig andere Tweaker al een belletje rinkelen bij de naam Sitecom. Een enigzinds adequate omschrijving daarvan zou zijn "Goedkope sh*t die het vaker wel doet dan niet. Vooral goed in onverwachts en zonder verklaring van tijd tot tijd storingen geven zodat je maar blijft zoeken naar de oorzaak. TROEP". Zoek anders op Tweakers rond en je ziet al snel hoeveel fans van Sitecom er hier rondlopen. Mijn advies zou dus zijn: vervangen. Of het op dit moment toevallig wel werkt of zoals gebruikelijk niet werkt.
Shitcom, ik heb toevallig een usb hub van sitecom, maar da's ook het enige soort apparaat wat je van dat bedrijf wil hebben. :+

Heb je toevallig geen torrents aanstaan op een PC?
Kan namelijk in een keer je hele router dichttrekken als je teveel connecties open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Nee, torrents gebruik ik al een tijd niet omdat ook daar mn verbinding constant mee wegvalt.

Bedankt voor de tip over het zoeken van een vrij kanaal, dat moet me vannacht in elk geval wel van de straat kunnen houden.. :P

Maargoed het hele Sh*tcom-ding was me wel al opgevallen toen ik aan t rondspeuren was op de fora. Voor mij was het mooi meegenomen dat ik deze spullen iig kreeg toegestopt bij de aanschaf van de EEE-PC (althans, dat dacht ik.. maarja n gegeven paard nooit in zn bek kijken he :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik heb (toen ik zelf op zoek was naar een budget-router) wel eens gelezen dat die shitcom een stuk [minder slecht] gaat presteren als je de nieuwste firmware erin hebt. Misschien is het dus het proberen waard hem te flashen...

offtopic:
heb zelf uiteindelijk een icidu gekozen, die doet het prima bij mijn vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fiber- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:04:
[...]

Shitcom, ik heb toevallig een usb hub van sitecom, maar da's ook het enige soort apparaat wat je van dat bedrijf wil hebben. :+
Lekker kort door de bocht :/

Sitecom is geen high-end merk, dus moet je geen high-end verwachtingen hebben. Maar dat is geen reden om zo trollerig te doen. Niemand heeft iets aan je ervaringen als je niet onderbouwt met welk apparaat je had en wat de problemen er dan exact mee waren :o

Ik zou met je meegaan wat de DC-202 router betreft (DHCP issues, slechte throughput en stabiliteit), maar heb bijvoorbeeld laatst de WL-308 (WiFi-N Gaming Router geval) mogen testen en ben zeer positief onder de indruk, ook in vergelijking met D-Link, Netgear en Linksys producten. Het is snel en stabiel en heeft een mooie, logisch ingerichte interface.

Kortom, je moet gewoon per product kijken en niet dom en bevooroordeeld alles van een merk over één kam scheren (ook "goede" merken hebben shitproducten :o ). Daarmee help je de TS niet met zijn probleem - wat hoogstwaarschijnlijk gewoon komt doordat hij op een veel te drukke kanaal zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
doe wat die meneer boven me zegt, en update je firmware.
ik heb dezelfde accesspoint gehad en dezelfde problemen, http://www.sitecom.com/dr...ess%20Router%2054g&WL-607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
dion_b schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:49:
[...]
Ik zou met je meegaan wat de DC-202 router betreft (DHCP issues, slechte throughput en stabiliteit), maar heb bijvoorbeeld laatst de WL-308 (WiFi-N Gaming Router geval) mogen testen en ben zeer positief onder de indruk, ook in vergelijking met D-Link, Netgear en Linksys producten. Het is snel en stabiel en heeft een mooie, logisch ingerichte interface.
En toch heb ik behoorlijk veel storingen op mijn WL-308. Om de dag/twee dagen valt bij mij de Internet-verbinding weg en moet ik hem resetten om weer verbinding te krijgen. Verre van ideaal kan ik zeggen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

welke versleuteling gebruik je?
ik heb mijn sitecom vervangen met een linksys vanwege soortgelijke problemen. echter verdwenen de problemen als ik de beveiliging terugschroefde naar wep-encryptie. maar dan kon mijn wii niet meer draadloos connecten. Daarnaast lijkt me WEP niet wenselijk vanuit beveiligingsoogpunt.

Het gebruiken van de laatste firmware loste voor mij het probleem niet op.

d:)b

Pagina: 1