[Wireless] Geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Ik maak hier thuis gebruik van een wireless router (SMC Barricade g Wireless Router). Hieraan zitten 3 computers met draad, een laptop via wireless en ik wilde hier graag nog een computer met wireless aan hebben. Mijn laptop krijgt een goed tot redelijk goed signaal van de router.

Het gaat om een oude fujitsu computer, 1 mhz, 128 ram. Ik heb hier een wireless netwerkkaartje van SMC ingeschroefd die ik nog had liggen, namelijk: SMC2402W 22 Mbps Wireless PCI Adapter. Drivers geinstalleerd en nu wilde ik connecten naar het netwerk.

Hij vindt een aantal netwerken, die van mijzelf en nog een aantal andere (waarschijnlijk van de buren ofzo). Het signaal van mijn netwerk is echter heel slecht (no signal), hij kan hem dus ook niet connecten. Die van de buren is goed (alle streepjes).
Dit verbaast mij een beetje want de computer staat op het moment naast de router.

Ik heb al zitten zoeken of het misschien lag aan het feit dat die kaart voor B is en de router voor G, maar in de instellingen van de router staat bij wireless mode: Long Range Mixed (11b + 11g) dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. Ik weet het echter niet zeker.

Het komt erop neer:
Laptop vol signaal van de router (voorlopige conclusie: het ligt niet aan de router)
Oude computer vol signaal van alle netwerken behalve de mijne: ( voorlopige conclusie: het ligt niet aan de netwerkkaart)

Ik zit er naast, want het ligt aan een van de twee, maar ik weet niet welke.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Zet de router eens op "gewoon" Mixed (11b+11g).
Ik ken die router; heb de functie van het "long range" nooit begrepen maar wellicht helpt het om dat uit te schakelen.

• CvDongen
oke dat heb ik gedaan. Na een keer opnieuw starten krijg ik trouwens meer signaal, maar wel Limited or no connectivity als ik connect. Ik kan er dus nog steeds niet op. Wireless is beveiligd met een WEP code.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:21
Heb je wellicht een restrictie voor de toegestane MAC-adressen ingesteld? In dat geval is het invoeren van de juiste WEP code niet afdoende om verbinding tot stand te brengen.

• CvDongen
macfilter staat wel aan, maar had het macadres al in de router gezet, dus daar ligt het niet aan.

edit: heb WEP beveiliging afgezet, en WPA aan met een passphrase, maar nu kom ik er helemaal niet meer op.

al die beveiliging eventjes uitgezet en dan kom ik er wel op :)

er staat dus waarschijnlijk iets verkeerd in de beveiligingsinstellingen op die oude computer, ik zal windows update is gauw draaien, misschien dat dat scheelt.

[ Voor 71% gewijzigd door CvDongen op 08-02-2009 23:49 ]

• CvDongen
ik heb nu weer WEP ingesteld, WPA wordt niet ondersteund door die netwerkkaart.

In ieder geval, als ik een paar minuutjes wacht connect hij wel naar mijn router.

Heel raar want in het menu waarin je uit netwerk kunt kiezen geeft hij 0 streepjes aan (heel slecht signaal) en in de taakbalk en het status venster geeft hij 5 streepjes aan (heel goed signaal).

Af en toe dan disconnect hij ook van het netwerk en daarna connect hij weer.

Ik snap het niet helemaal.

edit: sorry, had ook kunnen editen

[ Voor 3% gewijzigd door CvDongen op 10-02-2009 15:36 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Als die PC 1Mhz is, staat er dan Windows 95 op?

• u_nix_we_all
  • Niet online
Die 22 Mb/s van dat SMC kaartje is niet standaard voor 802.11b, misschien duurt het even voordat het kaartje doorheeft dat hij op 11 Mbit/s moet draaien. Is dat ergens ion te stellen, zodat hij de 22 Mbit/s snelheid niet gaat proberen ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CvDongen
Megamind schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:37:
Als die PC 1Mhz is, staat er dan Windows 95 op?
nee xp pro, stond oorspronkelijk 98 op.

@u_nix_we_all:
ik zal eens zoeken

edit:

een aantal instellingen in de advanced tab van de properties het kaartje:

1) Desired Basic Rate Set: 1,2,5.5,11 Mbps
2) Desired Channel: 1 (deze staat in mijn router op 6, heb echter geen idee wat het inhoud)
3) Desired SSID: ANY
4) Desired Supported Rate Set: 1,2,5.5,11,22 Mbps
5) WEP Option: WEP Disabled

Ik zal eerst WEP is aanzetten, snap eigenlijk niet dat ik uberhaupt op mijn netwerk kan als WEP Disabled is.

edit2:

@hieronder: idd :P wat stom van me zeg

[ Voor 50% gewijzigd door CvDongen op 10-02-2009 15:57 ]

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 20:33
CvDongen schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:42:
[...]

@u_nix_we_all:
ik zal eens zoeken
Beetje offtopic, maar je zal wel 1Ghz bedoel dan neem ik aan :+

• u_nix_we_all
  • Niet online
CvDongen schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:42:
[...]

@u_nix_we_all:
ik zal eens zoeken

edit:

een aantal instellingen in de advanced tab van de properties het kaartje:

1) Desired Basic Rate Set: 1,2,5.5,11 Mbps
2) Desired Channel: 1 (deze staat in mijn router op 6, heb echter geen idee wat het inhoud)
3) Desired SSID: ANY
4) Desired Supported Rate Set: 1,2,5.5,11,22 Mbps
5) WEP Option: WEP Disabled

Ik zal eerst WEP is aanzetten, snap eigenlijk niet dat ik uberhaupt op mijn netwerk kan als WEP Disabled is.

edit2:

@hieronder: idd :P wat stom zeg
Misschien is het het makkelijkst om eerst de verbinding in orde te maken en dan pas WEP toevoegen, m.a.w. eerst WEP in de router even uitzetten om te zien of het goed werkt. Dan pas WEP aan beide kanten aanzetten, let wel even op, WEP is er in 64 en 128 bits smaken.

Het channel is het kanaal waar je wifi router op werkt, blijkbaar staat jouw router standaard op kanaal 6. Als dit altijd goed gewerkt heeft zou ik dat lekker zo laten. Wellicht kun je je kaartje zo configureren dat die ook standaard op 6 blijft zitten. (Eigenlijk moet je hier alleen iets veranderen als je veel storing hebt, bijv. door veel accespoints in de buurt)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CvDongen
Met WEP uitgeschakeld in de router duurt het nog steeds een tijdje voor hij connect, maar hij gooit me er niet telkens uit. (tot nu toe nog niet in ieder geval)

In mijn router staat WEP op 40/64 bit, gebruik een manual hex key van 10 cijfers. Kan ook andere instellingen doen, maar dan werkt het niet meer op mijn laptop (bij bijvoorbeeld 128 en dan een passphrase). Vond dit opzich wel vreemd, want een passphrase met WPA werkte weer wel op mijn laptop.

edit:

hij heeft me er nu net uitgegooid zonder dat WEP aanstond, conclusie lijkt me dat hier het probleem niet ligt.

edit2:

Weer iets vreemds gevonden:

In mijn device manager staat bij other devices:

PCI Simple Communications Controller

De netwerkadapter zit op location:
PCI Slot 2 (PCI bus 0, device 9, function 0)

Iemand een idee wat die PCI Simple Communications Controller is?

[ Voor 55% gewijzigd door CvDongen op 10-02-2009 17:49 ]

Pagina: 1