Hallo iedereen,
Ik ben bezig met een site, en zoals zovelen heb ik een probleem met een gecombineerde GROUP BY en ORDER BY MySQL query.
Dit is hem:
Ik probeer dus om alleen de nieuwste van de berichten met eenzelfde ReplyTo te krijgen.
Ik heb het internet afgezocht en hier op het forum ook wat oplossingen gevonden, maar ik krijg het zelf niet aan het werk.
Heb het geprobeerd met een INNER JOIN, DISTINCT, MAX.
Misschien dat ik in de goede richting zat, maar mijn SQL is niet echt geavanceerd genoeg om zelf te dubuggen.
Hoop dat iemand kan helpen, echt heel erg!
Bedankt alvast!
groeten Ron!
Ik ben bezig met een site, en zoals zovelen heb ik een probleem met een gecombineerde GROUP BY en ORDER BY MySQL query.
Dit is hem:
PHP:
1
2
3
4
5
| SELECT Messages.MessageID, Messages.time, Messages.Subject, Messages.Receiver, Messages.Sender, Messages.unread, Messages.ReplyTo, users.ID, users.First_Name, users.Last_Name, users.Thumblink FROM (Messages LEFT JOIN users ON users.ID=Messages.Sender) WHERE Messages.Receiver = colname AND unread != 3 GROUP BY Messages.ReplyTo ORDER BY Messages.time DESC |
Ik probeer dus om alleen de nieuwste van de berichten met eenzelfde ReplyTo te krijgen.
Ik heb het internet afgezocht en hier op het forum ook wat oplossingen gevonden, maar ik krijg het zelf niet aan het werk.
Heb het geprobeerd met een INNER JOIN, DISTINCT, MAX.
Misschien dat ik in de goede richting zat, maar mijn SQL is niet echt geavanceerd genoeg om zelf te dubuggen.
Hoop dat iemand kan helpen, echt heel erg!
Bedankt alvast!
groeten Ron!