Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x32] Gebruiker kan niet inloggen?

Pagina: 1
Acties:

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Vandaag een laptop nagekeken die het probleem had dat volgens diegene 'ineens' was ontstaan. Na het opstarten van Vista kan de gebruiker (=administrator account) niet inloggen, wachtwoord/gebruikersnaam is verkeerd. Terwijl het wachtwoord goed is (nooit gewijzigd oid).

Toen via Ophcrack (bootable disc) het password laten zoeken. Ophcrack gaf als password '.......' zeven puntjes. :? (betekent niet empty, dan staat er *** empty ***) Werkte dus niet.

Toen maar via recovery disc Vista in de 'fabriekinstellingen' terug gezet.

Alles werkte daarna weer prima, virusscanner er direct op gegooid, alle updates geinstalleerd. Volgende dag laptop opstarten, weer hetzelfde probleem. Wachtwoord/gebruikersnaam onjuist.

Ik heb al behoorlijk wat lopen zoeken of het iets met een virus of misschien wel de windows updates kan zijn. Echter kom ik er niet uit. :(

PB 3.2

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

er zijn ook boot disks die het admin wachtwoord kunnen resetten.. scheelt wat werk. of deed je dat ook met de vista boot disk?

Vervolgens een audit zetten op Change Password Attempt en wellicht wordt je wijzer.

op http://www.windowsecurity...Windows-Security-Log.html

user account = het administrator account??? (veilige modus kan ook bij "administrator" he?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
leuk_he schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:30:
er zijn ook boot disks die het admin wachtwoord kunnen resetten.. scheelt wat werk. of deed je dat ook met de vista boot disk?

Vervolgens een audit zetten op Change Password Attempt en wellicht wordt je wijzer.

op http://www.windowsecurity...Windows-Security-Log.html

user account = het administrator account??? (veilige modus kan ook bij "administrator" he?)
Nee, heb ik niet geprobeerd. Ik heb gewoon de standaart Vista bootdisk, waar is die optie te vinden voor wachtwoord reset? User account = admin account ja :)

Veilige modus maakt niet uit? Inloggen geeft zelfde effect..

[ Voor 4% gewijzigd door j0ck0z op 08-02-2009 21:42 ]

PB 3.2