Asus wl520gu komt niet boven de 2Mb/s uit

Pagina: 1
Acties:

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:46
zoals de titel vermeld mn router de Asus WL520-GU komt niet boven de 1,9Mb per sec uit via het bedrade netwerk thuis. Er hangen 2 pc's aan en bij beide komt de internet snelheid (zowel up als down) niet boven de 1,9Mb/s uit. Via WiFi naar de laptop geen probleem en als ik een van de pc's direct aan het kabelmodem hang haal ik ook precies de goede snelheid (20/3Mb). Tot enkele dagen geleden werkte het systeem uitstekend, en ik heb vooral geen idee wat ik veranderd heb.

Mn virusscanner is up to date en DU-meter blijft ook constant op max 1,9Mb steken (wanneer ik niets online doe uiteraard gewoon naar nihil)

Kabelmodem is een Motorola SBV5121E
Pc1 en laptop draaien Vista
Pc2 Win XP

de firmware van het router geüpdatet naar de laatste versie, dit hielp niet.
alle apparaten gereset (modem router en pc's) gaf ook geen verbetering.....

wat kan hier nog meer aan de hand zijn? :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
DU Meter moet je niet naar kijken die snelheid klopt sowieso niet.

Maar het heeft eerst dus wel op volledige snelheid gedraaid met de huidige router?

• -Niels-
DU-meter klopt mi altijd heel redelijk. De resultaten van speedtest.net zijn 1,75Mb/s. volgens du meter op dat moment precies 1,9Mb/s (inc overhead waarschijnlijk).

maar de router heeft al een jaar of 2 prima dienst gedaan. Nu sinds een maand of 3 bij Ziggo en dat werkte eerst ook zonder enig probleem...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
-Niels- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:20:
DU-meter klopt mi altijd heel redelijk. De resultaten van speedtest.net zijn 1,75Mb/s. volgens du meter op dat moment precies 1,9Mb/s (inc overhead waarschijnlijk).

maar de router heeft al een jaar of 2 prima dienst gedaan. Nu sinds een maand of 3 bij Ziggo en dat werkte eerst ook zonder enig probleem...
Bij mij klopte DU Meter totaal niet, maargoed daar hebben we het nu niet over ;)

Maar heb je met deze router ooit de snelheid gehaald die je zou moeten halen met dit pakket van Ziggo ?

De meeste routers zijn namelijk begrensd op WAN snelheid (internetsnelheid), dus het zou goed mogelijk kunnen zijn dat je je router moet vervangen omdat hij de internetsnelheden van tegenwoordig niet meer aankan.

Je zegt dat je al 3 maand bij Ziggo zit, en dat het toen prima heeft gewerkt, maar Ziggo is ook bezig geweest met snelheidsverhogingen in de afgelopen 3 maand.

Ik denk dus dat je router de schuldige is, en dat je toe bent aan een nieuwe router.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2009 21:25 ]

• -Niels-
De snelheden zijn eerst gewoon gehaald ja. Daarnaast haalt de laptop nu ook de normale snelheden nog wel.

Ook de afgelopen 2 jaar kwam de snelheid ruim boven de 1,9Mb uit nl. op 6Mb (max van ADSL hier in t durp)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je wat duidelijker zijn in je Mb/MB verhaal? Mb is Megabits, MB is MegaByte.

• -Niels-
klopt, en 1MB is 8Mb;) ik had het de hele tijd over megabit (waarin netwerkverbindingen normaal benoemd worden).

maar ik ben er net achter wat het probleem was; een brak geïmplementeerde qos. Ondanks dat de correcte waarde ingesteld was bleef het verkeer gecapped worden. Nu dus maar ingesteld op 50Mb ofzo en geen problemen meer:)
Pagina: 1