Toon posts:

Probleem met internet Speedtouch 706 en switch.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje. Sinds 2 dagen hebben wij nieuw internet met nieuw modem; Speedtouch 706. Daarachter hangt een switch waar 3 pc's met draad aan verbonden zijn. Vanuit de switch gaat er ook een draadje naar een draadloze Linksys router. De Linksys werkt perfect, alleen het internet bij de computers met draad niet.

Het lukt niet om tegelijk internet te hebben op alledrie de computers. Mijn broertje doet zijn computer aan en heeft internet. Mijn moeder doet beneden de computer aan; geen internet. Computer opnieuw opstarten en wel internet. Even mee gewerkt en weer uitgezet. Paar uur later weer aangezet en geen internet. Pas na een paar keer opnieuw opstarten weer internet. Half uurtje later kwam mijn broertje naar beneden; zijn internet ligt eruit.

Het gekke is dat ook het draadloze internet eerst via de switch gaat, maar dat dat wel werkt. En de rest niet. Zou de switch 'overbelast' zijn, dattie niet alledrie de computers internet kan geven ofzo?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
hoe is het zaakje aangesloten? lan/wan poort van de linksys?
dhcp aan of uit op welk apparaat?

kortom, meer info aub...

edit:

en ik verwacht niet dat t probleem in je switch zit..

[ Voor 23% gewijzigd door Japidoff op 08-02-2009 20:46 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Draadje van de switch naar Linksys zit in de LAN van de Linksys. DHCP uit op Linksys, anders werkt het draadloos niet. Maar ik denk niet dat het aan de Linksys ligt want daar zitten de computers momenteel op aangesloten. Het is denk ik of het modem of de switch.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
wat voor ip adressen krijg je als het wel en niet werkt?
en wat voor linksys router? de meeste hebben n.l. 4 poorten, en dan zou je de switch niet nodig hebben..

[ Voor 48% gewijzigd door Japidoff op 08-02-2009 21:12 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de WRT54G, en voordat we het nieuwe internet kregen had ik die switch ook niet in gebruik omdat ze kabels idd in de Linksys zaten. Maar nu werkt die opstelling niet meer, op die manier heb ik op geen enkele vaste PC internet, en via de switch af en toe op een pc :P

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb met de Online helpdesk gebeld en het lag aan de DNS servers. Die meneer heeft een vaste DNS server doorgegeven. Als het goed is werkt het nu weer.
Pagina: 1