Windows applicaties/software gebruiken op een Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een programma om Windows bestanden als *.exe te openen op een Mac.
Het lijkt me onzin dat ik daarvoor eerst Windows zou moeten installeren via Parallels of Bootcamp.

Bestaat hier een programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je zelf al gevonden? Als je zoekt in Google naar bijvoorbeeld run windows application on mac zijn er meer dan genoeg webpagina's te vinden die je vertellen of en hoe dat kan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik heb het gevonden; CrossOver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, CrossOver is een goed alternatief. Mocht het daar niet mee werken dan kun je natuurlijk altijd via VMware, Paralells een virtuele windows omgeving draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Het is natuurlijk niet onzin dat je eerst een 'windows' moet installeren onder bijvoorbeeld Vmware, omdat die applicaties allemaal gemaakt zijn voor windows, en gebruik maakt van een lading bestanden uit windows welke Mac OSX niet heeft en niet uit kan voeren.

Er zijn inderdaad 'probeersels' om deze bestanden te porten naar Mac OSX zoals Crossover / Wine. Maar deze werken vaak niet optimaal.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wnds:
Ik neem aan dat je je ervan bewust bent dat Mac OS X geen Windows is? Het lijkt er in geen enkele vorm op. Applicatiesoftware wordt geschreven -en vooral: gecompileerd- voor een bepaald platform, bestaande uit hardware, een operating system, en eventueel extra afhankelijkheden zoals drivers of APIs. Dat er in je Mac een Intel processor zit, trekt het hardwaredeel grotendeels gelijk met het ontwikkelplatform voor Windows-applicaties, maar het besturingssysteem is volledig anders. Je zal dus moeten zorgen dat de applicatie zijn vereiste zaken kan bereiken op de juiste plaatsen, en API/system calls worden afgevangen en vertaald worden naar calls waar OSX iets mee kan. Je moet de applicatie dus voor de gek houden. Crossover/Wine doen hier redelijk goede zaken mee, maar het is zeker geen ultiem antwoord.

De gemakkelijkste optie blijft voorlopig nog om VMware/Parallels of BootCamp te gebruiken voor Windows-applicaties...

je kunt natuurlijk ook een Mac alternatief voor je Windows-applicatie zoeken, zodat je helemaal verlost bent van het gedoe ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 19:46
Ik heb hier CrossOver draaien voor de programma's die ik heeel soms toch even moet gebruiken zoals Microsoft Acces en natuurlijk Theme Hospital :P Werkt best prima, en er zijn voor behoorlijk wat programma's tips/handleidingen te vinden hoe je ze aan de praat krijgt.
Pagina: 1