Omdat de fan van mijn Sapphire ATI HD 4850 een pokke herrie maakt wil ik graag de Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 op mijn videokaart plaatsen. Maar op sommige sites wordt gezegt dat dit niet past, zoals bij MNM computers, maar op de officiële site staat de HD 4850 alleen maar dik gedrukt. Ik heb google al gezocht alleen daar kom ik ook verschillende dingen tegen. Weet iemand of deze nu samen passen of niet?
Verwijderd
Ik heb zelf de Accelro S1 Rev. 2 ook geplaatst op mijn Sapphire ATI 4850. Is even wat geklooi om de stock koeler er af te halen en de boel schoon te maken maar de installatie van de koeler gaat daarna perfect. Ik heb er vervolgens nog twee 12 mm case fans op geplaatst en de kaart is nu gestresst max 40 graden (was stock 87 graden). Voor de installatie kan je ook kijken op youtube http://www.youtube.com/watch?v=hCJHa8pXiNY
Verwijderd
Wat ik trouwens denk is dat MNM computers dit vermeld omdat met de meegeleverde heatsinks je in problemen komt met de installatie van de koeler. Ik had er een setje zalman heatsinks bij gekocht en deze zijn een stuk lager en daardoor past de koeler perfect.
Je moet even op www.silentpcreview.com rond snuffelen op het forum. Daar zijn er genoeg mensen te vinden die de combinatie (Sapphire) 4850 + S1 aanraden...
... en het schiet me ineens tebinnen dat ik zelf laatst een S1 op een Sapphire 4850 had geschroefd zonder problemen. De heatsinks op de geheugen plakken (hoewel dat met de stockkoeling niet hoefde) en klaar is kees. Tot dusver geen problemen, als ik mijn huisgenoot moet geloven...
... en het schiet me ineens tebinnen dat ik zelf laatst een S1 op een Sapphire 4850 had geschroefd zonder problemen. De heatsinks op de geheugen plakken (hoewel dat met de stockkoeling niet hoefde) en klaar is kees. Tot dusver geen problemen, als ik mijn huisgenoot moet geloven...
[ Voor 47% gewijzigd door ejtnaj op 12-02-2009 16:23 ]
Verwijderd
Helaas kan ik je vertellen dat de Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 niet op iedere Sapphire ATI HD 4850 past.
Dat heb ik namelijk zelf mogen ondervinden, ik was op zoek naar mensen met meer ervaringen met dit probleem en toen kwam ik dit topic tegen.
Hier een afbeelding van de Sapphire ATI HD 4850 die ik heb:

Hier een afbeelding met stock koeler.
Rechts boven van de kaart zitten 2 grote condensators zoals je kan zien, deze zijn net te hoog waardoor de Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 er tegen aan komt en niet goed aansluit op de GPU.
Erg jammer, ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, 24 euro weg gegooid waarschijnlijk want die koeler zal ik wel niet meer kunnen ruilen.
Dat heb ik namelijk zelf mogen ondervinden, ik was op zoek naar mensen met meer ervaringen met dit probleem en toen kwam ik dit topic tegen.
Hier een afbeelding van de Sapphire ATI HD 4850 die ik heb:

Hier een afbeelding met stock koeler.
Rechts boven van de kaart zitten 2 grote condensators zoals je kan zien, deze zijn net te hoog waardoor de Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 er tegen aan komt en niet goed aansluit op de GPU.
Erg jammer, ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, 24 euro weg gegooid waarschijnlijk want die koeler zal ik wel niet meer kunnen ruilen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 02:31 ]
Verwijderd

Zo bedoel je?

Lees mijn review maar, daar staat er een heel stuk over in: productreview: Jetway X4850-EN-512M review door Verwijderd. Het past zolang je wat lowprofile heatsinks gebruike en zorgt dat je sinks op je RVM's hebt.
Dat is een referentie ATI HD4850.
De niet referentie:
Wat je zou kunnen doen is waar die 2 condensatoren zitten, met een vijl de aluminium bladen inslijpen, zodat ze wel passen. Dat kleine beetje oppervlakte wat je mist, heeft ie niet nodig voor koeling.(@mito, ook voor jouw dus
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 10:53 ]
Of ze gewoon loshalen en vervolgens aan een stukje draad van 5cm weer terugzetten
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
Zo handig ben ik niet, vind het risico een beetje groot om dan iets te slopen.Jasper91 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:20:
Of ze gewoon loshalen en vervolgens aan een stukje draad van 5cm weer terugzetten
Ik zal eens proberen een stukje weg te vijlen van de koelvinnen, gaat ook nog best een klus worden volgens mij want ik heb alleen een handveil en geen dremel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 12:30 ]
Gewoon de S1 een klein beetje bijbuigen doet de truc, die heatpipes zijn redelijk makkelijk buigbaarVerwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:29:
[...]
Zo handig ben ik niet, vind het risico een beetje groot om dan iets te slopen.
Ik zal eens proberen een stukje weg te vijlen van de koelvinnen, gaat ook nog best een klus worden volgens mij want ik heb alleen een handveil en geen dremel.
Nukezone FTW
Verwijderd
Wel eerst netjes afmeten hoe breed het moet zijn he! En dan eerst met een redelijk grove veil en daarna met heel fijn schuurpapier om de bramen weg te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:29:
[...]
Zo handig ben ik niet, vind het risico een beetje groot om dan iets te slopen.
Ik weet niet of hij dat gaat doen, maar dan liggen je fan's er niet meer mooi op.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:57:
[...]
Wel eerst netjes afmeten hoe breed het moet zijn he! En dan eerst met een redelijk grove veil en daarna met heel fijn schuurpapier om de bramen weg te maken.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 12:57 ]
Verwijderd
Het is gelukt, op de plek waar de koelvinnen tegen de condensators kwamen heb ik subtiel met een klein hamertje een paar tikken gegeven zodat er op die plek iets meer ruimte vrij komt, de koeler paste daarna nog prima op de koelvinnen.
Met een hamer past alles blijkt weer.
Me pc is weer heerlijk stil en de temps zijn ongeveer 10 graden omlaag gegaan dus ik ben tevreden.
Met een hamer past alles blijkt weer.
Me pc is weer heerlijk stil en de temps zijn ongeveer 10 graden omlaag gegaan dus ik ben tevreden.
Pagina: 1