Verschil opnieuw opstarten of spanning eraf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48
Een tijdje vraag ik mij al af of er nu daadwerkelijk verschil zit tussen een pc opnieuw opstarten of daadwerkelijk uitschakelen en vervolgens zelf weer in schakelen. En dan niet zozeer hardwarematig, maar vooral wat dit voor het besturingssysteem/software uitmaakt.

M'n vader is er namelijk zeer stellig van overtuigt dat het heel wat anders is, maar volgens mij kan het nooit zo veel uitmaken.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee en dan voornamelijk softwarematig?

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tussen opnieuw opstarten en spanning eraf zit volgens mij ook geen verschil. Wel tussen opnieuw aanmelden en opnieuw opstarten.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij het herstarten loopt je bios door een "warme start" waarbij bijvoorbeeld het geheugen testen wordt overgeslagen. Dat is vaak ook een paar seconden sneller dan uit/aan.

@Larrs: Opnieuw aanmelden herstart de computer niet. Het herstart zelfs het OS niet. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Naast wat Sjaakduhuuhl noemt, heb je ook nog eens dat je harde schijven niet uit gaan bij een herstart. Als het al wat oudere schijven zijn, is een herstart soms beter dan een shutdown, want ze willen soms niet meer goed opspinnen. Een mede student had dat eens met z'n server. Die moest uit en toen hij hem weer aan wilde zetten deden er een aantal schijven het niet meer.

Dus voor de hardware is het soms beter om een restart te geven dan een power cycle.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Voor het OS maakt het niet uit. Echter aangezien hardware al geinitialiseerd is bij een warme start, zal hardware soms sneller reageren, of anderes reageren.

zoals in het voorbeeld van de harde schijven. omdat die al draaien, hoeft er neit 2-3 seconden gewacht te worden tot deze opgespinned zijn. zo geld dat voor alle hardware.

Mijn oude P4 2400 werkt ook pas vaak na de 2e herstart omdat het anders de geïntegreerde netwerk kaart niet herkend wordt. (heeft wellicht ook te maken dat de CMOS batterij eigenlijk vervangen moet worden...)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.