Emtec Moviecube s800 probleempje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290187

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds kort de Emtec Moviecube s800 in mijn bezit en deze deed het goed, maar om bestanden groter dan 4 gig erop te kunnen zetten heb ik hem moeten formatteren. Dit gedaan als NTFS en was toch bezig, dus gelijk een firmware update gedaan. Daarna heb ik via de usb poort een aantal bestanden (films) naar de Cube gekopiëerd, gaat allemaal goed, maar als ik nu de Cube aan de TV hang, dan ziet hij de films niet !!!!! Met browsen is de schijf leeg volgens hem.

Moet ik nieuwe mappen aanmaken op de Cube met specifieke namen, zodat hij ze weer herkent??

Iedereen alvast thxs voor het meedenken !!

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk werkt de interface alleen met een FAT32 bestandssysteem en niet met NTFS. Je zult dus moeten kiezen, of als NTFS gebruiken en geen films kunnen afspelen, of FAT32 gebruiken en daarbij tegen het limiet van 4GB per file aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Das lekker dan. Heb hem gekocht om HD te kijken.

Hmmmmm, hoop dat er mensen komen met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:31
Zo'n Emtec dingetje draait toch gewoon op een Linux-based OS? Pak gewoon ext3 dan als filesystem. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gertvdijk schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:36:
Zo'n Emtec dingetje draait toch gewoon op een Linux-based OS? Pak gewoon ext3 dan als filesystem. :)
Heb echt geen idee waar je het over hebt :o , ben een echte leek wat dat betrefd. Heb je misschien een linkje naar een post/site met wat meer uitleg???

Thxs alvast !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hebt NTFS gebruikt, en dat werkt wel met Windows maar niet met het afspeelprogramma. Maar aangezien dat vanuit Linux werkt kan het ook met het Ext3-systeem van Linux omgaan en dat ondersteunt wel bestanden groter dan 4 GB. Je kan dit echter niet eenvoudig vanuit Windows toepassen, je kan daar het beste een linux live-cd voor downloaden, bijvoorbeeld die van Ubuntu (ook in het Nederlands te krijgen). Die kan gewoon vanaf de cd starten en die wijzigt niets aan je pc, tenzij je hem gaat installeren natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thxs, ik ga ff het een en ander proberen en googelen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293982

Hey ,

Ik heb een vraagje over die Emtec Moviecube s800.
Is het mogelijk om een laptop te gebruiken als zijnde een soort afstandbediening voor deze moviecube ?
Ik zoek een soortgelijk toestel hoofdzakelijk voor het afspelen van mp3 , ik zou dat toestel dus op mijn hifi willen aansluiten en dit via mijn laptop (draadloos) kunnen bedienen....dus via mijn laptop ff browsen in de mediabibliotheek op de s800 en dan een mp3ke starten dat dan vervolgens op de s800 en hifi afspeelt en niet op de laptop...
Is dit mogelijk ?
Momenteel gebruik ik mijn desktop als muziek-server met browseamp en kan zodoende via de laptop mijn muziek op de desktop starten en browsen.....Maar ik wil dit dus kunnen zonder desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343426

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Moviecubes800.
Graag zou ik wat meer uitleg willen over het formateren naar ext3 vanuit mijn windows pc. Ik zag al dat er een opstart cd gemaakt dient te worden (ubuntu). Hoe kan je dan de movie cube formateren. Kan dit dan ergens vanuit de opstart cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 343426 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:13:
Kan dit dan ergens vanuit de opstart cd?
Met twee klikken te vinden.
System->Administration->GParted
of "Partition Editor" in oudere Ubuntu versies.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343426

Even voor mijn duidelijkheid...Zo'n Ubuntu opstart cd is dus een soort OS, maar dan vanaf cd die opgestart is. Er gebeurd niks met mijn standaard OS op de pc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 343426 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:07:
Even voor mijn duidelijkheid...Zo'n Ubuntu opstart cd is dus een soort OS, maar dan vanaf cd die opgestart is. Er gebeurd niks met mijn standaard OS op de pc...?
Totaal offtopic hier. Daarnaast... een Live CD omgeving is nou niet iets waarvan moeilijk te achterhalen is wat het nou precies is dus zoiets kan je heel erg gemakkelijk zelf uitzoeken. Hint: google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op deze manier een relatief oud topic omhoog kicken is ook niet helemaal gewenst. Met een beetje eigen inzet zou hier op het forum prima kunnen achtehalen hoe je moet omgaan met verschillende bestandsystemen.

Daarnaast is er ook genoeg te vinden over live CD's, overigens is een Unbuntu (Linux) niet eens een liveCD, maar gewoon de installatie CD. Inplaats van Unbuntu te installeren kun je er ook voor kiezen om direct van de CD hetOS op te starten.

In iedereval dit topic kan denk ik beter verder in MSH, kleine verhuizing dus.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollafero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-02-2010
Dik een week geleden een S800 gekocht in Makro. Internet radio was niet aan de praat te krijgen. Rondgekeken op internet en dus laatste firmware geïnstalleerd (865). Internet radio werkt nu naar behoren, maar wanneer ik de harde schijf wil benaderen (via permanent ingeschakelde NAS) vraagt de S800 mij een paswoord voor toegang tot de 'Records' partitie (niet bij de HDD1 partitie). In de handleiding uiteraard niets daarover te vinden, want die gaat nog over de oude firmware (519 dacht ik). Voor het flashen kreeg ik ook geen vraag naar paswoord voor de Rec- partitie. Iemand een idee over dat paswoord?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347855

Wij hadden ook problemen met de internetradio van de Emtec Movie Cube S800. Via De site van Emtec de nieuwste firmware gedownload met een goede gebruiksaanwijzing. Het werkt nu perfect
Pagina: 1