Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Gisterenavond naar een feestje geweest, halverwege het feestje zie ik dat m'n AF beam niet meer werkt en TTL werkt ook niet meer. Het triggeren gaat nog wel, maar het is 1 harde flits die hij uitstuurt.
Ik heb em al opengedaan en zie dat de draadjes nog vast zitten aan de punten. On shoe werkt alles normaal.
De kabel komt van dealextreme en is een OC3 versie.
Valt deze kabel nog te repareren of moet ik meteen een nieuwe kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat dit betreft een atechneut, maar ik denk dat hiervoor een multimeter gemaakt is. Even de verschillende contacten doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
met hierboven...
Het is wel te repareren, maar dan moet je de kabel vervangen en wat soldeer vaardigheden zijn een pre.
Maar, ik denk dat het goedkoper is om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt eraan wat he.
Ik zou zoals al gezegd is doormeten met een multimeter en hopen dat het geen draadbreuk is.

Maaruhm...heel suf maar ik heb er ook ervaring mee.....heb je je contacten al schoongemaakt? Je zou neit de eerste zijn wiens contactpunten van de cam/hotshoe gewoo vuil/vettig zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Ik heb de contacten meermaals schoongemaakt zonder succes.... daarnet opnieuw contacten schoongemaakt en dan lukt het plotseling wel.... rare shit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Ik heb em daarnet weer getest en nu werkt hij niet meer. Ik zal dan toch maar es bij een vriend een multimeter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
Zelf heb ik een dergelijk probleem gehad met ook de kabel van dealextreme. Bij mij kwam er echter maar een hele zachte flits eruit. Hier was binnenin 1 draadje los in het aansluit-gedeelte voor de flitser. (In mijn geval het draadje waar de diode aan vast zit)

Weet je dus heel zeker dat nergens (in beide gedeelte) niks los zit?

• psychodweep
K ben vandaag de kabel gaan testen op school. De 4 draadjes werken perfect. En de dikke pin van de diode is ook in orde. Ik heb het ook op een 350D getest en soms werkt die kabel, en dan weer niet.
Op het toestel is er geen probleem. Misschien is het een alligneerprobleem ?? De kabel werkte een halve avond perfect op m'n 40D (voor de eerste keer getest) ervoor had ik een 450D en daar daar waren er geen problemen. De mijne komt ook van DX.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 20:20
Kan het zijn dat de stekker op de camera of de flitser speling heeft en daardoor niet volledig contact maakt? Dat is een bekend probleem bij de officieele canon kabel.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• psychodweep
Nee, ben er zeker van dat ze goed contact hebben.
Ik heb nu ook gezien dat het metalen oppervlak van de hotshoe met die van de flits is verbonden. Dus het metaal rondom de pinnen.
De andere 5 draden, die hebben overal plastiek rond (behalve aan de contacten). Bij die 6de draad (die dus verbonden is met het metaalopp) is er enkel plastiek tot aan het begin van de kabel en dan worden die koperdraden binnen dat draad gewikkeld rond de andere draden:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2eyxelf.jpg

Iemand die weet waarvoor die dient ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
psychodweep schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:23:
Iemand die weet waarvoor die dient ?
Afscherming, kan ook gebruikt worden als aarde of massa.
Veel signaalkabels hebben er een gevlochten afscherming omheen, ook voor de stevigheid, berscherming...

[ Voor 6% gewijzigd door bouwfraude op 13-02-2009 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Ik heb dus heel die kop die aan het toestel moet worden bevestigd, uit elkaar geschroeft en weer in elkaar gestoken (met die veren enzo) en nu werkt alles weer normaal. Ik vind het maar een heel rare zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274866

psychodweep schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:23:
Ik heb dus heel die kop die aan het toestel moet worden bevestigd, uit elkaar geschroeft en weer in elkaar gestoken (met die veren enzo) en nu werkt alles weer normaal. Ik vind het maar een heel rare zaak.
Ik heb net eentje gekocht, en ik vroeg me af of je zo'n beugel had aan je camera waar je je flash dan op kon monteren mocht je één hand vrij willen hebben, of hoe regel je dat ?

grtz Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Dat bestaat van canon, maar kost onzettend veel geld. Dus voorlopig doe ik dat zonder he.
Ik gebruik wel een gorillapod op m'n flits die ik rond m'n arm plooi.
http://www.kamera-express...age=product&product=21080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychodweep schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:31:
Dat bestaat van canon, maar kost onzettend veel geld. Dus voorlopig doe ik dat zonder he.
Ik gebruik wel een gorillapod op m'n flits die ik rond m'n arm plooi.
http://www.kamera-express...age=product&product=21080
ja ik heb net een goede gevonden :

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/15463/tumax_mb01_camera_bracket.html

grtz Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
Met die flitskabel van DX heb ik ook problemen gehad. Hield ik mijn camera (met flitsbracket) staand dan flitste hij wel, hield ik 'm liggend dan niet. Contacten schoongemaakt, de dag erop geen problemen. De dag daarna wel weer gedoe. Niet betrouwbaar dus maar een originele Canon gekocht. Moet er wel mee kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Thanks for the link Jan, das idd veel goedkoper... Ben jij niet die dude van oudejaar van de Culture Club @ St Pauls ??
K heb ook varianten gevonden:
http://www.amazon.com/Kai...to&qid=1234639249&sr=1-37
Ik denk dat ik ook zo'n mod zal uitvoeren op m'n kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1hqo45.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/nxnmuo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychodweep schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:28:
Thanks for the link Jan, das idd veel goedkoper... Ben jij niet die dude van oudejaar van de Culture Club @ St Pauls ??
Idd, ik heb gezien dat je ook veel in de cc hebt getrokken, puur hobby ofwat?
Heb ik jou gezien daar met nye ?

grtz Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Ja voor de fun. Gisteren m'n kabel weer getest... halverwege de avond begint ie weer problemen te vertonen en werkt ie maar half. Dan getest op een 5D van een andere fotograaf, daar werkt ie plots wel.... dan test ik em op de mijne, dan werkt ie niet. Dan test ik em opnieuw op de 5D, dan werkt ie ook niet. Dan voor de rest van de avond on shoe geflitst, dan kom ik thuis, en dan werkt de kabel wel... Die fitting aan je flitskop, die zit een beetje los of heeft een beetje speling, maar als ik die beweeg van het ene uiterste einde naar de andere, dan werkte die nog steeds. K zal dan toch een nieuwe kabel moeten kopen denk ik.
Nee, op nye was ik in de eskimo fabriek (om net zoals jij, maar bij jou dan wel in de sint pauls, te werken).

[ Voor 8% gewijzigd door psychodweep op 15-02-2009 14:14 ]

Pagina: 1