USB 2.0 werkt niet meer Acer 5023 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Solari99
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 12:59
Hallo,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil met mn externe Toshiba harde schijf een backup maken van mn gegevens.
Vroeger ging dit zonder problemen, alleen nu krijg ik steeds de melding "dit apparaat kan sneller werken". Het backuppen gaat hierdoor heel sloom (via usb 1)
Ik heb zelf een acer 5023 en weet zeker dat hier usb 2.0 poorten opzitten. Wie kan mij helpen?
Ik heb zelf al alle usb-items uit apparatenbeheer verwijderd en vervolgens weer opnieuw laten installeren. Ook dit helpt helaas niet. In de Bios kan ik niks vinden om usb 2.0 aan of uit te zetten.
ik heb ook everest geinstalleerd en gekeken wat er usb staat. (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1291135.html)
Daar staat niks over usb 2.0 maar wel een enhanced controller.

Weet nu eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken.

Alvast bedankt allemaal

mijn laptop
Acer Aspire 5023
Mobile AMD Turion 64 ML-32 1800 MHz
1024 MB DDR geheugen
WXGA CrystalBrite TFT LCD 15,4"
1280 x 800
ATI Mobility Radeon X700 128 MB
80 GB 4200 rpm hard disk
DVD recorder Dual

[ Voor 3% gewijzigd door Solari99 op 08-02-2009 17:20 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat voor Toshiba externe schijf is het? Ik heb ook een Toshiba 320 Gb externe harde schijf die USB2.0 zegt te zijn, maar die op verschillende computers alleen als USB1.1 wil werken. Probeer het eens uit op een andere PC, anders kun je namelijk niet zeker weten of het aan de laptop of externe harde schijf ligt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Solari99
het is inderdaad een toshiba 320 gig. Probleem is alleen dat hij een jaar terug wel goed werkte. en bij mn ouders thuis werkt hij ook prima

• Solari99
Heb net een usb 2.0 stick geprobeerd. Die doet het wel gewoon. Vrees inderdaad dus toch dat de toshiba 320 gig harde schijf de oorzaak is. Waar kan dat aan liggen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan een conflict zijn tussen de gebruike chip in de Toshiba, en de USB2.0 controller van je laptop.
Ik heb zelf trouwens een dergelijk probleem ook al eens aan de hand gehad, en uiteindelijk Windows eens opnieuw geinstalleerd. Dit deed echt wonderen. De externe schijf deed het weer op normale snelheden, Windows zelf was sowieso weer een stuk vlotter.

Wellicht is dat nog eens een idee om uit te proberen?!?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brede P schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:37:
Ik heb zelf trouwens een dergelijk probleem ook al eens aan de hand gehad, en uiteindelijk Windows eens opnieuw geinstalleerd. Dit deed echt wonderen. De externe schijf deed het weer op normale snelheden, Windows zelf was sowieso weer een stuk vlotter.

Wellicht is dat nog eens een idee om uit te proberen?!?
Bij mij heeft dat geen effect gehad: de harde schijf is op 6 compleet verschillende laptops en PCs gebruikt en overal hetzelfde probleem ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Solari99
Als ik de harde schijf in een andere behuizing plaats, zou het probleem dan opgelost zijn?
Pagina: 1