Toon posts:

Ongewoon IP verkeer lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha, hellup!

Ik heb gisteren mijn speedtouch modem gereset en opnieuw geïnstalleerd. Heel tevreden dat dat allemaal lukte. Maar nu. . . .

Gewoon browsen naar ongeveer alles en iedereen gaat goed. Echter, gisteren merkte ik al dat PC 2 de eerder wel werkende POP en SMTP verbindingen niet meer kan vinden. En hoewel Google het gewoon doet, krijg ik een page not found als ik GMail probeer te starten. Op PC1 daarentegen werkte GMail gisteren wel gewoon, werkt nog steeds voor één user, maar is er inmiddels mee opgehouden voor twee andere users. Aan/afmelden bij Google was er toen al mee opgehouden. En nu bv kan ik wel naar postbank.nl, maar mijn.postbank.nl (httpS) geeft site not found.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn, en vooral, wat doe ik er aan?

Het meest irritant is nog dat ik vaag in mijn achterhoofd het idee heb dit probleem weleens eerder bij de hand gehad te hebben, maar wat was het ook alweer, en hoe loste ik het op? . . . :?

Details:
Speedtouch modem 780i WL Telfort / ex Speedlinq
Wifi netwerkje tussen modem en 3 PC's
PC's alle Win XP, varianten in home/professional
Browser alle IE 7.0.x

PS: nieuwe user aangemaakt, met e-mail adres van mijn huisgenoot, laatste persoonlijk connectie met de wereld . . . .

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Lijkt erop dat alleen port 80 gebruikt kan worden. POP, SMTP en HTTPS werken op andere porten. Misschien kun je iets over port blocking vinden in de instellingen van je SpeedTouch.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was ook mijn gedachte, maar alle poorten worden gewoon opengelaten (zegt de configuratie). Of het zou moeten zijn dat de config-tool liegt. . . .?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draai je een lokale firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Met dank aan Danot en Excorcist (zie eerdere post): het moet inderdaad zo zijn dat mijn Speedtouch 780i sinds de reinstall gisteren alle poorten blokkeert, behalve poort 80, dan.
Ik vind in de documentatie en op het web niets hierover - ideeën? Iemand ervaring?

Ik heb firewalls op PC en in de speedtouch al uitgezet.

Hartelijk dank, alvast . . . .
Titus

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reacties. Bij Telfort lukte het de helpdeskmedewerker helaas niet een professioneel telefoongesprek te voeren. Maar bij Tompson/Alcatel (zie www.speedtouch.nl) weten ze waar ze het over hebben. En de oplossing was natuurlijk gewoon naar de huidige versies te gaan (www.speedtouch.nl) en dan weer netjes configureren. Daar was ik zonder helpdesk nooooit uitgekomen, trouwens.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:35 . Reden: typootje ]

Pagina: 1