ik heb ondertussen een 4-tal WD MyBook essential externe harde schijven, met enkel USB aansluiting. Als ik bij mijn eerste aan de zijkant naar binnen loer zie ik intern een brede ide connectie zitten. Bij de eigenschappen van mijn harde schijf vind ik de naam 'WD 5000AAJB' terug. En als ik dit in google intyp vind ik inderdaad ook verwijzingen dat dit een ide schijf is.
Bij mijn andere zie ik die ide-stekker echter niet zitten en nu vraag ik me af wat daar eigenlijk inzit van harde schijf. Zouden dit sata schijven zijn? Ik zit nl. een beetje te spelen met de gedachte om de behuizing dan open te breken en ze via sata aan te sluiten.
Bij eigenschappen vind ik de namen:
WD 5000AAJ
WD 5000AAV
WD 10EACS
als ik deze termen intyp bij google vind ik echter niks van info over de harde schijf. Weet iemand welke schijf in deze zit of hoe ik dit zou kunnen zien. Heb ook al gekeken met het programma AIDA32 maar ook dat helpt me niet vooruit.
Dank bij voorbaat
Bij mijn andere zie ik die ide-stekker echter niet zitten en nu vraag ik me af wat daar eigenlijk inzit van harde schijf. Zouden dit sata schijven zijn? Ik zit nl. een beetje te spelen met de gedachte om de behuizing dan open te breken en ze via sata aan te sluiten.
Bij eigenschappen vind ik de namen:
WD 5000AAJ
WD 5000AAV
WD 10EACS
als ik deze termen intyp bij google vind ik echter niks van info over de harde schijf. Weet iemand welke schijf in deze zit of hoe ik dit zou kunnen zien. Heb ook al gekeken met het programma AIDA32 maar ook dat helpt me niet vooruit.
Dank bij voorbaat