Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] corrupte plug and play drivers?

Pagina: 1
Acties:

• MasterJan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 18:30
Hey,

Ik heb laatst een internal card reader gekocht voor sd / xd kaarten etc. en dat was het moment dat ik het probleem ontdekte. Ik startte mijn computer op nadat ik deze op de usb aansluiting van m'n moederbord had aangesloten en nadat m'n pc was opgestart kreeg ik het volgende bericht:

"er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden maar er is een fout opgetreden tijdens het installeren hiervan.

toegang geweigerd."

Dit is vreemd want het hoort gewoon een plug and play apparaat te zijn. Later had ik om te controleren of het aan het apparaat lag een nieuwe nog nooit gebruikte usb stick in m'n computer gestopt en daarbij kreeg ik ook deze melding.

Hierna ben ik op die verborgen admin account ingelogd en ik kreeg toen deze melding toen ik dit apparaat wilde installeren:

"er is GEEN stuurprogramma gevonden voor het apparaat"

of zoiets dergelijks. Overigens ben ik op mijn eigen account wel admin. Ik heb alles geprobeerd om door middel van handmatig zoeken toch deze apparaten geinstalleerd te krijgen maar dat werkte niet. Bij probleemrapporten en oplossing staat overigens dat het veroorzaakt wordt door PnP ( plug n play dus ).
Er zaten geen drivers bij beide apparaten dus hier ligt het niet aan. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en die zei ook dat het gewoon plug n play hoort te zijn.

Ik heb systeemherstel gedaan / veilige modus / microsoft hotfixes gedownload en niets werkte. Mijn OS opnieuw installeren is overigens geen oplossing omdat ik dan 800 gb moet backup'en en daar heb ik geen zin in.

Rig:
q6600 2.4ghz @ 2.4ghz
3 gb 667 Mhz DDR2 RAM
vista 32 bit home premium
gtx 280 OC'd
650W antec truepower trio PSU

Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen? Ik zou het zeer op prijs stellen.
Mvg,
Jan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Driverdingen mogen in WOS
Mijn OS opnieuw installeren is overigens geen oplossing omdat ik dan 800 gb moet backup'en en daar heb ik geen zin in.
Backuppen moet je sowieso, crasht je disk ben je ook alles kwijt. Daarbij, je kunt het toch ook op een ander diskje zetten evt (al is het maar om te weten of het werkt).

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Wat je zou kunnen proberen is om alle drivers van je pc even te updaten met bijvoorbeeld:
Driver Genius Professional

In ieder geval de chipset drivers even updaten. Driver is wel te vinden op de website van de fabrikant.

• MasterJan
Maurits27 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:59:
Wat je zou kunnen proberen is om alle drivers van je pc even te updaten met bijvoorbeeld:
Driver Genius Professional

In ieder geval de chipset drivers even updaten. Driver is wel te vinden op de website van de fabrikant.
bedankt voor de hulp maar dat werkt ook niet :( nog steeds hetzelfde probleem.

• MasterJan
kan er misschien nog iemand helpen? :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://forums.techarena.in/vista-hardware-devices/701256.htm
Your C:\windows\inf\INFCACHE.1 is corrupted and should be deleted.
You will need to edit its file permissions to give Full Control to
the Users group before you will be allowed to delete it.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MasterJan
bedankt, maar dat werkt ook niet. Vista zegt dat hij ze wel kan vinden in de /windows map maar dat hij ze niet kan installeren. Alsnog krijg ik dit probleem bij probleemrapporten. Misschien weet iemand er raad mee :)

http://img261.imageshack.us/img261/680/naamloos.jpg

bedankt.
Pagina: 1