Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG/FEAT] ;) / ;-)

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
Ik heb even gezocht, en ik kwam deze vraag niet tegen:
Waarom geeft ;) wel de smiley, en ;-) niet? Evenzo met de rest van de smileys uiteraard. Ik neem aan dat iedereen die ;-) typt ook graag het plaatje wil. Is het mogelijk om beiden te laten parsen? Ik neem aan dat dit opzettelijk is gedaan, maar waarom?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34

Sebazzz

3dp

Dat is niet opzettelijk gedaan denk ik hoor.
Als je een str_replace zou doen op ';)' zou hij simpelweg ';-)' niet pakken. Geen bug, feature!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Tis geen bug, er is gewoon een beperkte subset aan smilies die je wil ondersteunen. Er is hier vanouds gekozen voor de variant die 99% van de wereld gebruikt, zijnde ;).

Professionele website nodig?

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Spijtig kan je op zo'n dingen niet zoeken in Google.
http://www.google.be/sear...&q=%3A)&btnG=Search&meta=
http://www.google.be/sear...q=%3A-)&btnG=Search&meta=

Verder denk ik dat de variant met de neus heus wel wat gebruikt word, maarja, waar trekt men de grenzen?
:) :-) :] :-] =) =]

[ Voor 4% gewijzigd door TaraWij op 08-02-2009 17:40 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Samopsa schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:36:
Ik heb even gezocht, en ik kwam deze vraag niet tegen:
Waarom geeft ;) wel de smiley, en ;-) niet? Evenzo met de rest van de smileys uiteraard. Ik neem aan dat iedereen die ;-) typt ook graag het plaatje wil. Is het mogelijk om beiden te laten parsen? Ik neem aan dat dit opzettelijk is gedaan, maar waarom?
Waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom jouw icon ook geen neus heeft :+ ;)

Maar ehm, doorgaands zijn tweakers lui en nemen de moeite niet om die extra "neus" (die het plaatje toch niet heeft) te typen, of ze klikken de smiley aan die ze willen invoegen. En net zoals TomWij al zegt, waar trek je de grens?

• Samopsa
  • Laatst online: 17-10 22:18
Mijn punt zou dan zijn: Als iemand ;-) typt, bedoelt hij sowieso altijd de smiley ;). Waarom dan niet ook die parsen?

Maar dan kom je inderdaad op de discussie over de grens, wat neem je wel/niet mee. Ik ben ook erg lui, maar ergens ooit op een forum was het andersom: enkel ;-) werd geparsed. Sindsdien typ ik die automatisch, dus vandaar :+

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34

Sebazzz

3dp

Samopsa schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:16:
Ik ben ook erg lui, maar ergens ooit op een forum was het andersom: enkel ;-) werd geparsed.
Dan was dat gewoon een klote forum. :P ;) wordt hier toch het meeste getyped. Als je wilt dat ze wel geparsed worden moet je even een extensie voor je huidige browser maken (of een Greasemonkey script) dat onsubmit de ;-) naar ;) veranderd.

[ Voor 31% gewijzigd door Sebazzz op 08-02-2009 18:34 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft dit vroeger niet ooit gewerkt:? Volgens mij is er iets veranderd in de parsing

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als er voor smilies met een neusje was gekozen zou dat inderdaad wel handiger zijn. Nu zie je nog wel eens onbedoeld smilies in teksten opduiken, 8) in een puntenlijstje en zo...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

onnodig imo

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.