Lokaal IP adres van Tele2 router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 11:23
Ik probeer nu al een tijdje de wireless bij m'n buren aan de praat te krijgen voor hun laptop. Ze hebben een Tele2 abbo met een vrij oude router/modem (digitaalbox noemen ze het in de handleiding) combi. Er was maar 1 ethernet aansluiting op de router dus ze moesten ook nog een switch aanschaffen voordat we de US Robotics access point naast de computer aan het netwerk konden hangen.

Nu is het probleem dat de US Robotics software, nadat we deze op de computer hadden geinstalleerd, het apparaat niet vind op het netwerk. Dus ik dacht: moet ik maar even aan de settings op de router knutselen. Alleen ik kan dat ding maar niet bereiken, het IP van de standaard-gateway (83.189.255.254, achterhaald met ipconfig /all in commandprompt) geeft geen antwoord. Andere IPs die ik op het net vond ook niet (192.168.*.* varianten).

De handleiding van de router helpt me ook niet, omdat het gewoon zo'n simpel stappenplan is waarbij een CD zit die dat hele ding meteen voor je instelt, zonder ook maar enige technische informatie te laten zien.

Hoe pak ik dit nu in godsnaam aan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 16:23
Aan het IP adres te zien, heeft het modem van je buren geen router functie.
Je wordt direct op het internet geslingerd. Waarschijnlijk kan het modem maar 1 IP adres afgeven.
Je zult dus een router moeten aansluiten i.p.v. een switch.
Kan dan ook meteen een wireless router zijn, kun je en de switch, en het Access Point, terugbrengen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Of even kijken of er een Nat functie op zit?

[ Voor 85% gewijzigd door battler op 08-02-2009 16:13 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 13:54

Nobby

Nuts!

Ik gok dat het een modem is die verder geen ip-adressen uitdeelt, je zult dus een router moeten hebben ipv een switch.

Je hebt nu dus een switch direct aan het internet hangen, dus geen lokaal netwerk. Dat zal niet werken.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik zou geen zoals Brede P al aangeeft gewoon een draadloze router kopen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 11:23
Brede P schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:12:
Aan het IP adres te zien, heeft het modem van je buren geen router functie.
Je wordt direct op het internet geslingerd. Waarschijnlijk kan het modem maar 1 IP adres afgeven.
Je zult dus een router moeten aansluiten i.p.v. een switch.
Kan dan ook meteen een wireless router zijn, kun je en de switch, en het Access Point, terugbrengen.
Weer wat geleerd.

Was er al bang voor toen ik net zocht naar het model (Vood 422_A) van het apparaat. Kwam hier uit: http://www.adslforum.nl/t...OPIC_ID=16609&whichpage=1

Nu kan ik m'n buren dus WEER gaan vertellen dat ze ander materiaal nodig hebben ;(
Pagina: 1