USB Hub levert niet genoeg stroom, welk alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Topicstarter
Ik heb vorige week 2 controllers gekocht voor de PC. Dit bleek een enorm succes en kan ik iedereen aanraden, die eens leuke spellen op de PC wil spelen zoals PES 2009, NBA 2k9, NHL 2009, Mario Party, Mario Kart 64 (emulator) e.d. Echter nu wil ik weer een nieuwe controller kopen, zodat ik 3 controllers kan aansluiten. Op die manier kunnen we met 4 spelers spelen. (1 toetsenbord)

Het probleem is dat ik aan de voorkant van mijn computer maar 2 USB aansluitingen heb en er dus 1 tekort kom voor de extra controller. Een vriend van mij heeft het alleen al met USB hub geprobeerd bij hem thuis en bij hem levert de USB hub te weinig stroom.

Hebben jullie suggesties? Ik wil niet al te veel geld kwijtraken voor de derde controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die USBhub die je hebt geprobeerd, was dat een powered USB hub of niet? Een USB poort kan 500mA leveren. De hub zelf gebruikt doorgaans 100mA, dan heb je per poort 100mA over (uitgaande van een standaard 4prt hub). Als je een powered hub hebt, dan zou je wel over 500mA per poort moeten beschikken.

Is achterin prikken anders geen oplossing?

iig > OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben vergeten te zeggen dat het helaas niet past om de USB controller achterin de computer te doen. Het aanschaffen van een 'powered' USB hub zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn. Helaas kosten deze al snel € 30,- per stuk.

Een controller kost € 15,- per stuk en dan kom je uit op € 45,-. Dat is erg veel voor een 3e controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 48844 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:57:
Ik ben vergeten te zeggen dat het helaas niet past om de USB controller achterin de computer te doen.
En waarom past dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 15:10

mvt

ja ik ja

Ik weet niet waarom het achterin niet past, maar als het om de kabellengte gaat kan je ook een USB verlengkabel proberen.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Zelf 5V 500mA+ adapter knutselen, draadje leggen of USB splittertje maken, problem solved. Adapter haal je voor 50 eurocent bij de kringloop, kabels ook, en USB kabeltjes en stekkertjes sloop je van oude gratis aftehalen meuk af. Kost je geen 2 euro.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:59:
[...]

En waarom past dat niet dan?
Omdat ik op mijn kamer een IKEA-kast heb staan waarin de computerkast staat. De voorkant is gewoon bereikbaar. Maar de zijkanten zijn dicht en indien je de controller in de achterkant doet, dan mis je al een meter van de controller-kabel en die kabel is maar anderhalf meter.
Ruudjah schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:01:
Zelf 5V 500mA+ adapter knutselen, draadje leggen of USB splittertje maken, problem solved. Adapter haal je voor 50 eurocent bij de kringloop, kabels ook, en USB kabeltjes en stekkertjes sloop je van oude gratis aftehalen meuk af. Kost je geen 2 euro.
Heb je daarvan een filmpje op YouTube?
mvt schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:00:
Ik weet niet waarom het achterin niet past, maar als het om de kabellengte gaat kan je ook een USB verlengkabel proberen.
d:)b Dat is inderdaad veel beter bedacht dan mijn USB hub idee... bedankt zeg!! Ik ga morgen direct naar de mediamarkt! O+

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 08-02-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
Terw_Dan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:45:
Die USBhub die je hebt geprobeerd, was dat een powered USB hub of niet? Een USB poort kan 500mAH leveren. De hub zelf gebruikt doorgaans 100mAH, dan heb je per poort 100mAH over (uitgaande van een standaard 4prt hub). Als je een powered hub hebt, dan zou je wel over 500mAH per poort moeten beschikken.

Is achterin prikken anders geen oplossing?

iig > OM
Goede suggestie, maar ik wil toch even wat opmerken mierenneuken: er wordt 500mA geleverd. 500mAh (ook geen hoofdletter H gebruiken...) zou betekenen dat de poort maar 1 uur (daar komt die h vandaan) 500mA kan leveren en daarna op is. De eenheid Ah wordt daarom bij accu's (en dus ook oplaadbare batterijen) gebruikt, omdat het duidt op een hoeveelheid totaal aanwezige lading.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

universal creations schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:17:
[...]

Goede suggestie, maar ik wil toch even wat opmerken mierenneuken: er wordt 500mA geleverd. 500mAh (ook geen hoofdletter H gebruiken...) zou betekenen dat de poort maar 1 uur (daar komt die h vandaan) 500mA kan leveren en daarna op is. De eenheid Ah wordt daarom bij accu's (en dus ook oplaadbare batterijen) gebruikt, omdat het duidt op een hoeveelheid totaal aanwezige lading.
Verrek, je hebt helemaal gelijk :P
Volgens mij ben ik iets teveel met batterijen en accu's in de weer geweest de laatste tijd :P

Voor USB verlengkabels kun je trouwens eens op dealextreme.com kijken. Kost het vast niet meer dan een paar euro :)

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 08-02-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Anoniem: 48844 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:57:
Ik ben vergeten te zeggen dat het helaas niet past om de USB controller achterin de computer te doen. Het aanschaffen van een 'powered' USB hub zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn. Helaas kosten deze al snel € 30,- per stuk.

Een controller kost € 15,- per stuk en dan kom je uit op € 45,-. Dat is erg veel voor een 3e controller!
Standaard powered USB Hubje van Sweex kost volgens mij niet veel meer dan 12 tot 15 euro.
Zeker geen 30 euro, tenzij je een verguld exemplaar wilt ofzo...
In vergelijking met een standaard USB verlengkabel (waar jongens als de Mediamarkt toch ook al snel 10 euro voor vragen), lijkt me dat dan toch meer de moeite waard Eventueel sluit je die powered USB hub gewoon aan op een USBpoort van de achterkant van de computer, heb je 6 USB poorten beschikbaar aan de voorkant... :D

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
offtopic:
Precies. Om het nog even wat duidelijker te formuleren uit natuurkundige hoek met dimensieanalyse:
A = Coulomb/s (dus (in grootheden) elektrische lading per tijd -> een eenheid voor de grootte van een stroom.)
Ah = (Coulomb/s)*h (dus een eenheid voor elektrische lading/capaciteit)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1