Hoe log ik niet in als Guest?

Pagina: 1
Acties:

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Hallo,

Bij mij thuis heb ik via de router een klein netwerkje opgezet, zodat ik wat bestanden en dergelijke kan delen over 3 desktops en een laptop. (in eerste instantie met simple file sharing aan, maar dit heb ik nu uitgezet).

Als je de files op een andere computer wilt bereiken hoef je echter helemaal geen wachtwoord in te tiepen of iets dergelijks. Ik neem aan dat je als guest wordt aangelogd. Ik wil echter wanneer ik naar de andere computer navigeer gewoon een schermpje krijgen waarin ik een username/password in kan voeren zodat ik ook onder andere accounts op die computer kan.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt! :)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk:
CMD starten, intypen:
net user guest /active:no
net user gast /active:no

(Afhankelijk van je taal.)

• CvDongen
Thanks, dat werk! :)

Dan had ik nog een klein vraagje: is er een manier om er voor te zorgen dat je altijd dat schermpje krijgt? Dus dat ik telkens wanneer ik naar die computer navigeer dat wachtwoord/username moet tiepen (en zo dus ook de mogelijkheid heb om weer onder een andere account aan te loggen).

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik weet neit of je VIsta of XP heb, daar je het niet verteld hebt, maar het is zo met windows als je ingelogd bent onder een account met wachtwoord en dat account met dezelfde wachtwoord is ook op de andere pc ingesteld hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord in te typen. Gebruikers die niet ingelogd zijn onder dat gebruikersnaam en wachtwoord krijgen wel een schermpje om in te loggen bij het benaderen van de netwerkschijf.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Saturnus
  • Niet online
Voor die time out denk ik (weet niet zeker):
net config server /autodisconnect:x

x=een getal, volgens mij in minuten.

• CvDongen
Dothan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:20:
Ik weet neit of je VIsta of XP heb, daar je het niet verteld hebt, maar het is zo met windows als je ingelogd bent onder een account met wachtwoord en dat account met dezelfde wachtwoord is ook op de andere pc ingesteld hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord in te typen. Gebruikers die niet ingelogd zijn onder dat gebruikersnaam en wachtwoord krijgen wel een schermpje om in te loggen bij het benaderen van de netwerkschijf.
Ik gebruik XP Professional :)

Het gaat mij erom dat je, als je eenmaal ingelogd bent, ook weer uit kunt loggen. Zodat je onder een andere gebruikersnaam weer in kunt loggen.
Saturnus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:24:
Voor die time out denk ik (weet niet zeker):
net config server /autodisconnect:x

x=een getal, volgens mij in minuten.
Heb het geprobeerd, maar werkt helaas niet. Hiermee verandert de "Idle session time". Deze staat standaard op 15 minuten ingesteld zag ik.

• Saturnus
  • Niet online
Ok, probeer dan eens:
net accounts /forcelogoff:x
(x=minuten)

• CvDongen
Nee, werkt ook niet.

• Saturnus
  • Niet online
Raar. Het heeft er zeker wel iets mee te maken...
PC opnieuw opstarten misschien?
Merk je wel iets (wat dan ook) of echt helemaal geen verschil?

• CvDongen
Nee, ik blijf er gewoon opkunnen zonder opnieuw password te hoeven geven.

Opnieuw opstarten zal ik eens proberen :)

edit: opnieuw opstarten maakt niks uit.

[ Voor 15% gewijzigd door CvDongen op 08-02-2009 19:13 ]

Pagina: 1