Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb gister een nieuwe pc in elkaar gezet.

Hij heeft de volgende specs:

cpu: e8400
koeler: arctic freezer 7 pro
mobo: gigabyte ga-ep45c-ds3r
gpu: sapphire hd4870
geheugen: 2x2gb kingston pc2-6400
psu: be quiet staight power 500W
HDD: samsung spinpoint 1TB

Lijkt me niks mis mee, maar nu is het volgende.
Ik zet hem voor het eerst aan, maar er gebeurt angstvallig weinig.
Alle fans draaien volle bak, met name de hd4870 maakt een hoop lawaai, maar ik krijg geen beeld
Alle leds branden op de mobo en de gpu, maar hij start niet op (geen beeld, geen post, gewoon geen signaal naar m'n monitor). In deze stand blijft hij hangen.

Wat ik al heb geprobeerd:
*alles opnieuw aangesloten
*batterij mobo eruit gehad
*alleen het noodzakelijke aangesloten (cpu op mobo; koeler op mobo; psu op mobo; gpu op mobo; psu op gpu(2x); 1 reepje ram; power knop kast op mobo)
*alles naast m'n kast getest

Zelfs heb ik de 8800 gts van een huisgenootje erin gehad om even te testen, maar ook die ging volle bak blazen.
Het lijkt er dus op dat de moederbord blijft hangen in een soort 'panic stand' nog voor het opstarten.

Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?
Lijkt me toch wel raar als het moederbord bij aankomst al aan gort is. Iemand daar ervaringen mee?

Ben een beetje ten einde raad, dus hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, door uitsluiten kun je erachter komen welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:36:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, door uitsluiten kun je erachter komen welk onderdeel het probleem veroorzaakt.
Die had ik inderdaad al uitgebreid doorgenomen.
Ik heb nog even een speakertje uit een andere kast op m'n mobo aangesloten, maar daar komt geen geluid uit. Ik neem aan dat dit moederbord ook een soort diagnostisch signaal hoort te geven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden ook hetzelfde probleem gehad alleen dan met de p35 ds3. Bleek toen de voeding te zijn terwijl deze wel sterk genoeg zou moeten zijn. Als je een andere voeding hebt thuis zou je deze even kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de troubleshooter helemaal hebt doorgenomen, dan zou je in principe het defecte onderdeel te pakken moeten hebben. Wat heb je vervangen en wat waren de resultaten daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fieuw, het is opgelost. Zat hem even te knijpen, maar mobo=ok.
Heb alles nog eens uitelkaar gehaald en netjes inelkaar gezet.
En het werkt! thanks a bunch
Pagina: 1