Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bijtelling stoppen per Maart

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 05:27
Even kort mijn situatie:
Ben 5 januari begonnen bij dezelfde werkgever waar ik eind oktober ben gestopt. (tot oktober reed ik gewoon privé met de "bus" van de zaak.
Nu ik daar weer begonnen was ben ik weer in dezelfde bus gaan rijden inclusief bijtelling etc. Alleen was ik zelf niet oplettend genoeg om te vertellen dat ik niet prive wou gaan rijden.
Nu kreeg ik dus een goede week geleden een loonstrookje met daarop (wat logisch is) bijtelling.
Me KM registratie heb ik in januari niet goed bijgehouden maar kan ik wel sluitend krijgen.

Nu wil ik die registratie sluitend gaan maken en dus ook niet meer privé gaan rijden. Maar hoeveel goede gaat dit opleveren met de belastingdienst. Ik weet dat je een verklaring geen privé gebruik moet opsturen etc.
Verder werk ik gewoon 8 uur per dag alleen is dat eigenlijk opgedeeld in 2x 4uur ( 8:00- 12:00 en van 13:00 -17:00) normaal gesproken ga je tussen 12:00 en 13:00 naar huis om te eten. Alleen denk ik dat, dat problemen gaat geven met de km registratie?

Om de Km registratie bij te houden wil ik een TomTom link laten inbouwen (doen we zelf ;) ) zodat ik met alle kleine ritjes naar klanten (welke soms dus niet thuis zijn en later weer bezocht worden) automatisch worden bijgehouden.

Als ik de registratie dus sluitend heb voor januari en februari en zeg per 1 maart via tomtom link alles word bijgehouden dan zou ik toch van die bijtelling af kunnen komen?

In januari inbouwen ging niet goed ivm elektrische storing in de bus (boordcomputer is nu vervangen, trok de accu leeg)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 09:10
Je kan de bijtelling per direct stopzetten.
zorg dat je een verklaring "geen prive gebruik" invult en na goedkeuring van belastingdienst overhandigd aan de loonadministratie.
Je moet je KM tot nu toe sluitend krijgen of in ieder geval onder de 500km prive.
De bijtelling die je dan tot nu toe betaald heb krijg je teruggestort.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij kan dat niet zo gemakkelijk. Je kan alleen per kalenderjaar aanpassingen verrichten (of andere werkgever zoeken). Maar ik ben geen expert verder dus laat ik me graag verbeteren.

Ik wou dit andersom (van verklaring geen prive gebruik naar bijtelling). Kon ook niet zo eenvoudig (wel als ik met terugwerkende kracht bijtelling zou betalen over het hele kalenderjaar of wisselen van werkgever).
klaasbram schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:46:
Me KM registratie heb ik in januari niet goed bijgehouden maar kan ik wel sluitend krijgen.
*kuch* fraude *kuch*

Overigens vraag ik me af of zo'n TomTom geaccepteerd wordt als sluitend bewijs.

[ Voor 105% gewijzigd door Gunner op 09-02-2009 11:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 05:27
Bij controle door de Belastingdienst moet uw werkgever toezicht kunnen bewijzen. Uw werkgever kan ondersteunend bewijs leveren, door ook andere gegevens (die hij eventueel in overleg met ons bepaalt) voor controle beschikbaar te houden. Dat zijn bijvoorbeeld:

* black-boxregistraties (tomtom Link -> houd je hele rit bij, tijdstip en zelfs gereden snelheid (gemiddeld over de hele afstand en zelf per zoveel seconden de huidige snelheid)
* werkroosters
* vakantieoverzichten
* ziekte- en verlofstaten
* garagenota's
* schaderapporten
* bekeuringen
De vet gedrukt zou dus geen probleem moeten zijn.
Verder ben ik van plan om de bus de 1e weken gewoon voor 1x per dag woon werk te gebruiken dus tussen die 2 dag delen in de bus te parkeren.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Ja dat kan de BD als ondersteunend bewijs aanvragen. Er staat dus niet dat dit bewijs is wat je zelf mag aanleveren. Volgens mij staat er wel een voorbeeldje van hoe dit aan te leveren op de BD-site.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:08
Het is eigenlijk niet zo heel erg spannend.
Je moet gewoon een gesloten KM administratie hebben.

Dus als jij 3 maand na de tijd die informatie kunt genereren is dat voor de BD voldoende. Hiermee bedoel ik eigenlijk dat de BD dat niet kan zien of jij dat 3 maand na de tijd hebt gedaan.

Je gaat problemen krijgen op het moment dat ze jou om een sluitende KM administratie vragen, jij levert deze in, en de BD komt tot de conclussie dat jij 2 maand geleden zaterdagmiddag om 14:00 bij de gamma geparkeerd stond met dat kenteken, en deze rit komt niet voor in je KM administratie.

Volgens mij kun je de bijtelling per maand stopzetten.

Je kunt ook bellen met de BD en aangeven wat er verkeerd is gegaan.
Leg uit dat je een sluitende KM administratie hebt (niet vertellen dat je dit een aantal maanden na de tijd gedaan hebt, je hoeft de kat niet op het spek te binden), maar dat door een foutje je bijtelling hebt betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 09-02-2009 15:57 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1