Toon posts:

Geen internet na formatteren + herinstallatie vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb vannochtend mijn PC geformatteerd en vista opnieuw geïnstaleerd vanwege het feit dat mijn PC erg langzaam was geworden en ik het opnieuw wou ordenen. Ik heb dat gedaan dmv in me BIOS CD boot op prio 1 te zetten en gewoon de installatie volgen en de partities geformatteerd tijdens de installatie.

Nu werkt alles gewoon behalve het internet, de kabel zit er goed in en de modem geeft aan dat er internet is, alle andere PC's die verbonden zijn met de modem doen het wel gewoon... bij netwerkcentrum vind hij het internet ook niet. Enig idee hoe het komt dat hij mijn internet niet registreerd?

Het is windows Vista home edition 32bit versie.

Iemand een oplossing hiervoor? :(

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-03 12:47
Heb je gekeken bij apparaat beheer in configuratie scherm of de drivers van je netwerk kaart ( evt. op je moederbord ) zijn geinstalleerd ?

gewoon nee.

Verwijderd

Topicstarter
IK kan niet vinden óf ze zijn geïnstalleerd, ik installeer nu de drivers van mijn moederboard (wat ik dus nog niet gedaan had...) het zijn 4 drivers, waarvan ik er al 2 een vroegere versie al op me PC had staan, dus ik hoop dat een van die andere 2 me internet fixed, ik zal het laten weten. Bedankt

Verwijderd

Pingen naar de modem/router lukt wel ?
Zijn de andere pc's met een statisch ip etc. uitgerust of staan deze ook op dhcp ?
Dus of statisch configureren of dhcp gebruiken, er vanuitgaande natuurlijk dat je kan pingen naar de modem/router zou de boel gewoon moeten werken.

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 21:42
Waarschijnlijk moet je even de cd die bij het moederbord zat gebruiken om de driver op je moederbord te activeren (ik neem aan dat het een onboard LAN-connectie is). Zo niet, dan kan het ook nog zijn dat je een paar instellingen moet doen die provider specifiek zijn. Die moet je dan instellen bij Configuratiescherm-Netwerkconnecties. Je moet dan een paar IP-adressen instellen bij de IPv4 instellingen. Deze kun je vinden door in DOS (via command) het commando "ipconfig -all" in te typen. Er komt dan een lijst met DCHP en DNS servers die je vervolgens bij de IPv4 instellingen moet invoeren.

Laat maar even weten of het werkt na de driver installatie, zo niet dan wil ik later nog wel wat extra info posten.